• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result
Home Yaşam

Türkiye’de iş seyahatleri yeniden başlıyor, doğa tatillerine ise talep yoğun

admin by admin
24 Ocak 2022
in Yaşam
0
Türkiye’de iş seyahatleri yeniden başlıyor, doğa tatillerine ise talep yoğun
0
SHARES
10
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Wyndham Rewards anket sonuçları 2022’deki seyahat yaklaşımlarına ışık tutuyor

Wyndham Rewards’un yakın zamanda düzenlediği anketin sonuçları, 2022’de Türkiye ve Avrupa, Ortadoğu, Avrasya ve Afrika (EMEA) bölgesi genelinde seyahate damga vuracak eğilimlere ışık tutuyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 50’den fazlası iş amaçlı seyahatlerin öncelikli olduğunu söylerken; rezervasyonların eskisine göre daha erken yapılmaya başlandığı, keşif ve doğa odaklı tatillere yönelik talebin de yoğun olduğu görülüyor. 

Wyndham Rewards’un 17-21 Kasım 2021 tarihleri arasında, 644’ü Türkiye’den olmak üzere EMEA bölgesindeki 4 bin 800 üyesinin katılımıyla düzenlediği anketin sonuçları, Covid-19’un seyahat sektörü üzerindeki büyük etkisine rağmen ziyaretçilerin zamanı geldiğinde yeniden seyahat etmeye olumlu baktığını gösteriyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 64’ü Covid-19’un seyahat alışkanlıklarında değişikliğe yol açtığını söylerken, yüzde 96’sının gelecek 12 ay içinde bir seyahat planlıyor olması da bu eğilimi yansıtıyor. Bölge geneliyle kıyaslandığında, EMEA toplamında Covid-19’un seyahat alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 70 olarak ortaya çıkıyor. Türkiye’deki katılımcıların çoğu, uluslararası seyahat yerine yurt içi ve kısa mesafeli seyahati tercih ettiğini belirtiyor.

 İş seyahatleri ve doğa tatilleri listenin başında

İş amaçlı seyahatlerin Türkiye’deki katılımcıların yüzde 55’i açısından öncelik listesinin başında yer alması, anketin en dikkat çekici bulguları arasında yer alıyor. İkinci sırada ise yüzde 17 ile doğa ve dinlenme odaklı tatiller yer alıyor.

Devam eden uzaktan çalışma modellerinin, Wyndham Rewards’un Türkiye’deki üyelerinin seyahat alışkanlıkları üzerinde de önemli bir etkiye sahip olduğu görülüyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 52’si uzaktan çalışmanın seyahat alışkanlıklarını etkilediğini söylerken, bu yönde görüş bildirenlerin oranı EMEA genelinde yüzde 37 seviyesinde bulunuyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 34’ü esnek çalışma planları sayesinde daha sık seyahat edebildiğini söylerken, tüm katılımcıların yüzde 29’u uzaktan çalışma sayesinde iş ve tatil seyahatlerini bir arada yapabildiğini ifade ediyor.

Anket sonuçlarına göre, Covid-19’un getirdiği zorluklarla mücadelede işletmelere destek olan hibrit/karma toplantı modelleri de, iş seyahatlerindeki artışa rağmen kalıcı bir eğilim olacak gibi görünüyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 43’ü, tüm katılımcıların ise yüzde 44’ü 2022’de yerinde katılımlı toplantılardan daha çok hibrit toplantılar görmeyi beklediğini söylüyor.

Türk tatilciler sevdikleri tatil deneyimlerini tekrar yaşama ve her şey dahil konaklama arayışında  Wyndham Rewards anketinin sonuçları, tatil amaçlı seyahate yaklaşımla ilgili de önemli bulgular ortaya koyuyor. Anketin hem Türkiye’deki, hem de EMEA genelindeki katılımcıları geçmişteki olumlu tatil deneyimlerini gelecek seyahatleri açısından birinci sıradaki ilham kaynağı olarak sıralarken, aile ve arkadaş çevresinden alınan tavsiyeler ikinci sırada yer alıyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 81’i daha önce gerçekleştirdikleri ve hatırlarında kalan bir tatil deneyiminin kendilerine ilham verdiğini söylerken, EMEA genelinde bu yönde görüş bildirenlerin oranı yüzde 69 olarak ortaya çıkıyor.

