• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

KPMG, perakende sektörü oyuncularının kesintisiz ticaret deneyimi sunmalarını sağlayacak dört itici gücü açıkladı

Güncel Kadın by Güncel Kadın
11 Temmuz 2024
in Ekonomi
0
KPMG, perakende sektörü oyuncularının kesintisiz ticaret deneyimi sunmalarını sağlayacak dört itici gücü açıkladı
0
SHARES
20
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

KPMG, “Kesintisiz Ticarete Doğru” raporunda perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin tüketicilerine kesintisiz ve kusursuz bir ticaret deneyimi sunabilmek için operasyonlarını hangi kriterlere göre gözden geçirebileceklerine dair önemli tavsiyelerde bulundu. 

KPMG’nin müşteri odaklı kesintisiz ticaretin zorluklarını ve bu zorlukların üstesinden gelinmesi için çözüm önerilerine yer verdiği “Kesintisiz Ticarete Doğru” raporu yayımlandı. Raporda kesintisiz ticaret için perakendecilerin çevrim dışı ve çevrim içi en iyi uygulamaları tutarlı, bağlantılı, müşteri odaklı bir yapıda birleştirmeleri gerektiğine dikkat çekildi ve işletmeleri kesintisiz ticarete ulaştıracak dört itici güç de paylaşıldı. Bunlar sırasıyla; müşteri odaklı liderlik ve iş gücü ekiplerinin varlığı, perakende şirketlerinin kendi verilerini kullanarak kapsamlı öngörüler türetmesi, dijitalleşmeyi destekleyen teknoloji mimarisine ilişkin farkındalık ve buna yatırım yapma ile yenilikçi ürün ve hizmetler için fark yaratan bir bakış açısına sahip olma olarak belirtildi.

KPMG Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri ve Birleşme ve Satın Alma Danışmanlığı Şirket Ortağı Özge İlhan Acar açıklamasında, “Yüzyıllar boyunca perakendeciler küçük farklılıklarla da olsa, birbirlerine büyük ölçüde benzer yalın bir modele dayanarak işlerini yaptılar; doğru ürünleri doğru fiyatlarla doğru yerlerde tüketicilerine sunmak. Ancak, son 25 yılda, büyük ölçüde dijital teknolojinin gücüyle perakendecilerin iş yapış şekillerinde de köklü değişimler yaşandı. Perakendeciler, artık dijital teknolojinin kendi sektörlerinde de devrim yarattığının ve işlerini geliştirmelerinin veya belki de temelden değiştirmelerinin gerektirdiğinin farkındalar. KPMG olarak biz de perakende dünyasının yeni bir dijitalleşme dalgasıyla karşı karşıya olduğuna inanıyoruz. Veri analitiği ve yapay zekâ ile mümkün kılınan bütüncül kanallı bu çağda, perakendeciler geçmişte birbirinden bağımsız olan kanallar arasında köprüler kurarak işlerini yürütmeye başladı. Böylelikle ortaya çıkan bu kesintisiz ticaretle birlikte bir başka evrim sürecine giriyoruz. Tüketicilerin bir ürünü ya da hizmeti arama, seçim yapma, ödeme, satın alma ve iade etme gibi tüm süreçlerin hepsinin bir arada birden çok kanalda gerçekleştiği, çevrim içi ve çevrim dışının iç içe geçtiği, çevrim içi olanın yalnızca bir web sitesi veya uygulama olmadığını ve fiziksel mağazanın dijital etkileşimini de içerdiği bir ticaret dünyasındayız.” dedi.

KPMG’nin raporunda perakendecilerin tüketicilere gerçekten kesintisiz bir ticaret deneyimi sunmak için şu dört itici güce göre operasyonlarını uçtan uca gözden geçirmeleri tavsiyesinde bulunuluyor:

Müşteri odaklı liderlik ve iş gücü ekiplerinin varlığı
Rapora göre geleneksel sektör ölçütleri, perakendecileri ürün ve kanallar etrafında konumlandırıyor. Kesintisiz ticaret dünyasında ise bu modelin tersine çevrilmesi ve tüketicilerin işin ön saflarına yerleştirilmesi gerekiyor. Metrekare başına satış gibi geleneksel temel performans göstergelerinin önemi hizmet maliyeti ve müşteri edinme maliyetleri gibi yeni ölçütlere kıyasla azalıyor. Bu nedenle perakendecilerin yeni ölçütleri dikkate alarak kanallar arasındaki farklılıkları ortadan kaldırabileceği ve liderleri ile çalışanlarını tüketici etrafında konumlandırabileceği tavsiyesinde bulunuluyor.

