Türkiye’nin seramik sektöründeki öncü markası ve porselen karonun jenerik ismi Kalebodur, “Yenilik Budur” temasıyla başlattığı yeni dönemini kapsamlı bir organizasyonla duyurdu. Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Dr. Zeynep Bodur Okyay ve Kaleseramik Genel Müdürü Timur Karaoğlu ev sahipliğinde gerçekleşen lansmanda Kalebodur, yenilikçi bir vizyonla oluşturduğu gelecek stratejisini, mimariye ilham verecek yeni büyük ebatlı inovatif porselen plaka koleksiyonunu da tanıttı.
Kalebodur’un yeni vizyonuyla hayat bulan büyük ebat porselen plaka koleksiyonundan özel enstalasyonlar ve özgün kullanımların eşlik ettiği geceye; iş, sanat, cemiyet dünyasından ünlü isimlerin yanı sıra mimarlık camiası, medya mensupları ile Kalebodur bayi ve paydaşları katıldı. Sanatçı Levent Yüksel de başarılı sahne performansıyla geceye renk kattı.
Seramik sektörünün öncü ve yenilikçi markası Kalebodur, “Kalebodur, Seramik Budur” sloganıyla özdeşleşmiş güçlü marka kimliğini, “Yenilik Budur” vizyonuyla yeni bir döneme taşıyor. Kuruluşundan bu yana yenilikleriyle geleceğin mimarisine ilham veren, üstün nitelikli, sürdürülebilir ve teknolojik çözümler sunan Kalebodur, bu yeni yolculuğunu ve büyük ebat porselen plakalardan oluşan koleksiyonunu özel bir lansman ile duyurdu.
Esma Sultan Yalısı’nda gerçekleşen özel gecede iş, sanat, siyaset, tasarım, mimarlık ve medya dünyasından pek çok seçkin isim ile Kalebodur’un Türkiye genelindeki bayileri ve paydaşları bir araya geldi. Sadece yeni ürünlerin değil; markanın sektördeki öncü duruşunun, yenilikçiliğe olan bağlılığının ve tasarımla kurduğu güçlü bağın da vurgulandığı lansmanda, sevilen oyuncu Doğa Rutkay sunuculuk görevini üstlenirken, ünlü sanatçı Levent Yüksel da eşsiz yorumlarıyla geceye renk kattı.
“Estetik, sürdürülebilir, rafine ve özgün bir gelecek inşa ediyoruz”
Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Dr. Zeynep Bodur Okyay, gecenin açılış konuşmasında şunları söyledi:
“1956’da merhum İbrahim Bodur’un vizyonuyla kurulan Kale Grubu, seramik sektöründe Türkiye’nin öncüsü olarak bugüne dek ilkleri ve yenilikleriyle derin izler bıraktı. 1957 yılında Türkiye’nin ilk seramik karo üreticisi olarak başladığımız yolculuk, bugün 56 milyon metrekarelik yıllık üretim kapasitesiyle Türkiye’nin lideri, Avrupa’nın 4’üncü, dünyanın ise 21’inci büyük seramik kaplama malzemeleri üreticisi konumuna ulaştı.
‘Bu Toprakların Kale’si’ olarak, şimdi de Kalebodur markamızla daha iyi bir gelecek için yeni bir dönemin kapılarını aralıyoruz. Türkiye’de seramik denilince akla gelen ilk marka olan Kalebodur, sadece ürün üretmiyor, yaşam kültürünü şekillendiriyor. Türkiye’de üretilen dünyanın ilk ve en büyük porselen plaka üreticisi olarak bugün 80’den fazla ülkeye ürünlerimizi ihraç etmenin gururunu yaşıyoruz.
Yeni dönemde ‘Yenilik Budur’ sloganıyla çıktığımız bu yolculukta yalnızca bir marka yenilenmesi yapmıyoruz, aynı zamanda bir dönüşüm ve paydaşlarımızla birlikte büyümenin de yeni bir adımını atıyoruz. Amacımız; mimarlıkla daha güçlü bağlar kurmak, sürdürülebilir çözümler geliştirmek ve hayatın içinden gelen tasarımlarla fark yaratmak. Sınırsız hayal gücünü destekleyen ürünlerimizle sektördeki öncülüğümüzü daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz.
Kalebodur, mimari yapılaşmada yıllardır saygın çizgisinden ödün vermeden ilerledi. Her dönem kendi ihtiyaçlarını yeniden tanımlayan mimarlığa katkı sunmak, bizim için yalnızca ürün üretmek değil; yaşamın olduğu her yerde geleceğe ilham vermektir. Bugün lansmanını gerçekleştirdiğimiz yeni koleksiyonumuz da bu vizyonumuzun en güncel yansımasıdır.
