• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

Araştırma: Türk halkının yüzde 82,1’ine göre kafe ve restoran işletmecileri enflasyonu bahane ederek fırsatçılık yapıyor!

Güncel Kadın by Güncel Kadın
26 Nisan 2024
in Ekonomi
0
Araştırma: Türk halkının yüzde 82,1’ine göre kafe ve restoran işletmecileri enflasyonu bahane ederek fırsatçılık yapıyor!
0
SHARES
3
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Areda Piar araştırma şirketi, Türkiye genelinde 1.100 kişinin katılımıyla Kafe ve Restoran Fiyatları Algı Araştırması gerçekleştirdi. Araştırmaya katılanların yüzde 88,3’ü kafe ve restoran fiyatlarını oldukça yüksek bulurken, yüzde 82,1’i kafe ve restoran işletmecilerinin enflasyonu bahane ederek fiyat yükselttiklerini ve bunu fırsatçılığa çevirdiklerini düşünüyor. Yüzde 66,2’si geçen yıla göre kafe ve restoranlarda daha az tüketim yapıyor. Tek seferde bir kişi için ortalama 553,5 TL hesap ödeniyor ve hesap ödendikten sonra halkın yüzde 33’ünü pişmanlık duygusu sarıyor. Fiyat artışları nedeniyle başlatılan boykot kampanyalarını ise yüzde 47,6’sı çözüm olarak görüyor.  

Türk halkı kafe ve restoranlarda çay / kahve içip sosyalleşiyor

Areda Piar araştırma şirketi, Türkiye genelinde 1.100 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre Türk halkının yüzde 23,8’i dışarıda kafe veya restoranlara gidip yeme içmeyi bir sosyalleşme aracı olarak görürken, yüzde 21,8’i keyifli vakit geçirdikleri bir zaman dilimi olarak değerlendiriyor. Çalışma hayatına katılımın artmasıyla birlikte evde geçirilen sürenin azalmasına karşı dışarıda yeme-içme tüketimi pratik bir çözüm olarak görülebiliyor. Araştırma sonuçları da bu durumu destekler nitelikte. Türk halkının yüzde 17’si dışarıda yeme – içmeyi bir kolaylık; yüzde 14,3’ü ise zorunluluk olarak görüyor. Ayrıca yüzde 9,8’i lezzet aracı, yüzde 8,6’sı rahatlama ortamı, yüzde 1,6’sı yeni bir keşif, yüzde 1,2’si için ayrıcalık olarak gördüğünü ifade ediyor.

Dışarıda yeme içmeyi sosyalleşme, keyif alma, yeni lezzet ve mekanlar keşfetme aracı olarak gören Türk halkı, restoran veya kafelere ağırlıklı olarak çay, kahve veya meşrubat gibi içecekler içmeye gidiyor ve bu oran yüzde 61,5 olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca yüzde 49,4’ü akşam yemeğine, yüzde 32’si öğle yemeğine, yüzde 21,4’ü kahvaltıya ve yüzde 12’si alkollü içecekler tüketmek için kafe ve restoranlara gitmeyi tercih ediyor.

Türk Halkının yüzde 88,3’üne göre kafe ve restoranların fiyatları çok yüksek!

Araştırmaya göre Türk halkının yüzde 88,3’ü kafe ve restoran fiyatlarının çok yüksek olduğunu belirtiyor. Fiyatları yüksek bulanlar detaylandırıldığında ise yüzde 44,8’i fiyatları çok yüksek, yüzde 43,5’i fiyatların sunulan hizmete oranla oldukça yüksek olduğunu ifade ediyor. Fiyatların makul olduğunu belirtenlerin oranı yüzde 6,1; bu konu hakkında fikri olmadığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 5,5 olarak karşımıza çıkıyor.

Hesap Masaya Gelince Pişmanlık Duygusu Artıyor

Araştırmada, kafe ve restoran fiyatlarının artmasına bağlı olarak, dışarıda yeme içme oranlarının da azaldığı görülüyor. Katılımcıların yüzde 66,2’si, geçen yıla göre dışarıda yeme-içme anlamında daha az tüketime sahip olduğunu belirtirken yüzde 30,9’u ise geçen yıla oranla benzer sıklıkta dışarıda tüketim yaptığını söylüyor. Geçen yıla göre daha sık dışarıda yemek yediğini belirtenler ise yüzde 2,9 olarak araştırmaya yansıyor.

Son bir ayda, tek seferde en yüksek bir kişi için ödenen fiyat ortalamasının 553,5 TL olduğu görülüyor. Detaylara bakıldığında ise; yüzde 42,3’ü 250 – 500 TL, yüzde 22,7’si 0 – 250 TL, yüzde 21,7’si, 501 – 1000 TL, yüzde 8,2’s 1001 – 1500 TL ve yüzde 5,1’i son bir ayda, tek seferde en yüksek 2000 TL ve üzeri ödediğini ifade ediyor.

Katılımcılara hesabı ödedikten sonra yaşadıkları hissin ne olduğu sorulduğunda ise yüzde 33’ü pişmanlık duygusu, yüzde 11,2’si endişe, yüzde 3,2’si memnuniyet, yüzde 2,3’ü mutluluk, yüzde 2’si hafiflik ve yüzde 1,9’u da tatmin duygusu yaşadığını belirtiyor. Ayrıca yüzde 46,4’ü bu konuyla ilgili özel bir his yaşamadığını ifade ediyor.

Kafe ve restoranlar enflasyonu bahane ederek fırsatçılık yapıyor!

Araştırmaya katılanların yüzde 82,1’i, kafe ve restoran işletmecilerinin enflasyonu bahane ederek fiyat yükselttiklerini ve bunu fırsatçılığa çevirdiklerini düşünüyor. Yüzde 17,8’i ise bu fikri desteklemiyor. Fiyat artışlarıyla ilgili özellikle sosyal medyada yayılan boykot çağrılarının çözüm olup olmadığı da araştırma soruları arasında yer alıyor. Buna göre katılımcıların yüzde 47,6’sı boykotun çözüm olabileceğini düşünürken yüzde 24,1’i kısmen işe yarayacağını ve yüzde 28,2’si ise boykotun bir karşılığı olmadığı görüşünde.

Araştırmanın Metodolojisi

Türkiye genelinde 1.100 kişinin katıldığı 22-25 Nisan 2024 tarihleri arasında yapılan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

 

Önceki Yazı

“Hayata İyi Bakarız Ekolojik Okuryazarlık” projesine bir ödül de iklim ve sürdürülebilirlik zirvesi’nden geldi

Sonraki Yazı

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’den çocuklara şenlik daveti

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’den çocuklara şenlik daveti

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’den çocuklara şenlik daveti

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025
ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

9 Mayıs 2025

Son Yazılar

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025
ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

9 Mayıs 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.