• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

Türkiye’de iş seyahatleri yeniden başlıyor, doğa tatillerine ise talep yoğun

admin by admin
24 Ocak 2022
in Yaşam
0
Türkiye’de iş seyahatleri yeniden başlıyor, doğa tatillerine ise talep yoğun
0
SHARES
16
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Wyndham Rewards anket sonuçları 2022’deki seyahat yaklaşımlarına ışık tutuyor

Wyndham Rewards’un yakın zamanda düzenlediği anketin sonuçları, 2022’de Türkiye ve Avrupa, Ortadoğu, Avrasya ve Afrika (EMEA) bölgesi genelinde seyahate damga vuracak eğilimlere ışık tutuyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 50’den fazlası iş amaçlı seyahatlerin öncelikli olduğunu söylerken; rezervasyonların eskisine göre daha erken yapılmaya başlandığı, keşif ve doğa odaklı tatillere yönelik talebin de yoğun olduğu görülüyor. 

Wyndham Rewards’un 17-21 Kasım 2021 tarihleri arasında, 644’ü Türkiye’den olmak üzere EMEA bölgesindeki 4 bin 800 üyesinin katılımıyla düzenlediği anketin sonuçları, Covid-19’un seyahat sektörü üzerindeki büyük etkisine rağmen ziyaretçilerin zamanı geldiğinde yeniden seyahat etmeye olumlu baktığını gösteriyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 64’ü Covid-19’un seyahat alışkanlıklarında değişikliğe yol açtığını söylerken, yüzde 96’sının gelecek 12 ay içinde bir seyahat planlıyor olması da bu eğilimi yansıtıyor. Bölge geneliyle kıyaslandığında, EMEA toplamında Covid-19’un seyahat alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 70 olarak ortaya çıkıyor. Türkiye’deki katılımcıların çoğu, uluslararası seyahat yerine yurt içi ve kısa mesafeli seyahati tercih ettiğini belirtiyor.

 İş seyahatleri ve doğa tatilleri listenin başında

İş amaçlı seyahatlerin Türkiye’deki katılımcıların yüzde 55’i açısından öncelik listesinin başında yer alması, anketin en dikkat çekici bulguları arasında yer alıyor. İkinci sırada ise yüzde 17 ile doğa ve dinlenme odaklı tatiller yer alıyor.

Devam eden uzaktan çalışma modellerinin, Wyndham Rewards’un Türkiye’deki üyelerinin seyahat alışkanlıkları üzerinde de önemli bir etkiye sahip olduğu görülüyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 52’si uzaktan çalışmanın seyahat alışkanlıklarını etkilediğini söylerken, bu yönde görüş bildirenlerin oranı EMEA genelinde yüzde 37 seviyesinde bulunuyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 34’ü esnek çalışma planları sayesinde daha sık seyahat edebildiğini söylerken, tüm katılımcıların yüzde 29’u uzaktan çalışma sayesinde iş ve tatil seyahatlerini bir arada yapabildiğini ifade ediyor.

Anket sonuçlarına göre, Covid-19’un getirdiği zorluklarla mücadelede işletmelere destek olan hibrit/karma toplantı modelleri de, iş seyahatlerindeki artışa rağmen kalıcı bir eğilim olacak gibi görünüyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 43’ü, tüm katılımcıların ise yüzde 44’ü 2022’de yerinde katılımlı toplantılardan daha çok hibrit toplantılar görmeyi beklediğini söylüyor.

Türk tatilciler sevdikleri tatil deneyimlerini tekrar yaşama ve her şey dahil konaklama arayışında  Wyndham Rewards anketinin sonuçları, tatil amaçlı seyahate yaklaşımla ilgili de önemli bulgular ortaya koyuyor. Anketin hem Türkiye’deki, hem de EMEA genelindeki katılımcıları geçmişteki olumlu tatil deneyimlerini gelecek seyahatleri açısından birinci sıradaki ilham kaynağı olarak sıralarken, aile ve arkadaş çevresinden alınan tavsiyeler ikinci sırada yer alıyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 81’i daha önce gerçekleştirdikleri ve hatırlarında kalan bir tatil deneyiminin kendilerine ilham verdiğini söylerken, EMEA genelinde bu yönde görüş bildirenlerin oranı yüzde 69 olarak ortaya çıkıyor.

Her şey dahil resort tesislere yönelik talebin de Türk ziyaretçiler arasında yüksek olduğu görülüyor.

Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 84’ü bu konaklama seçeneğine ilgi gösterebileceğini belirtirken, aynı yönde görüş bildirenlerin oranı EMEA genelinde yüzde 60 seviyesinde bulunuyor.