Bununla birlikte yarım asrı aşkın süredir yenilikleriyle sektöre yön veren köklü markamız, bugün estetiğe, mimariye ve zamansız tasarıma duyulan saygının sembolü haline gelmiştir. Şimdi bu köklü deneyimden aldığımız güçle, ‘Kalebodur, Yenilik Budur’ diyerek sürdürülebilir, estetik, rafine ve özgün bir geleceği birlikte inşa etmek için çalışıyoruz.”
“Kalebodur’daki dönüşüm yalnızca vitrinde değil, temelde başladı”
Kaleseramik Genel Müdürü Timur Karaoğlu, Kalebodur’un yenilenen marka vizyonunun görsel bir değişim değil, tüm iş süreçlerini kapsayan büyük bir dönüşüm olduğunu belirterek şunları kaydetti:
“Türkiye’nin ilk seramik üretim fabrikasını kurarak başladığımız bu yolculukta, bugün 80’den fazla ülkeye ihracat yapan, sektöre yön veren bir şirkete dönüştük. 68 yıldır attığımız yenilikçi adımlar ve sektöre kazandırdığımız ilklerle zenginleşen marka yapımızı yeni dönemde, geleceğe daha sağlam adımlarla daha da ileriye taşımayı hedefliyoruz. Bu yeni dönemin, müşterilerimize daha etkili hizmet sunmamıza, sektöre değerli fırsatlar kazandırmamıza ve global ölçekte rekabet gücümüzü artırmamıza katkı sağlayacağına inanıyoruz.
Kalebodur; ürün ve teknolojileriyle mimari yaratıcılığı destekleyen, sosyal sorumluluk projeleriyle mimarlık kültürüne katkı sunan çok vizyoner bir marka. Biz de gerçek değişimin temelden başladığına olan inancımızla bu büyük dönüşümün ilk adımını da ‘Kalebodur, Yenilik Budur’ diyerek atıyoruz. Süreci de sadece bir marka yenilenmesi değil, tüm iş süreçlerimizi de daha dinamik hale getirdiğimiz bir yolculuk olarak görüyoruz. Bu doğrultuda bu dönüşümünü yalnızca vitrinde değil, üretimden lojistiğe, Ar-Ge’den pazarlamaya kadar tüm süreçlerde hayata geçiriyoruz. Dijitalleşme yatırımlarımızı artırdık, sürdürülebilir malzeme kullanımında yeni standartlar oluşturduk. Artık daha çevreci, daha akıllı ve verimli sistemlerle üretim yapıyoruz.
Kalebodur olarak yeni dönemde çevreye duyarlı üretim teknolojimizden çıkan, doğaya ve insan sağlığına duyarlı, sürdürülebilir ve yenilikçi ürünlerimizle yaşam alanlarına ilham vermeye ve sınırsız hayal gücünü desteklemeye devam edeceğiz.”
Stratejik yatırımlar yurt içinde ve yurt dışında büyüyen bir güç
Ülkesine ve insanına yatırımı her zaman bir öncelik olarak gören Kale Grubu, son beş yılda yaklaşık 230 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırımların önemli bir kısmını ise Kalebodur’un büyük ebatlı porselen plaka üretimine ayrıldı.
2024 yılında İtalyan System Ceramics Spa ile yapılan 15 milyon Euro’luk iş birliği kapsamında, 2 mm kalınlığında, dünyanın ilk süper ince porselen plaka üretimine başlandı. Bu yatırımla Kalebodur’un Kalesinterflex ürününün üretim kapasitesi %50 artarak 2,4 milyon metrekareye, toplam porselen plaka kapasitesi de 5,6 milyon metrekareye ulaştı. Ayrıca SITI B&T Group iş birliğiyle kurulan Supera Üretim Hattı sayesinde Türkiye’de ilk kez 120×280 cm ebatlarında porselen plaka üretildi. Bu yenilik, mimarlara yeni tasarım olanakları sunarken Kalebodur’un sektördeki liderliğini pekiştirdi.
Kalebodur’un relansman süreci yalnızca yurt içinde değil, yurt dışında da önemli yatırımlarla destekleniyor. Yurt dışında da büyümesini sürdüren Kalebodur, Irak’ta Al-Sadaf Porselen ile ortaklık kurarak yıllık 2,5 milyon metrekare kapasiteli yeni bir tesiste üretime başladı. Bu girişim, markanın Orta Doğu pazarındaki etkinliğini artırmayı hedefliyor.
