• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

İşletmelerin sosyal medya etkileşimleri son 3 yılda yüzde 61 düştü

Güncel Kadın by Güncel Kadın
24 Mayıs 2023
in Ekonomi
0
İşletmelerin sosyal medya etkileşimleri son 3 yılda yüzde 61 düştü

CHIANG MAI, THAILAND - NOVEMBER 14th, 2016: Hand of man using Iphone7 Plus with icons of social media on screen, smartphone life style, smartphone era, smartphone in everyday life

0
SHARES
4
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Dijital pazarlama faaliyetlerinin olmazsa olmaz unsurları arasında yer alan sosyal medya platformları, 2023’te de markaların hedef kitleleriyle etkileşim için kullandıkları kanalların başını çekti. Öte yandan markaların sosyal medya davranışlarını inceleyen raporda, işletmelerin sosyal medya etkileşimlerinin son 3 yılda %61 düştüğünü gösterdi. 

Instagram, Facebook, Twitter ve TikTok gibi sosyal medya platformları, 2023’te pek çok marka için tüketiciyle kurulan dijital iletişimin merkezindeki yerini korudu. Her marka dijital pazarlama stratejilerinin uygulamaya konduğu sosyal medya kanallarında farklı içerik stratejileriyle var olmaya çalışsa da platformların politikaları, tüketicilerin beklentileri ve markaların içerik paylaşım sıklığı, etkileşim oranlarında belirleyici rol oynadı. Sosyal medya analitiği platformu Rival IQ tarafından hazırlanan 2023 Sosyal Medya Karşılaştırma Raporu’nu Türkçeleştiren Dijital Pazarlama Eğitmeni Oğuz Veli Yavaş, rapordan öne çıkan bulgulara ilişkin değerlendirmelerini paylaştı.

Instagram etkileşim oranları 3 yılda tam %61 düştü

14 farklı sektörden, 2.100 markanın yaklaşık 37 milyon Instagram gönderisinin incelenmesiyle oluşturulan rapor, markaların sosyal medyadaki paylaşımlarının etkileşim oranlarının Instagram’da son üç yıldır düşüşte olduğunu ve bu oranın %61’e ulaştığını gösterdi. Facebook ve Twitter’da etkileşimlerin sabit seyrettiğini kaydeden rapor, Instagram etkileşim oranlarındaki düşüşün yalnızca 2022’de %30, son 3 yılda ise toplam %61 oranında olduğunu tespit etti.

Sosyal medya platformları arasındaki rekabetin her geçen yıl daha da yoğun bir biçimde görüldüğünü belirten Oğuz Veli Yavaş, “Bu rekabet, platformların öne çıkardığı içerik formatlarını ve bu öne çıkarma algoritmalarını değiştiriyor. Örneğin Instagram kurulduğu zamanlarda bir fotoğraf ve statik görüntü paylaşım aracıyken, bugün TikTok, YouTube, Snap gibi rakiplerini geride bırakabilmek için dikey videoları önceliklendiriyor. Bunun yanı sıra Instagram içerik üreticileri daha çok içerik üretmeye teşvik eden ödüllendirmeler yaparken, işletmelerin de mevcut müşterilerini koruyabilmeleri ve satışlarını artırmaları için reklam vermeye teşvik ediyor. Organik etkileşimlerin işletme özelinde düşmesinin en temel sebebi budur” dedi.

“Her marka Reel yayımlamalı” 

Instagram’ın Reels isimli dikey video formatının platformda yeni bir çağ başlattığını belirten Dijital Pazarlama Eğitmeni Oğuz Veli Yavaş, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “TikTok’a kıyasla daha steril bir içerik deneyimi vaat eden Instagram Reels, platformun en ilgi çekici gönderi türü olarak başı çekiyor. Dikey videoların Z kuşağına mensup kullanıcılar için arama motoru işlevi gördüğünü, kullanıcıların bir şeyi nasıl yapacaklarını Reels veya TikTok gibi mecralar üzerinden aramayı alışkanlık edindiğini düşündüğümüzde, markalar için bu formatın potansiyeli çok yüksek görünüyor. Türkçeleştirdiğimiz raporda ‘Her marka Reel yayımlamalı’ gibi, içgörülerden elde edilmiş trend önerilerine ulaşılabiliyor. Yine 2023 yılında Instagram’ın kendi yaptığı açıklamalar doğrultusunda tek bir içerik tipine bağlı kalınmaması gerektiğini, Carousel ve tek görsel içeriklerinin de içerik takvimine dahil edilmesi gerekiyor. İşletme, marka sahibi, girişimci ve dijital pazarlama profesyonellerinin kendi dillerinde daha rahat bilgi edinebilmeleri amacıyla Türkçeye çevirdiğimiz raporun tamamına internet sitemizden erişebiliyor.”

Markalar her hafta yaklaşık 4 tweet paylaşıyor 

Rival IQ tarafından hazırlanan raporda, Twitter’daki markalı içeriklerin etkileşim oranlarının büyük ölçüde sabit kaldığını gösterse de, markaların tweet atma sıklığı tüm sektörlerde yaklaşık %20 azaldı. Medya sektöründeki şirketlerin ise ortalamadan 17 kat daha fazla tweet attığı görüldü. Twitter’ın son ayları oldukça çalkantılı geçirdiğini ifade eden Oğuz Veli Yavaş, “Elon Musk’ın satın alma teklifi, teklifin geri çekilmesi, hissedarlar arasında yaşanan gerilimler, Twitter’ın satın alınması ve büyük ölçekli işten çıkarmalar gibi birbirini izleyen pek çok olay, Twitter’ın sadık kullanıcı tabanında erimeye yol açtı. Öyle ki pek çok marka da bu tartışmaların yaşandığı süreçte Twitter reklamlarını durdurma kararı aldı. Tüm bunları değerlendirdiğimizde, özellikle yatırım getirisini düşünen işletmeleri Twitter özelinde paylaşım sıklığının azalması şaşırtıcı değil” ifadelerini kullandı.

Önceki Yazı

‘Regl doğaldır’

Sonraki Yazı

Üniversite öğrencileri inşaat atıklarını sanat eserine dönüştürdü

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
Üniversite öğrencileri inşaat atıklarını sanat eserine dönüştürdü

Üniversite öğrencileri inşaat atıklarını sanat eserine dönüştürdü

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025
ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

9 Mayıs 2025

Son Yazılar

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

Hitit, 2025’in ilk çeyreğini dolar bazında yüzde 36 büyüme ve 9,5 milyon dolar ciro ile kapadı

9 Mayıs 2025
ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

ENKA Sanat ’da Zuhal Olcay ile sezon finali

9 Mayıs 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

Kadınlar üretiyor, Yarınlar Güçleniyor

9 Mayıs 2025
Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

Meşher, border_less ARTBOOK DAYS’de

9 Mayıs 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.