• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

Suyu geri dönüştüren su dostu fabrika

Güncel Kadın by Güncel Kadın
20 Ocak 2023
in Güncel Haberler
0
Suyu geri dönüştüren su dostu fabrika
0
SHARES
4
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

İSTANBUL ÜRETİM TESİSİ’NDE ENDÜSTRİYEL SUYUN %100’ÜNÜ GERİ DÖNÜŞTÜREN L’ORÉAL TÜRKİYE, HER YIL 10 MİLYON LİTRE, YAKLAŞIK 53.000 İSTANBULLU’NUN 1 GÜNLÜK SU TÜKETİMİNE EŞDEĞER 

SU TASARRUFU SAĞLAYACAK. 

 

“Gelecek için L’Oréal” sürdürülebilirlik programı kapsamında, birbirinden yenilikçi ve iddialı birçok proje hayata geçiren L’Oréal Türkiye, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DEVRİMİ” ile Çevre, İklim ve Toplumlar üzerinde olumlu etki yaratmaya devam ediyor. Ülkemizde yaşanan kuraklık tehdidine karşı somut ve güçlü bir adım daha atan L’Oréal Türkiye, İstanbul Üretim Tesisi’ni “Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika”ya dönüştürüyor. Tüm dünyada yaşanan iklim değişikliklerine bağlı olarak su tasarrufu konusunda acil olarak harekete geçilmesinin önemini savunan L’Oréal Türkiye, 2,5 yıl süren ve 14 milyon TL yatırımla gerçekleştirilen bu dönüşümle İstanbul Üretim Tesisi’nde endüstriyel suyun %100’ünü geri dönüştürerek tekrar kullanacak.. 

 

L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, “Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika” dönüşümünün yanı sıra SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DEVRİMİ ile hayata geçirilen tüm kapsamlı uygulamalarını; Yekta Kopan’ın moderatörlüğünü üstlendiği, Güven İslamoğlu ve M. Serdar Kuzuloğlu’nun konuk konuşmacı olarak yer aldığı, Çırağan Palace Kempinski’de gerçekleştirilen etkinlikte detaylarıyla paylaştı.

 

L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen aynı zamanda 2022 yılında kozmetik pazarını da değerlendirdi. L’Oréal Türkiye’nin 2022’de pazarın 1.5-2 kat üzerinde büyüme hedefine ulaşarak, pazarı inovasyonları ve yatırımları ile büyüten lider olarak bitirdiğini söyleyen Gökçen, “L’Oréal Türkiye’nin pazardaki payı %20’lere yaklaşırken, bulunduğu kategorilerdeki pazar payı ise %25’e ulaşmış durumda. 2023’de pazarın hem adette hem ciroda dinamik büyümesine devam edeceğini öngörüyoruz. L’Oréal Türkiye olarak, bu yıl pazarın 1,5-2 katı kadar büyümeyi hedefliyoruz” dedi.

Dünyada ve Türkiye’de su tasarrufu konusunda acilen harekete geçilmesi gerektiğini savunan L’Oréal Türkiye, ülkemizin güzellik pazarında bir ilke daha imza atıyor ve İstanbul’daki üretim tesisini “Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika”ya dönüştürüyor. Her yıl 51 milyon adet şampuan ve saç kremi üreten L’Oréal Türkiye İstanbul Tesisi, üretim aşamasındaki endüstriyel suyun %100’ünü, kapalı devre bir sistem içerisinde geri dönüştürerek yeniden kullanacak.

L’Oréal Türkiye, toplam 40 fabrikası bulunan L’Oréal Grup’un suyu geri dönüştüren su dostu fabrikaya dönüşümü tamamlanan 7. ülkesi oldu. Meksika, İspanya, Rusya, İtalya, Belçika, Çin ve son olarak Türkiye’den sonra L’Oréal Grup fabrikalarının %100’ü, 2030 yılına kadar suyu geri dönüştüren su dostu fabrika haline getirilecek.

 L’Oréal Türkiye bu somut adım ile Türkiye’deki farklı sektörlere örnek teşkil etmeyi, su döngüsü çözümleri konusunda farkındalığın artmasına katkı sağlamayı ve diğer şirketlerin de kendi su dostu fabrikalarını kurmasının yolunun açılmasını hedefliyor. L’Oréal Türkiye, 2,5 yıl süren “Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika”ya dönüşüm sürecindeki tüm tecrübelerini sürdürülebilir yatırımlar yapmak ve yenilikçi çözümler geliştirmek isteyen tüm şirketlerle paylaşmayı da taahhüt ediyor.

