• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

Araştırma: Çevre dostu markalar uzun vadeli tercih ediliyor

Güncel Kadın by Güncel Kadın
2 Haziran 2025
in Güncel Haberler
0
Araştırma: Çevre dostu markalar uzun vadeli tercih ediliyor
0
SHARES
4
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Areda Piar Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen “Sürdürülebilirlik Algı Araştırması”, Türkiye genelinde çevreye duyarlılık konusunda dikkat çeken sonuçlar ortaya koydu. 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 71’i organik/doğa dostu ürünleri önemli bulduğunu ifade ederken, yüzde 47,7’si çevre dostu ürünlerin satın alma kararını etkilediğini ama fiyatın daha önemli olduğunu ifade ediyor. Tüketicilerin yüzde 57,1’i çevre dostu markaları uzun vadede tercih ettiğini belirtiyor.

Çevreci Uygulamalarda Organik İçerik ve Geri Dönüştürülebilir Ambalaj Öne Çıkıyor

Areda Piar Araştırma Şirketi, gerçekleştirdiği Sürdürülebilirlik Algı Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada tüketicilerin yüzde 71’i organik/doğa dostu içerikleri önemli bulurken, yüzde 65,2’si geri dönüştürülebilir ambalajı, yüzde 51’i ise üretimde enerji ve su tasarrufunun değerli olduğunu belirtiyor. Sosyal sorumluluk kampanyaları (yüzde 32,3) ve karbon ayak izinin açıklanması (yüzde 25,2) da diğer öne çıkan unsurlar arasında yer alıyor.

Çevre Duyarlılığı Alışveriş Davranışlarını Etkiliyor

Araştırma çevreci markaların tüketici üzerindeki etkisini gözler önüne seriyor. Tüketicilerin yüzde 47,7’si çevre dostu ürünlerin satın alma kararını etkilediğini ama fiyatın daha önemli olduğunu belirtiyor. Yüzde 45,2’si özellikle çevreye duyarlı ürünleri tercih ettiğini, yüzde 7,1’i ise çevre duyarlılığına göre tercih yapmayacağını ifade ediyor.

Sürdürülebilirlik çalışmalarına önem verilen sektörlerin başında temizlik ürünleri geliyor. Tüketicilerin yüzde 79,9’u bu sektörde çevreci markaları önemsediğini ifade ederken, gıda sektörü yüzde 70,8 ile ikinci sırada yer alıyor. Kozmetik (yüzde 49,4) üçüncü, elektronik (yüzde 40,3) dördüncü, moda (yüzde 27,9) beşinci ve otomotiv (yüzde 27,3) altıncı sırada yer alıyor.

Markaların Çevreci Kimliği En Çok Ürün Ambalajından Anlaşılıyor

Tüketiciler bir markanın çevre dostu olup olmadığını en çok ürün ambalajından öğreniyor. Tüketicilerin yüzde 54,8’i markaların çevre dostu kimliği konusunda ambalaj üzerindeki bilgilere dikkat ettiğini belirtirken, yüzde 30,8’i sosyal medya içeriklerinden, yüzde 13’ü ise reklam kampanyalarından bu bilgiyi edindiğini ifade ediyor. Tanıdık yorumlarına güvenenlerin oranı ise yüzde 1,4.

Araştırmada sürdürülebilir markalara karşı sadakat durumu da soruldu. Tüketicilerin yüzde 57,1’i çevre dostu markaları uzun vadeli tercih ettiğini belirtirken, yüzde 32,5’i kampanyalara bağlı olarak karar verdiğini ifade ediyor. Yüzde 10,4’lük bir kesim ise ucuzsa aldığını, çevre konusunu düşünmediğini belirtiyor.

Tüketicilerin Yüzde 53’ü Poşet Tüketimini Azalttığını Belirtiyor

Araştırma kapsamında plastik poşetlerin ücretli hale gelmesinin tüketici davranışlarına etkisi de incelendi. Tüketicilerin yüzde 61,1’i bu uygulamayla birlikte bez çanta veya file kullanmaya başladığını belirtirken, yüzde 53’ü poşet tüketimini azalttığını belirtiyor. Daha önce de çevreye dikkat ettiğini ve bu nedenle davranışında bir değişiklik olmadığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 38,9 olarak araştırmaya yansıyor. Tüketicilerin yüzde 30,2’si uygulama sayesinde sıfır atık konusunda daha fazla şey öğrendiğini belirtirken, yüzde 25,5’lik bir kesim uygulamanın etkili olmadığını, yüzde 17,4’ü sadece ücretli olduğu için daha az kullandığını, yüzde 9,4’ü poşet almaya devam ettiğini dile getiriyor.