Perakende şirketlerinin kendi verilerini kullanarak kapsamlı öngörüler türetmesi
Günümüz tüketicilerinin beklentileri giderek karmaşıklaşıyor, taleplere ayak uydurmak ise daha da zorlaşıyor. Buna karşın içgörü odaklı kuruluşlar, verileri kullanabilir ve tüketici ihtiyaçlarına ilişkin temel bir anlayışla desteklenen tekliflerini proaktif bir şekilde öngörebilir, strateji oluşturabilir ve uyarlayabilir. Sorunsuz ticaret, uzun süredir yerleşik olan işlevsel yaklaşımdan, verilerin herkes için gerçekten erişilebilir olduğu ortak bir modele geçişi gerektirir. Bazıları için sorunsuz ticaretin önündeki ilk büyük engel, verilerin kuruluş genelinde farklı, bağlantısız kanallarda bulunmasıdır. Raporda perakendecilerin bu durumu değiştirmelerini sağlayacak çözüm önerilerine de yer veriliyor.

Dijitalleşmeyi destekleyen teknoloji mimarisine ilişkin farkındalık ve buna yatırım yapma
Gerçekten bağlantılı olan bir şirket, güvenliği korurken müşterilere verdiği vaatleri çevik, uygun maliyetli ve ölçeklenebilir bir şekilde yerine getirmek için akıllı dijital hizmetleri, teknolojileri ve platformları tasarlama ve geliştirme yeteneğine sahiptir. Örneğin teknoloji, perakendecilerin çeşitli kanallardaki stok, sipariş ve müşterileri tek bir noktada görmelerini sağlarken analitik ve yapay zekâ müşterilerinin neden, nerede, ne zaman ve nasıl satın aldıklarını anlamalarını mümkün kılar. Gerçek anlamda sorunsuz bir müşteri deneyimi, alışveriş yapanların ürünlere, fiyatlara ve tekliflere erişmek için anında “mağaza” modundan “çevrimiçi” moda geçmesine olanak sağlamalıdır.

Yenilikçi ürün ve hizmetler için fark yaratan bir bakış açısına sahip olma
Doğru fiyatlandırma, ürün ve hizmet karışımıyla müşteriye teklifler sunmak, perakendecilerin en cazip segmentlerden bazılarını hedeflemesine ve kârlı bir büyüme sağlamalarına yardımcı olabilir. Müşteri odaklı bir bakış açısının benimsenmesi, perakendecilere tüm kanallardaki ürün portföylerini yeniden değerlendirmek için potansiyel olarak dönüşümsel bir fırsat sunar. Ürün çeşitliliğini ve yelpazesini kalibre etmek için verileri kullanmak satışları artırabilir ve stok maliyetlerini optimize ederek şirketlerin işletme sermayesi yüklerini azaltabilir.

Önceki Yazı

Araştırma : Bedenimiz 54, ruhumuz 42’sinde yaşlanıyor

Sonraki Yazı

”Binlerce filme ilham ve kaynak olan Troya’ya…”

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
”Binlerce filme ilham ve kaynak olan Troya’ya…”

''Binlerce filme ilham ve kaynak olan Troya'ya...''

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Dr. Bahar Zeynep Barut: Adı Konmamış Gizli Kahramanlık: Her Şekliyle Anneliğe Saygı

Dr. Bahar Zeynep Barut: Adı Konmamış Gizli Kahramanlık: Her Şekliyle Anneliğe Saygı

11 Mayıs 2025
Songül Yıldırım Torbaoğlu : Estetikte yeni dönem tek seansta değişir her şey

Songül Yıldırım Torbaoğlu : Estetikte yeni dönem tek seansta değişir her şey

10 Mayıs 2025
4. FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali dolu dolu geçiyor

4. FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali dolu dolu geçiyor

10 Mayıs 2025
Hazal Burun’dan milli takımda yeni dünya rekoru

Hazal Burun’dan milli takımda yeni dünya rekoru

10 Mayıs 2025

Son Yazılar

Dr. Bahar Zeynep Barut: Adı Konmamış Gizli Kahramanlık: Her Şekliyle Anneliğe Saygı

Dr. Bahar Zeynep Barut: Adı Konmamış Gizli Kahramanlık: Her Şekliyle Anneliğe Saygı

11 Mayıs 2025
Songül Yıldırım Torbaoğlu : Estetikte yeni dönem tek seansta değişir her şey

Songül Yıldırım Torbaoğlu : Estetikte yeni dönem tek seansta değişir her şey

10 Mayıs 2025
4. FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali dolu dolu geçiyor

4. FoodFest Antalya Uluslararası Gastronomi Festivali dolu dolu geçiyor

10 Mayıs 2025
Hazal Burun’dan milli takımda yeni dünya rekoru

Hazal Burun’dan milli takımda yeni dünya rekoru

10 Mayıs 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Dr. Bahar Zeynep Barut: Adı Konmamış Gizli Kahramanlık: Her Şekliyle Anneliğe Saygı

Dr. Bahar Zeynep Barut: Adı Konmamış Gizli Kahramanlık: Her Şekliyle Anneliğe Saygı

11 Mayıs 2025
Songül Yıldırım Torbaoğlu : Estetikte yeni dönem tek seansta değişir her şey

Songül Yıldırım Torbaoğlu : Estetikte yeni dönem tek seansta değişir her şey

10 Mayıs 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.