Önceden rezervasyon tercihi geri dönüyor

EMEA genelindeki ziyaretçilerin, rezervasyonlarını bir yıl öncesine göre daha erken yaptığı da anket sonuçlarının bulguları arasında yer alıyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 50’si rezervasyonlarını 3 ile 6 ay önceden yapmayı planladığını belirtirken, yalnızca yüzde 16’sı iki hafta önceden veya daha geç rezervasyon yapacağını söylüyor. 2020’nin Kasım ayında düzenlenen ankete katılanların ise yüzde 32’si rezervasyonlarını iki hafta önceden veya daha geç yapacağını belirtiyordu.

Rezervasyon aralığı hem Türkiye’de, hem de EMEA genelinde genişliyor olsa da, Türk ziyaretçiler rezervasyonlarını EMEA geneline göre oldukça geç yapmayı sürdürüyor. Ankete Türkiye’den katılanların yüzde 35’i rezervasyonlarını iki hafta önceden veya daha geç, yaklaşık yüzde 60’ı 1 ile 4 ay önceden yapacağını söylerken, yalnızca yüzde 4’ü bir yıl önceden rezervasyon yapıyor.

Esnek rezervasyon çözümlerine yönelik talep de seyahat edenlerin rezervasyon tercihlerini belirlemede önemli bir faktör olmayı sürdürüyor. Anket sonuçları, esnek iptal politikalarının seyahat planları açısından, ziyaret edilecek yerin ardından en önemli ikinci faktör olduğunu ortaya koyuyor.

Sürdürülebilirlik konaklama tercihlerinde daha etkili hale geliyor

Seyahatte dünya genelinde yaşanan beklenmedik duraklama,  sektörün çevre üzerindeki etkilerini daha görünür hale getirdi ve pek çok kişinin seyahat etmeye geçmişe göre daha yüksek bir sürdürülebilirlik bilinciyle geri dönmesi bekleniyor. Anketin tüm katılımcılarının yüzde 45’i sürdürülebilir konaklama seçenekleri için daha çok harcama yapmayı göze alabileceğini söylerken, bu oran Wyndham

Rewards’un Kasım 2020’de gerçekleştirdiği bir önceki anket sonuçlarıyla kıyaslandığında sürdürülebilirliğin daha büyük bir öncelik haline geldiğini gösteriyor.

Wyndham Hotels & Resorts EMEA Türkiye Bölge Direktörü Ayça Beslen, “Wyndham Rewards anketimizin sonuçları, üyelerimizin seyahat açısından umutlu bir bakış açısına ve yüksek bir seyahat iştahına sahip olduğunu gösteriyor. Bu bulgular, sektörümüzün dayanıklılığını ve tüketicilerin adaptasyon hızını ortaya koyuyor. Wyndham olarak seyahatin bu yeni döneminde yol alırken, hizmetlerimizi misafirlerimizin mevcut ve gelecekteki taleplerini karşılayacak şekilde adapte etmeye ve güçlendirmeye devam ediyoruz. Misafirlerimiz, ortaklarımız ve ekip üyelerimizin sağlıkları ve güvenliklerine odaklanmaya devam ediyor, onları desteklemeye ve yeniden seyahat etmeye başladıklarında kendilerini en iyi şekilde ağırlamaya her daim hazır olmayı da sürdürüyoruz” dedi.

Anket, Wyndham Hotels & Resorts’un sadakat programı Wyndham Rewards® için düzenlendi. Ödüllü sadakat programı Wyndham Rewards, dünya genelinde 90 milyonun üzerindeki üyesine puan kazanmak ve puanlarını binlerce otel, tatil köyü ve devre tatil tesisinde ücretsiz konaklama da dahil olmak üzere çeşitli seçeneklerde kullanmak için cömert fırsatlar sunuyor.

Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye’deki 90’a yakın oteli de dahil olmak üzere 95 ülkede bulunan yaklaşık 9 bin oteliyle, dünyanın franchise veren en büyük otel şirketi konumunda bulunuyor.

 

 

Önceki Yazı

Ameliyatsız Estetik Uygulamaları Trend Olmaya Devam Edecek

Sonraki Yazı

Merve Comart : Yüreklerimizi ve yüklerimizi terkettim

admin

admin

Sonraki Yazı
Merve Comart : Yüreklerimizi ve yüklerimizi terkettim

Merve Comart : Yüreklerimizi ve yüklerimizi terkettim

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Songül Yıldırım Torbaoğlu: Güzellik algısı ve sosyal medya, gerçeklik algısı ne zaman başlıyor?

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Hastalarımız soruyor, botoks yüz ifademi değiştirir mi?

10 Mayıs 2025
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025

Son Yazılar

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Güzellik algısı ve sosyal medya, gerçeklik algısı ne zaman başlıyor?

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Hastalarımız soruyor, botoks yüz ifademi değiştirir mi?

10 Mayıs 2025
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Güzellik algısı ve sosyal medya, gerçeklik algısı ne zaman başlıyor?

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Hastalarımız soruyor, botoks yüz ifademi değiştirir mi?

10 Mayıs 2025
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.