Gülşah Tütüncü, çok yönlü bir müzisyen… Akademik çalışmaları seyrederken, bir yandan da popüler müziğe yaklaştı. Türkiye’deki ilk elektro keman performansları sergileyen müzisyenlerden biri oldu. Konservatuar sonrası kendi kurduğu Şahmaran isimli grubuyla önemli VİP konserler, global ve uluslararası firmaların gala, lansman, bayi vb. toplantılarında sayısız konserler verdi. Kendi sahnesi ve eşlik ettiği sanatçılarla yurtdışı ve yurtiçi konserlere çıktı. Şimdilerde yakında müzik platformlarında yerini alacak olan, enstrümantal projeleri üzerinde çalışıyor. Müziğini Çerçevesiz Resme benzeten sanatçı ile keyifli bir röportaj yaptık.
Keman sizin için ne ifade ediyor? Neden?
Keman benim çocukluk arkadaşım, yoldaşım, kendimi ifade edebildiğim kollarımdan en vazgeçilmezim. Aynı zamanda hayatın bana nankör olduğunu anımsatan hatırlatıcım. Hayatım boyunca kemanımı seveyim, en çok onu seveyim, tüm mesaim ve fedakârlığımla diğer sevdiklerimle geçireceğim zamanlardan çalarak en fazla onunla ilgileneyim, onunla çalışayım, bunları yapmadığım ilk anda beni terkeder. Maalesef biraz vefasızdır, insanlara benzer. Onu tekrardan kazanmak isterseniz, dil döker gibi tekrardan çok çalışmalı vaktinizin büyük bir bölümünü tekrardan ona vermelisiniz. Keman bir ilgi delisidir. Belki ben de zamanla ona benzedim. Beraber çok vakit geçirenler zamanla birbirine benzer. Bilemiyorum?
Türkiye’de ilk elektro keman performansı sergileyen müzisyenlerden biri olmak nasıl bir duygu? Avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Elekro keman çalmak istiyordum fakat Türkiye’de ya yoktu, ya da istediğim modeli parmakla sayılabilecek kadar azdı. İlk elektro kemanımı Amerika’dan getirtmiştim, çalarken sahnenin bir ucundan diğerine hareket ederek, dans ederek çaldığım için mikrofon kablolarından da hoşlanmaz kablosuz mikrofonlar içinde çok araştırmalar denemeler yapardım. Şimdi keman da mikrofon da, çalan da çok…
Sahnede kendinize özel gösteriler yapmanızla da biliniyorsunuz. Bu şovlara nasıl hazırlanıyorsunuz? Ne kadarı doğaçlama?
Bu sıralar popüler eserler de çok çalıyorum ama önceden daha ziyade kendi yazdığım enstrümantaller üzerine showlar tasarlar, koreografiler yazardım, sanırım bu yüzden daha çok bana özel oldular. Doğaçlamasız sahne çok tatsız tuzsuz, ruhsuz olur, sahnemin yarısı kurgulu bir trafikse, yarısı doğaçlamadır.
Kendi kurduğunuz Şahmeran isimli gruptan bahsedebilir misiniz?
Üniversite sonrası kurucusu ve solisti olduğum gruptu. Kendi ismim ve soyadım yerine bir grup ismiyle hareket etmek istediğim için Şahmaran ismiyle yüzlerce kurumsal konser verdim. Sektörün kurumsal tarafı Gülşah Tütüncü’yü Popüler ve halk tarafı Şahmaran’ı tanımaz, enteresan bir şey oldu. Bu yüzden kısa bir süre evvel Şahmaran ismini kaldırıp Gülşah Tütüncü olarak devam etme kararı aldım.
“Konseri oluşturan insan faktörüdür”
Türkiye’de ve dünyada hangi şehirlerde konserler verdiniz? Şehre göre repertuarlarınızda farklılıklar oluyor mu?
Türkiye genelinde her bölgede, yurt dışında Avrupa’da onlarca ülkede Pakistan, Dubai vb… gibi pek çok yerde konserler verdim. Şu pandemi zamanı düşünüyorum da ne kadar şanslıymışız meğer… Şimdi iki sokak ötemize giderken iki kere düşünüyoruz.
Kişi portföyü, yaşı, etkinlik amacı ve yanı sıra bir çok done sadece repertuarı değil, kostümden tutun, hitap şeklinize kadar birçok şeyi değiştirir. Konseri oluşturan insan faktörüdür. İnsanların nerede yaşadığı önemlidir. Bu kişiler sizin evinize gelmemiş, siz onların şehrine, ülkesine gitmişseniz elbette sizi siz yapan müziği sunacaksınız fakat yanı sıra bu kişilerin de dinlence ve eğlence kültürüne az çok hakim olmalısınız.