Her şey dahil resort tesislere yönelik talebin de Türk ziyaretçiler arasında yüksek olduğu görülüyor.

Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 84’ü bu konaklama seçeneğine ilgi gösterebileceğini belirtirken, aynı yönde görüş bildirenlerin oranı EMEA genelinde yüzde 60 seviyesinde bulunuyor.

Önceden rezervasyon tercihi geri dönüyor

EMEA genelindeki ziyaretçilerin, rezervasyonlarını bir yıl öncesine göre daha erken yaptığı da anket sonuçlarının bulguları arasında yer alıyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 50’si rezervasyonlarını 3 ile 6 ay önceden yapmayı planladığını belirtirken, yalnızca yüzde 16’sı iki hafta önceden veya daha geç rezervasyon yapacağını söylüyor. 2020’nin Kasım ayında düzenlenen ankete katılanların ise yüzde 32’si rezervasyonlarını iki hafta önceden veya daha geç yapacağını belirtiyordu.

Rezervasyon aralığı hem Türkiye’de, hem de EMEA genelinde genişliyor olsa da, Türk ziyaretçiler rezervasyonlarını EMEA geneline göre oldukça geç yapmayı sürdürüyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 35’i rezervasyonlarını iki hafta önceden veya daha geç, yaklaşık yüzde 60’ı 1 ile 4 ay önceden yapacağını söylerken, yalnızca yüzde 4’ü bir yıl önceden rezervasyon yapıyor.

Esnek rezervasyon çözümlerine yönelik talep de seyahat edenlerin rezervasyon tercihlerini belirlemede önemli bir faktör olmayı sürdürüyor. Anket sonuçları, esnek iptal politikalarının seyahat planları açısından, ziyaret edilecek yerin ardından en önemli ikinci faktör olduğunu ortaya koyuyor.

Sürdürülebilirlik konaklama tercihlerinde daha etkili hale geliyor

Seyahatte dünya genelinde yaşanan beklenmedik duraklama,  sektörün çevre üzerindeki etkilerini daha görünür hale getirdi ve pek çok kişinin seyahat etmeye geçmişe göre daha yüksek bir sürdürülebilirlik bilinciyle geri dönmesi bekleniyor. Anketin tüm katılımcılarının yüzde 45’i sürdürülebilir konaklama seçenekleri için daha çok harcama yapmayı göze alabileceğini söylerken, bu oran Wyndham

Rewards’un Kasım 2020’de gerçekleştirdiği bir önceki anket sonuçlarıyla kıyaslandığında sürdürülebilirliğin daha büyük bir öncelik haline geldiğini gösteriyor.

Wyndham Hotels & Resorts EMEA Türkiye Bölge Direktörü Ayça Beslen, “Wyndham Rewards anketimizin sonuçları, üyelerimizin seyahat açısından umutlu bir bakış açısına ve yüksek bir seyahat iştahına sahip olduğunu gösteriyor. Bu bulgular, sektörümüzün dayanıklılığını ve tüketicilerin adaptasyon hızını ortaya koyuyor. Wyndham olarak seyahatin bu yeni döneminde yol alırken, hizmetlerimizi misafirlerimizin mevcut ve gelecekteki taleplerini karşılayacak şekilde adapte etmeye ve güçlendirmeye devam ediyoruz. Misafirlerimiz, ortaklarımız ve ekip üyelerimizin sağlıkları ve güvenliklerine odaklanmaya devam ediyor, onları desteklemeye ve yeniden seyahat etmeye başladıklarında kendilerini en iyi şekilde ağırlamaya her daim hazır olmayı da sürdürüyoruz” dedi.