“En iyi güzellik ürün ve servislerini sunarken aynı zamanda topluma ve çevreye pozitif katkı sağlamak istiyoruz”

“Dünyayı Harekete Geçiren Güzelliği Yaratmak” vizyonunu gerçekleştirmek üzere var güçleriyle çalıştıklarının altını çizen L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, konu hakkında şunları söyledi:

“L’Oréal Türkiye olarak, yaptığımız çalışmalarla ‘Gelecek için L’Oréal’ global sürdürülebilirlik programımızın hedeflerine ulaşılmasına çok büyük katkı sağlıyoruz. Türkiye’de büyük bir özveriyle hayata geçirdiğimiz SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK DEVRİMİMİZ ile su tasarrufu başta olmak üzere mümkün olan her alanda projeler üretmeye devam ediyoruz. Bu yılın hemen başında, Türkiye’de güzellik sektöründe bir ilk olarak hayata geçireceğimiz suyu geri dönüştüren su dostu fabrikamızı sizlere tanıtmanın heyecanını yaşıyoruz. Türkiye’nin ve İstanbul’un geleceği için somut bir katkı niteliği taşıyan fabrikamızda, kullandığımız endüstriyel suyun tamamını tekrar kullanarak, ülkemizde karşı karşıya olduğumuz kuraklık tehdidine karşı her yıl 10 milyon litre su tasarrufu sağlayacağız. 

 L’Oréal Türkiye olarak ‘Dünyayı Harekete Geçiren Güzelliği Yaratmak’ vizyonumuza bağlı kalarak tutkuyla çalışmaya, gezegenimiz, ülkemiz ve içinde bulunduğumuz toplum için her anlamda olumlu katkılar ortaya koymaya devam edeceğiz. Sürdürülebilirliğe öncülük etmeyi bizden sonraki nesillere sorumluluğumuz olarak görüyor, bunu da sürdürülebilirliği iş modelimizin ve stratejimizin odağına koyarak gerçekleştiriyoruz. 

 İnanıyoruz ki hem tüketicilerimize hem iş ortaklarımıza düşen görevler, hepimize düşen sorumluluklar var. Hep söylediğimiz gibi gerçek bir fark yaratabilmenin tek şartı kolektif ve bütünsel bir şekilde, hep birlikte hareket etmek. Bu vesileyle bu değerli projede emeği geçen herkese teşekkür ediyor ve tüm sektörler için teşvik edici, iyi bir örnek olmasını diliyorum.”

Güven İslamoğlu, konu hakkında şunları söyledi: “Dünya yaşayan bir organizma; nefes alıyor, veriyor. Biz de onunla beraber nefes alıp veriyoruz. Bütünün bir parçasıyız. Ancak bu bütün, bizim tüketim alışkanlıklarımızın nedeniyle risk altında. Dolayısıyla insanın bu dünyadaki varlığı da risk altında. Yaşamımızı sürdürebilmek için hala pek çok türün eline bakıyoruz. Bunun kıymetini bilelim… Çözüm var ama harekete geçmiyoruz. Son 7 yıl sıcaklık rekorları kırdık. Dünya için rekorun da bir sınırı var, o sınıra yaklaştık. Bu kriz ile mücadelenin en temel noktasını, tüm kaynakların verimli ve elverişli kullanımı oluşturuyor. Sürdürülebilirlik meselesi de bu noktada esas haline geliyor. Bu konuda taşın altına elini koyarak büyük bir sorumluluk üstlenen L’Oréal Türkiye’yi Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika ile yarattığı fark için yürekten tebrik ediyorum. Diğer sektör ve şirketler için de örnek olmasını diliyorum.”

M. Serdar Kuzuloğlu, konu hakkında şunları söyledi: “Şeffaflık, sürdürebilirlik, farkındalık gibi birbirini besleyen kavramlar ile yaşıyoruz. Şeffaflığın kaçınılmaz sonucu farkındalık. Küresel ölçekteki en büyük çıktısı ise sürdürülebilirlik teması. Sürdürülemez bir dünya düzeni yarattık. Ancak yine de sürdürülebilirliği sanki alternatifi varmış gibi ele alıyoruz. Yaşadığımız acı tecrübelerle olmadığına ikna olduk. Bu düzenin sebebi kadar çözümünde de en belirleyici konu teknoloji. Bireysel teknoloji kullanımımız dahi muazzam enerji tüketen veri merkezlerinde dijital ayakizleri bırakıyor. Oysa aynı teknolojileri dönüştüren ve değiştiren bir unsur olarak da kullanmak mümkün. Tüketimin önceliklendirildiği bir düzenden bilinçli kullanıma mecbur kaldığımız bir düzene geçiyoruz. Bazı öncü firmalar dönüştürücü güç ve etkileriyle anahtar role sahip. Dönüşen bir fabrikanın 10 milyon litre; başka bir deyişle yaklaşık 53 bin İstanbullunun 1 günlük tüketimine eşdeğer su tasarrufu sağlayabileceğini, bir duş başlığının yüzde 69’a varan su tasarrufu yaptıracağını ya da bir ruju sürmeden de dudakta nasıl durduğunu görebildiğimizi bu sayede anladık. Teknoloji doğası gereği ölçülebilirliği mümkün kılıyor. Ortaya çıkan veri ise israfı ortaya çıkararak süreçlerimizi daha verimli kılabilmemiz için yol haritası sunuyor. L’Oréal Türkiye’nin bu uğurdaki başarılarının da ölçeklenerek çok daha büyük bir etkiye sebep olacağına inanıyorum.”