Ünlülerin vokalistliğini yaptı
Sezen Aksu, Mustafa Sandal ve Yaşar ile çalışıp vokalistliğini üstlendiniz. Bu sanatçıları birer cümleyle nasıl tanımlarsınız?
Sezen Aksu ( Ana Kraliçe ) Mustafa Sandal ( Bitmeyen Enerji) Yaşar (Şair Ruh )
Birçok film, reklam, jingle, dizi, belgesel, albüm vb gibi kayıtları seslendirdiniz ve çaldınız. Bunların başlıcaları hangileridir? Bu farklı çalışmaların sizin için önemini aktarabilir misiniz?
Bu çalışmaların çoğu markalara özel tasarım, kurumsal çalışmalardır. Bu tür çalışmalar sizin hayal gücünüzü bir yere kanalize eder. Örneğin film dizi ya da şarkıysa hikayeye, reklam ya da jingle ise ürüne konsantre olursunuz. Ne kadar ürünün amacına yönelik konsantre olarak yaratıcı olursanız hedef kitlenin on ikisini o kadar iyi vurursunuz, üründen uzaklaşırsanız hedefi ıskalarsınız.
Sizin yazdığınız ünlülerin seslendirdiği şarkılarınız hangileridir?
Çay Simit / Tarkan – Hastalıkta Sağlıkta / Mustafa Ceceli – Sev Diyemem / Emre Altuğ – Sibel Can/ Eloğlu – Tarkan / Usta Çırak – Karla Karışık / Meyra – Dua Ediyorum / Gülşah Tütüncü – Beyaz Atletli / Ayşe Hatun Önal / Hiç Gitmesin / Gülşah Tütüncü & Enbe – Beddua / Levent Yüksel – Kaçak / Melis Kar
Projeleri ve hedefleri
Enstrümantal bestelerinizi ne zaman dinleyicilerle paylaşacaksınız?
İçinize doğmuş gibi sormuşsunuz J Bir iki ay içerisinde enstrümantal projelerim teker teker müzik platformlarında yerlerini alacaklar
Hedefiniz nedir?
İlk hedefim; Ailem ve dostlarımla geçireceğim zamandan çaldıklarımı yerine koymak. Pandemi karantinasından önce uzun seneler zaten stüdyo karantinasında gibiydim. Ve tüm vaktimi yeni şarkılar, sözler müzikler yapmaya ayırıyordum. Artık yazdıklarımı insanlarla buluşturma vakti. Zamanla hepsi sevenini dinleyenini bulacak bu da bizi konserlerde yüz yüze buluşturacaktır. Hedef kitlem hem derin ve melankolik, hem de eğlenceli ve vizyonlu insanları bulabilmek, bu özellikteki insanlar güzel müzikler dinler…
Müziğinizi nasıl tanımlarsınız?
Çerçevesiz bir resim gibi… Çerçevesiz bir müzik… Birgün elektronik birgün senfonik, birgün türkü, birgün hip hop, birgün enstrümantal, birgün acapella, birgün pop, birgün etnik…
Yaptığım farklı tarzlardaki müzikler için; bunların çeşidini azalt ya da birleştir, bir tarzın olsun, insanların aklı karışır diyen çok oldu. Hayır efendim insanların aklı karışmaz J kimse her müziği sevmek, dinlemek zorunda değil, kim neyi severse içlerinden çekip çıkararak dinleyebilir.
İlham kaynaklarınız nelerdir?
Gözümün gördüğü kulağımın duyduğu her şeyden ilham alırım.
Sizin beğendiğiniz müzisyenler kimler?
Keyif kadar keşif için de her tarz müzik ve müzisyeni dinlerim, aza indirgemesi ve sayması çok zor.
Yakın zamanda gerçekleştireceğiniz projeler arasında neler var?
Bir iki ay sonra peşpeşe farklı tarzlarda şarkılarım, müziklerim dinleyicilerle buluşacak. İşin en ilginç ve keyifli tarafı bu şarkıların içinde 13-14 sene evvel yaptığım şarkılardan da bolca olması. Bir taraftan da yeni konser sahne projeleri hazırlıyorum. Pandemi elbet azalacak ya da bitecek, yine de üç gün sonra ne olacağını bilemiyoruz hepimizin alternatifli yol haritaları olmalı.
5Son olarak Güncel kadın okuyucularına mesajınız nedir?