Anket, Wyndham Hotels & Resorts’un sadakat programı Wyndham Rewards® için düzenlendi. Ödüllü sadakat programı Wyndham Rewards, dünya genelinde 90 milyonun üzerindeki üyesine puan kazanmak ve puanlarını binlerce otel, tatil köyü ve devre tatil tesisinde ücretsiz konaklama da dahil olmak üzere çeşitli seçeneklerde kullanmak için cömert fırsatlar sunuyor.

Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye’deki 90’a yakın oteli de dahil olmak üzere 95 ülkede bulunan yaklaşık 9 bin oteliyle, dünyanın franchise veren en büyük otel şirketi konumunda bulunuyor.

 

 

Önceki Yazı

Ameliyatsız Estetik Uygulamaları Trend Olmaya Devam Edecek

Sonraki Yazı

Merve Comart : Yüreklerimizi ve yüklerimizi terkettim

admin

admin

Sonraki Yazı
Merve Comart : Yüreklerimizi ve yüklerimizi terkettim

Merve Comart : Yüreklerimizi ve yüklerimizi terkettim

  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

16 Mart 2022
Astroloji Yolculuğu: Yeraltı Dünyasının Hükümdarı Geri Hareketine Başlıyor

Astroloji Yolculuğu: Başak Stelyumlu Haller “Mükemmelliyetçilik”

17 Aralık 2021
Hande Ertekin : Hayat banada kolay değil dostum…   Ben güzelleştiriyorum bir Sezen şarkısı açıp…

Hande Ertekin : Hayat banada kolay değil dostum… Ben güzelleştiriyorum bir Sezen şarkısı açıp…

19 Ocak 2022
Prof. Dr. Şansın Tüzün ve Chanceartist ile “Tıp ve Müzik” /Röportaj Rengigül Ural

Prof. Dr. Şansın Tüzün ve Chanceartist ile “Tıp ve Müzik” /Röportaj Rengigül Ural

19 Ocak 2022
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

14
Uzman Psikolog Arzu Yıldırım’dan ilk roman “Kahve Kokulu Defter” okuyucuyla buluştu

Uzman Psikolog Arzu Yıldırım’dan ilk roman “Kahve Kokulu Defter” okuyucuyla buluştu

12
Aşkım Tan: Unutturamaz

Aşkım Tan: Unutturamaz

11
Çiğdem Erdik: Ormanda magazin turu

Çiğdem Erdik: Ormanda magazin turu

10
UNDP, Japonya’nın desteğiyle, Türkiye’de sorumlu iş uygulamalarını teşvik ediyor

UNDP, Japonya’nın desteğiyle, Türkiye’de sorumlu iş uygulamalarını teşvik ediyor

27 Haziran 2022
Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği – Lansmanı

Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği – Lansmanı

27 Haziran 2022
Turizm ve Martı Grubu için yeni dönem

Turizm ve Martı Grubu için yeni dönem

27 Haziran 2022
Soli Güneş Festivalinde “Güneş” Defilesi

Soli Güneş Festivalinde “Güneş” Defilesi

27 Haziran 2022

Son Yazılar

UNDP, Japonya’nın desteğiyle, Türkiye’de sorumlu iş uygulamalarını teşvik ediyor

UNDP, Japonya’nın desteğiyle, Türkiye’de sorumlu iş uygulamalarını teşvik ediyor

27 Haziran 2022
Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği – Lansmanı

Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği – Lansmanı

27 Haziran 2022
Turizm ve Martı Grubu için yeni dönem

Turizm ve Martı Grubu için yeni dönem

27 Haziran 2022
Soli Güneş Festivalinde “Güneş” Defilesi

Soli Güneş Festivalinde “Güneş” Defilesi

27 Haziran 2022
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

UNDP, Japonya’nın desteğiyle, Türkiye’de sorumlu iş uygulamalarını teşvik ediyor

UNDP, Japonya’nın desteğiyle, Türkiye’de sorumlu iş uygulamalarını teşvik ediyor

27 Haziran 2022
Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği – Lansmanı

Türkiye Kurumsal Sorumluluk Derneği – Lansmanı

27 Haziran 2022
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2021 Güncel Kadın. Tasarım Omega Web Tasarım.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2021 Güncel Kadın. Tasarım Omega Web Tasarım.