Global moda markası DeFacto, 7 Ekim Dünya Pamuk Günü’nde daha sorumlu, daha adil ve daha sürdürülebilir bir gelecek için pamuk hikâyesini paylaşıyor. Pamuk tüketiminin %25’ini Better Cotton kaynaklı gerçekleştiren DeFacto, her yıl yayınladığı Entegre Sürdürülebilirlik Raporu ile bu yolculuğu şeffaf biçimde paylaşıyor.
Global moda markası DeFacto, modada sorumlu marka olma bilinciyle tekstil sektörünün en önemli ham maddesi olan pamuk kullanımına hassasiyetle yaklaşıyor. Marka, 7 Ekim Dünya Pamuk Günü’nde, pamuk kullanımında sorumlu tedarik yaklaşımıyla hem doğaya hem insana hem de geleceğe değer katmaya devam ettiğini bir kez daha vurguluyor. DeFacto, daha adil ve daha sürdürülebilir bir dünya için sorumlu pamuk yolculuğunu her yıl yayınlanan Entegre Sürdürülebilirlik Raporu’yla müşterilerle şeffaf olarak paylaşıyor.
DeFacto Global Tedarik, Sürdürülebilirlik ve KSS Başkanı Elif Çam, “Pamukla olan yolculuğumuzu, sadece kıyafetlerimizin en önemli ham maddesi gibi değil geleceğimizin temeli olan doğa, insan ve emeğin de ele alındığı bir çerçevede ele alıyoruz. Daha az etkiyle daha çok değer yaratmak için çalışıyoruz. DeFacto’nun sürdürülebilirlik yolculuğu temelini, pamuğun yalnızca moda sektörünün bir ham maddesi değil; çiftçilerin emeğini, toprağın bereketini ve geleceğe bıraktığımız değerleri temsil ettiği fikrinden alıyor. Bu bilinçten hareketle, pamuk tedarik zincirinde sorumlu bir yaklaşımı benimseyerek hem doğaya hem de topluma katkı sunmaya devam ediyoruz” dedi.
2024 yılında pamuk tüketiminin %25’ini dünyanın en büyük sürdürülebilir pamuk programı olan Better Cotton kaynaklı gerçekleştiren DeFacto, 2027 yılında bu oranı %50’ye çıkarma hedefine emin adımlarla ilerliyor.
Better Cotton sayesinde çiftçilerin bilgi ve becerilerinin gelişmesine destek olunurken; daha az pestisit kullanımı, daha iyi toprak ve su yönetimi uygulamaları teşvik ediliyor.
Sürdürülebilir üretim yalnızca çevreye değil, aynı zamanda toplumlara da değer kattığı yaklaşımıyla hareket eden Better Cotton çerçevesinde çiftçilerin insana yakışır iş koşullarında çalışılması, kadınların tarımda daha fazla güçlenmesi, yerel topluluklarda eşitsizliklerin azaltılmasına da katkı sunuyor.
Doğa Değer ve Dönüşüm Üçgeninde Sürdürülebilirlik Vizyonu
DeFacto, 2014 yılından bu yana her yıl yayınladığı Entegre Sürdürülebilirlik Raporu ile sorumlu büyüme yolculuğunu müşterileri ve paydaşlarıyla paylaşıyor. “Doğa, Değer, Dönüşüm” üçgeninde yayımlanan rapor, markanın doğadan ilham alan, insana ve geleceğe değer katmayı hedefleyen, dönüşümün insanla mümkün olduğu yolculuğunu yansıtıyor.