İçinde kadın kelimesi, varlığı ve ağırlığı geçen her şey özeldir, özenlidir. O zaman Güncel Kadın okuyucuları da özel ve dikkatlidir, çünkü konu mühim, konu ağır… Bütün okuyuculara özgür iradeli, vicdanlı, sanatlı, sağlıklı günler diliyorum.
https://m.youtube.com/watch?v=4vZcbUWXsGE
Gülşah Tütüncü Biyografi
Müzisyen baba ve öğretmen bir annenin kızı olarak İstanbul’ da dünyaya gelen Gülşah Tütüncü, küçük yaşlarda müzik yeteneğini fark eden annesinin yönlendirmesiyle TRT çocuk korosu sınavlarını kazanarak, televizyon radyo kayıtlarına ve profesyonel müzik yaşantısına başladı. Bu dönemi Opera Gençlik Korosu takip etti. On iki yaşında girdiği İstanbul Türk Müziği Devlet Konservatuarı yetenek sınavını da ikincilikle kazanan Gülşah Tütüncü’nün kemanla tanışması bu yaşlarda oldu. Orta, lise ve üniversite eğitimini konservatuarda tamamlayarak mezun oldu. Eğitimi süresince akustik kemanıyla AKM başta olmak üzere yurt içi ve yurt dışında solo keman resitalleri Paris Gençlik Senfoni Orkestrası, Çukurova Devlet Senfoni Orkestrası vb. büyük senfoni orkestralarında solo konserler verdi. Konservatuar sonrası uzun yıllar Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrasında çok sayıda konserde çaldı. Köln senfoni orkestrasıyla verilen ortak konserlerde klasik Türk bestecilerinin icrasında bulundu. Haldun Dormen Tiyatrosu ve Devlet Tiyatrolarındaki müzikallerde yer aldı.
Akademik çalışmalar seyrederken bir yandan da popüler müziğe yaklaşan Gülşah Tütüncü, Türkiye’deki ilk elektro keman performansları sergileyen müzisyenlerden olup sahnede kendine özel şovlar yaratmasıyla dikkatleri üzerine çekti. Konservatuar sonrası kendi kurduğu Şahmaran isimli grubuyla önemli VİP konserler, global ve uluslararası firmaların gala, lansman, bayi vb. toplantılarında sayısız konserler verdi. Kendi sahnesi ve eşlik ettiği sanatçılarla büyük illerdeki konserlerin yanı sıra Türkiye genelinde; Karadeniz, Güney, Anadolu ve Doğu Anadolu turnelerinde yüzlerce şehirde turneler gerçekleştirdi.
Avrupa turnelerinde; Berlin, Hollanda, Born, Pakistan, Belçika, Freiburg, Londra, Kıbrıs, Frankfurt, Moskova, Arnavutluk, Amsterdam, Dubai, Braucweig, Azerbaycan, İsviçre, Friendrichshafen, Tiflis, Gelsenkichen, Heilbronn, Köln, Braunchweig, Kazakistan Dubai ülkelerinde ülkelerde konserler verdi.
Sezen Aksu, Mustafa Sandal ve Yaşar’la uzun seneler aynı sahneyi paylaşarak kendilerine vokal ve kemanıyla eşlik etti.
Birçok film, reklam, jingle, dizi, belgesel, albüm vb. kayıtları seslendiren ve çalan Gülşah Tütüncü söz ve müziği kendisine ait olan “Hiç Gitmesin” adlı şarkıyı “Enbe feat Gülşah Tütüncü” olarak seslendirdi. Yine söz ve müziği kendisine ait olan “Dua Ediyorum” isimli dijital single çalışmasının ardından 2019 yılında yazıp seslendirdiği single şarkısı Sen de mi Brütüs’ü yayımladı.
Beste ve söz yazarlığıyla popüler müzik camiasında ses getiren çalışmaları olan Gülşah Tütüncü’nün yazdığı şarkıları Tarkan, Mustafa Ceceli, Emre Altuğ, Murat Boz, Sibel Can gibi birçok sanatçı seslendirmişdir. Şarkıcılığı, enstrümanistliği, beste ve söz yazarlılığı kimliğinin yanı sıra müzik kompozisyon ve aranjmanlarıyla da ilgilenen Tütüncü, yazdığı şarkıların düzenlemelerinin birçoğunu da kendi hazırlıyor. Çok sayıda keman, piyano, oda müziği eserleri, tango vals, türkü formatında enstrümantal besteleri de bulunan sanatçı yakın zamanda bu çalışmalarını da dinleyicilerle paylaşacak.