Koç Üniversitesi UNESCO Kürsüsü tarafından uygulamaya konulan Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı İnsan Gelişimi Araştırma Ödülü için 2025 yılı başvuru süreci başladı. Ödül için katılımcılar, 30 Eylül 2025 tarihine kadar başvuru yapabilecek.
Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı bilimsel mirasını yaşatan ve Koç Üniversitesi UNESCO Kürsüsü tarafından yürütülen İnsan Gelişimi Araştırma Ödülü, toplumsal gelişmenin insani boyutuna odaklanan araştırmaları desteklemek amacıyla veriliyor. Ödüle başvurular, 30 Eylül 2025 tarihine kadar devam edecek. Ödül sürecini, kadın çalışmaları ve toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda araştırma ve uygulama merkezi olan KOÇ-KAM ve Koç Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi akademik paydaşlar olarak destekliyor.
Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı İnsan Gelişimi Araştırma Ödülüne başvuranların Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları, doktora derecesine sahip bulunmaları ve üniversitelerin akademik kadrosunda ya da bilimsel araştırmalar yürüten sivil toplum kuruluşlarında görev yapmaları gerekiyor. Ayrıca, doktora mezuniyetinin üzerinden dört yıldan fazla süre geçmiş adaylar başvuruda bulunamıyor. Ödül, sosyal ve insani bilimlerin tüm alanlarında çalışan araştırmacılara açık bulunuyor. 2025 yılında ödüle, insan gelişimine katkı sağlayan ve imkanlara erişim, toplumsal cinsiyet eşitliği, eğitim, insanca yaşam koşulları, sağlık, bakım emeği, çocukluk, yaşlılık, yoksulluk, toplumsal dışlanma, refah gibi toplumsal ilerlemeyle doğrudan bağlantılı araştırma çıktılarıyla başvurulabiliyor. Ödülün tutarı bu yıl 180.000 Türk Lirası olarak belirlendi.
Adayların Türkçe ve İngilizce olarak başvuru yapabileceği ödül programında, ayrıntılı bilgi ve başvuru usulü https://kockam.ku.edu.tr/tr sitesinden temin edilebilecek. Hazırlanan başvuru belgeleri unescochair@ku.edu.tr adresine gönderilebilecek.
Geçmiş senelerde Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı İnsan Gelişimi Araştırma Ödülü alan kişiler ve ödül konuları:
Nazlı Kazanoğlu, Türkiye için Alternatif İş ve Aile Yaşamını Uzlaştırma Modeli
Seçil Gönültaş, Gençlerin Toplumdaki Gücü: Rol Model Müdahale Programı ile Türkiye’deki Gençlerin Sivil Katılımının Teşvik Edilmesi
Cem Soylu, Biyopsikososyal Başarılı Yaşlanma Modelinin Sosyoduygusal Seçicilik Kuramı Temelinde Test Edilmesi
Anıl Özge Üstünel Balcı, Kadın Kimliğinin Toplumsal ve Gelişimsel İnşası
Şebnem Feriver Gezer, Sistemsel Düşünme Becerisinin Türkiye’deki Okul Öncesi Eğitime Entegrasyonu
Elif Gül Yılmazlar, Haksız Tahrik Kurumuna İlişkin Olarak Hâkimlerin Karar Alma Süreçlerinin Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Yönünden Değerlendirilmesi
Mustafa Öztürk, Temel Eğitimde Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim (SGE) Yetkinliğinin Kazandırılması ve Yaygınlaştırılması
Şebnem Özdemir, ANKA (Analitik Nedensel Karar Ağacı)
Miraç Burak Gönültaş, Cinsel İstismar Amaçlı Çocuk Kaçırma Vakalarında Yaklaşım ve Suç Soruşturmasının Etkinleştirilmesi