 ÇIĞIR AÇAN ÖDÜLLÜ TEKNOLOJİ:

%69’A KADAR SU TASARRUFU SAĞLAYAN GJOSA WATER SAVER DUŞ BAŞLIĞI

Su tasarrufu konusunda acilen harekete geçilmesi amacıyla teknolojiden faydalanan Tekno-Güzellik lideri L’Oréal Grup, çevresel yenilik şirketi Gjosa iş birliğiyle %69’a kadar su tasarrufu sağlayan Water Saver duş başlığını geliştirdi. Giderek artan global su kıtlığına somut bir yanıt vermek için üretilen bu duş başlığı, güzellik kategorisinde Time Best Inventions 2021 ödülüne layık görülen ürünler arasında yer alıyor.

Kuaför salonlarında kullanılmak üzere geliştirilen Gjosa duş başlığı, doğrudan saç yıkama alanlarında lavaboya takılıyor, yüksek basınçlı, birbirine çarpan mikro iyonlu damlacıklar oluşturarak çalışıyor ve her bir yıkamada su tüketimini %69’a kadar azaltabiliyor. Gjosa bu özelliğiyle su parçalama teknolojisinden yararlanan dünyadaki ilk duş başlığı olma özelliğini taşıyor. Water Saver başlığı ile saçtaki şampuanı arındırmak için 7 litre yerine sadece 2,74 litre su kullanmak yeterli. 100.000 kuaförün L’Oréal Gjosa teknolojisini kullanması halinde 6,8 milyar litreye kadar su tasarrufu sağlanabiliyor.

 DÜNYANIN EN KAPSAYICI SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK PROGRAMLARINDAN BİRİ OLAN “GELECEK İÇİN L’ORÉAL”İN SU KONUSUNDAKİ 2030  TAAHHÜTLERİ 

 

  • L’Oréal Grup, tüm dünyada endüstriyel süreçlerde kullanılan suyun %100’ünü 2030 yılına kadar geri dönüşüme ve yeniden kullanıma kazandıracak.
  • Su eko-sistemlerine saygılı olmayı garantilemek adına tüm formüllerini, 2030 yılına kadar çevresel test platformlarını kullanarak değerlendirecek.
  • Tüketicilerin ürünlerin kullanımından kaynaklanan su tüketimini 2016 yılına kıyasla ürün başına ortalama %25 azaltmak için Grup, 2030 yılına kadar gerekli düzenlemeleri yaparak kendini yenileyecek.
  • 2030 yılında stratejik tedarikçilerin, faaliyet gösterdikleri tüm alanlarda su kaynaklarını sürdürülebilir bir şekilde kullanıyor olmasını sağlayacak.
Önceki Yazı

Şahmaran’ın lansmanı gerçekleşti

Sonraki Yazı

10 Kadından birinde görülen vajinismus için önemli öneriler

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
10 Kadından birinde görülen vajinismus için önemli öneriler

10 Kadından birinde görülen vajinismus için önemli öneriler

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Songül Yıldırım Torbaoğlu: Güzellik algısı ve sosyal medya, gerçeklik algısı ne zaman başlıyor?

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Hastalarımız soruyor, botoks yüz ifademi değiştirir mi?

10 Mayıs 2025
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025

Son Yazılar

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Güzellik algısı ve sosyal medya, gerçeklik algısı ne zaman başlıyor?

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Hastalarımız soruyor, botoks yüz ifademi değiştirir mi?

10 Mayıs 2025
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Güzellik algısı ve sosyal medya, gerçeklik algısı ne zaman başlıyor?

Songül Yıldırım Torbaoğlu: Hastalarımız soruyor, botoks yüz ifademi değiştirir mi?

10 Mayıs 2025
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.