Her 10 Kişiden 9’u Su İsrafına Karşı Önlem Alıyor

Tüketicilerin yüzde 89,7’si musluk açıkken diş fırçalamadığını belirterek su tasarrufu konusunda duyarlılık gösterdiğini ifade ediyor. Bunu yüzde 75,5 ile enerji tasarruflu ampul kullanımı takip ederken, katılımcıların yüzde 71’i elektronik cihazları kullanmadığında kapatmayı alışkanlık haline getirdiğini belirtiyor. Atıkları geri dönüşüm için ayrıştıranların oranı yüzde 69,7, bez çanta veya file kullananlar yüzde 59,4. Toplu taşıma tercihinde bulunanlar yüzde 52,3, kısa süreli duş almayı tercih edenler yüzde 49. Dijital karbon ayak izini azaltmak için gereksiz e-posta, fotoğraf ve dosya silenler yüzde 45,2, tek kullanımlık ürünlerden kaçınanlar yüzde 44,5, bisiklet kullandığını ya da yürümeyi tercih ettiğini ifade edenler ise yüzde 34,2 ile son sırada yer alıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Araştırma, Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli kullanılarak kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniğiyle ve 23-29 Mayıs 2025 tarihleri arasında Türkiye genelinde 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

 

Önceki Yazı

Girişim Öncüleri, Genişletilmiş kapsamı ile yeni döneme hazır

Sonraki Yazı

Koçluk alan Hataylı gençlerin umutları tazeleniyor…

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
Koçluk alan Hataylı gençlerin umutları tazeleniyor…

Koçluk alan Hataylı gençlerin umutları tazeleniyor…

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Fiba CP, İnegöl AVM ile geleneksel el sanatlarını geleceğe taşıyor!

Fiba CP, İnegöl AVM ile geleneksel el sanatlarını geleceğe taşıyor!

16 Haziran 2025
TEMA Vakfı: “Toprağı İyileştirmek, Doğayı ve Geleceği Korumaktır”

TEMA Vakfı: “Toprağı İyileştirmek, Doğayı ve Geleceği Korumaktır”

16 Haziran 2025
Aliée İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Tamince : ““Aliée İstanbul, Türk turizminde yeni bir dönemin simgesi…”

Aliée İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Tamince : ““Aliée İstanbul, Türk turizminde yeni bir dönemin simgesi…”

16 Haziran 2025
29. İstanbul Tiyatro Festivali’nin İlk Sürprizleri: ‘Katedral’ ve ‘Biz Kimiz?

29. İstanbul Tiyatro Festivali’nin İlk Sürprizleri: ‘Katedral’ ve ‘Biz Kimiz?

16 Haziran 2025

Son Yazılar

Fiba CP, İnegöl AVM ile geleneksel el sanatlarını geleceğe taşıyor!

Fiba CP, İnegöl AVM ile geleneksel el sanatlarını geleceğe taşıyor!

16 Haziran 2025
TEMA Vakfı: “Toprağı İyileştirmek, Doğayı ve Geleceği Korumaktır”

TEMA Vakfı: “Toprağı İyileştirmek, Doğayı ve Geleceği Korumaktır”

16 Haziran 2025
Aliée İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Tamince : ““Aliée İstanbul, Türk turizminde yeni bir dönemin simgesi…”

Aliée İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Tamince : ““Aliée İstanbul, Türk turizminde yeni bir dönemin simgesi…”

16 Haziran 2025
29. İstanbul Tiyatro Festivali’nin İlk Sürprizleri: ‘Katedral’ ve ‘Biz Kimiz?

29. İstanbul Tiyatro Festivali’nin İlk Sürprizleri: ‘Katedral’ ve ‘Biz Kimiz?

16 Haziran 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Fiba CP, İnegöl AVM ile geleneksel el sanatlarını geleceğe taşıyor!

Fiba CP, İnegöl AVM ile geleneksel el sanatlarını geleceğe taşıyor!

16 Haziran 2025
TEMA Vakfı: “Toprağı İyileştirmek, Doğayı ve Geleceği Korumaktır”

TEMA Vakfı: “Toprağı İyileştirmek, Doğayı ve Geleceği Korumaktır”

16 Haziran 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.