Mimarlık, çevre ve toplum için değer üretiyor
Yeni yatırımlarla ürün gamını daha da zenginleştiren Kalebodur, Türkiye’nin en büyük porselen plakası olan Kalesinterflex ile 120×120 cm’den başlayıp 162×323 cm’ye uzanan geniş ebat seçenekleri ve 2 mm’den 20 mm’ye kadar değişen kalınlıklardaki ürünleriyle sınırları ortadan kaldırıyor.
Kalebodur, yalnızca ürünleriyle değil; mimarlık kültürüne katkıları, sosyal sorumluluk projeleri ve çevre dostu üretim anlayışıyla da fark yaratıyor. Kale Grubu’nun sürdürülebilir bir gelecek vizyonuyla başlattığı “İyi Bak Dünyana” hareketiyle herkesi dünyaya ve kaynaklara sahip çıkmaya davet eden Kalebodur, yeni dönemde de insanı ve doğayı odağına alan projelerle topluma değer katmayı sürdürmeyi amaçlıyor.
Sürdürülebilir gelecek yolunda büyük bir yenilik olarak öne çıkıyor
Dünyanın en büyük porselen plakası ile seramik sektöründe yeni bir dönemin kapılarını aralayan, Kalebodur’un yenilikçi ürünleri hafif ve ince yapısı sayesinde binaya ekstra yük bindirmiyor. Büyük ebatlarıyla uygulandığı alanlarda daha az derz görünümü sağlayan porselen plakalar, aynı zamanda sıcak ve soğuğa dayanıklılığı sayesinde kolay kolay yıpranmıyor, ekstra koruma sağlıyor. Leke tutmayan, iz bırakmayan yapısının yanı sıra esnek yapısıyla da kolayca uyum sağlayan büyük ebatlı porselen plakalar, farklı ebat ve kalınlıklarıyla her alan için ilham verici bir deneyim sunuyor.
Tüm bu yeniliklerinin yanında, Kalebodur’un sürdürülebilirlik vizyonu doğrultusunda geliştirdiği yeni porselen plakalar, sahip olduğu üstün özellikleriyle de Kale Grubu’nun “İyi Bak Dünyana” hareketine destek sunuyor. Yeni büyük ebatlı porselen plakalar, %100 geri dönüşüm özelliklerine sahip olmasının yanında, %90 daha fazla ürün taşıma kapasitesi, %47 daha az doğalgaz tüketimi ve %20 daha az su tüketimiyle de sürdürülebilir gelecek yolunda büyük bir yenilik olarak öne çıkıyor.
İleri teknolojiye sahip bu ürünler, üstün nitelikleriyle sürdürülebilirlik ve tasarım dahil birçok alanda prestijli ödüllerin ve uluslararası sertifikaların sahibi oldu.
Kapsamlı lansman programı ve B2B buluşmaları
Kalebodur’un yeni vizyonunu paylaştığı ve bu yeni vizyonla hazırladığı yeni koleksiyonunu tanıttığı lansman programı Rixos Tersane İstanbul’da gerçekleştirilen, bayiler, distribütörler, tasarımcılar ve mimarlar başta olmak üzere sektör profesyonelleri ile buluşmalarla başladı. Balo salonunda sergilenen 120 özel tasarım porselen plakalar, her biri özel olarak hazırlanmış bilgi kartları eşliğinde sunuldu. Satış ekibinin interaktif sunumlarıyla zenginleşen program, sektör profesyonellerine yeni koleksiyonun teknik detayları ve kullanım alanları tanıtıldı.
Lansman kapsamında, mimarlar, tasarımcılar ve sektör profesyonelleriyle yapılan B2B görüşmelerde, gelecek dönem projeleri ve iş birliği fırsatları da değerlendirildi. Kalebodur’un yenilikçi ürün gamı ve teknolojik altyapısı, sürdürülebilir mimari projelerin vazgeçilmez çözüm ortağı olma vizyonuyla katılımcılara aktarıldı.
Etkileyici enstalasyonlar ve sergi alanı
Esma Sultan Yalısı’nda, Paris merkezli ünlü tasarım stüdyosu Prima Materia tarafından tasarlanan büyük ebatlı porselen plakalardan oluşan enstalasyonlar, Kalebodur’un teknolojik gücünü ve estetik vizyonunu mükemmel bir şekilde yansıttı. Bu enstalasyonlar, markanın büyük ebatlı üretimde ulaştığı mükemmelliği vurgulayan birer sanat eseri olarak davetlilerden de büyük ilgi gördü.
Görkemli geceye Levent Yüksel damgası
Sevilen sunucu Doğa Rutkay’ın enerjik ve neşeli sunumuyla renklenen gece, sevilen sanatçı Levent Yüksel’in muhteşem konseriyle devam etti. Esma Sultan Yalısı’nın tarihi ve büyüleyici atmosferinde gerçekleşen etkinlik, DJ performansıyla son buldu.