• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

Dijitalleşmeyle kişiselleştirmeyi bir arada sunan markalar rekabette öne çıkacak

Güncel Kadın by Güncel Kadın
11 Aralık 2023
in Ekonomi
0
Dijitalleşmeyle kişiselleştirmeyi bir arada sunan markalar rekabette öne çıkacak
0
SHARES
0
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Gelişen teknolojilerle tüketiciyle temas notlarının sürekli arttığı ve çeşitlendiği günümüzde, tüketiciler kendilerini özel hissedebilecekleri deneyimleri içselleştiriyor. Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği tarafından PwC Türkiye ile gerçekleştirilen ‘Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi Araştırması 2023’, deneyim yönetiminde değişimin anahtarının artık beklentilerin ötesine geçtiğini gösteriyor. Araştırmaya göre; tüketiciler markalarla değer odaklı bir bağ kuruyor, her 10 tüketiciden 7’sinin değerleriyle örtüşmeyen markalardan alışverişi bırakıyor. Bununla birlikte tüketiciler şeffaflık ve samimiyete dayalı bir iletişim, kişiselleşmiş ve çözüm odaklı bir hizmet arıyor. Araştırma sonuçlarını değerlendiren MDYD Yönetim Kurulu Başkanı C. Banu Hızlı, “Artık daha fazlasını isteyen, daha bilinçli bir kitle var önümüzde. Bu nedenle tüm markaların tüketicilerin değişen beklentilerini merkeze alması ve rekabet koşullarındaki değişimi göz ardı etmemesi gerekiyor” dedi.

Tüketicilerin giderek artan hizmet ve kalite beklentisi, müşteri deneyimini mükemmele taşıyan unsurları fiyat ve performansın tekelinden çıkardı. Tüketicilerin markalar ile kurduğu bağ; fiyat, kalite ve deneyim beklentilerinin ötesinde, değer odaklı bir zemine oturuyor. Değer odaklı değerlendirmeler ise markaların müşteri ve çalışanlarına atfettiği önem, çeşitlilik ve kapsayıcılığa ilişkin yaklaşım, sürdürülebilirlik ve çevresel sorunlara ilişkin eylemler ve toplumsal sorunlara ilişkin duyarlılık başlıklarından oluşturuyor.

Dijitalleşmeyle kişiselleştirmeyi bir arada sunan markalar rekabette öne çıkacak

Tüketicilerin dijitalleşen, kişisel ürün ve hizmetler sunabilen, değerleri kendi değerleriyle örtüşen markalarla daha sıkı bir bağ kurduğuna dikkat çeken MDYD Yönetim Kurulu Başkanı C. Banu Hızlı, “Araştırma sonuçlara göre; tüketicilerin %56’sı, mobil cihazların alışveriş amacıyla kullanımının giderek artacağını düşünüyor. 18-24 yaş aralığındaki tüketiciler arasında mobil kullanımının artacağını öngörenlerin oranı ise daha da yüksek. Katılımcıların %34’ü gelecek dönemde dizüstü bilgisayar kullanımının da yoğun olacağını belirtiyor. Türkiye’deki tüketicilerin dörtte biri, önümüzdeki 6 ayda sosyal medya platformlarından alışveriş yapma eğiliminin artacağını düşünüyor. E-ticarete yönelimin artacağını düşünenlerin oranı ise yaklaşık %90. Bu nedenle dijital imkanlarla kişiselleştirilmiş deneyimi bir arada sunan değer odaklı şirketlerin rekabette pozitif ayrışmasını bekliyoruz” ifadelerinde bulundu.

Otomasyon yaygınlaşsa bile gerçek kişilerle etkileşim önemini kaybetmiyor

Teknoloji odaklı yeni nesil deneyim beklentileri sürekli gelişirken, tüketiciler insan temasının ortadan tamamen kalkmasını istemiyor. Özellikle yaşanacak herhangi bir terslikte müşteri temsilcisi ile iletişim kurmak istiyor. Teknoloji destekli deneyimlerin sunulmasında insan faktörünü gözden kaçırmamak gerektiğini vurgulayan Hızlı, “Bugün, tüketicilerin %59’u, şirketlerin müşteri deneyiminin yeterince insan unsuru içermediğini düşünüyor. Küresel ölçekte tüketicilerin gerçek kişilerle iletişim ve makine etkileşimine yaklaşımı incelendiğinde, tüketicilerin %75’i teknoloji gelişmeye devam ettikçe gerçek kişilerle etkileşimde olma isteklerinin arttığını belirtiyor. Teknoloji gelişip otomasyon daha yaygın hale gelse bile gerçek kişilerle etkileşim önemini kaybetmiyor” dedi.

Teknoloji, deneyimi iyileştirmenin ve rekabet avantajı sağlamanın itici gücü

İleri teknolojilere bugünden yatırım yapan şirketlerin, müşteri deneyimi yönetiminde büyük avantajlar elde edeceğini belirten Hızlı, “Araştırmaya katılanların % 56’sı teknolojiyi deneyimi iyileştirmek, % 46’sı ise rekabet avantajı sağlamak için bir itici güç olarak görüyor. Önümüzdeki 1 yıl içinde müşteri deneyimi alanında teknoloji yatırımı yapmak isteyen firmaların radarında ise sırasıyla akıllı sanal asistanlar, bilgi güvenliği teknolojileri, bulut tabanlı platformlar, gerçek zamanlı veri analitiği ve generative AI yer alıyor. Tüketici etkileşimlerini ve tercihlerini daha iyi analiz ederek daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunma yeteneği ise yapay zekanın büyük bir avantajı olarak karşımıza çıkıyor” ifadelerinde bulundu.

Önceki Yazı

Kod Adı Kredi Kartı: Özgürlük mü, esaret mi?

Sonraki Yazı

Sun Tekstil’in Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kuruluna ödül

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
Sun Tekstil’in Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kuruluna ödül

Sun Tekstil’in Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kuruluna ödül

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
SAHA studio’da dönem sonu buluşması

SAHA studio’da dönem sonu buluşması

24 Haziran 2025
EGİAD danışma kurulu’nda bayrak değişimi

EGİAD danışma kurulu’nda bayrak değişimi

24 Haziran 2025
Geleceğin Kooperatifleri Hatay eğitimleri başarıyla tamamlandı!

Geleceğin Kooperatifleri Hatay eğitimleri başarıyla tamamlandı!

23 Haziran 2025
Kadın gözüyle hayattan kareler’in 2025 sergisi sanatseverleri bekliyor

Kadın gözüyle hayattan kareler’in 2025 sergisi sanatseverleri bekliyor

23 Haziran 2025

Son Yazılar

SAHA studio’da dönem sonu buluşması

SAHA studio’da dönem sonu buluşması

24 Haziran 2025
EGİAD danışma kurulu’nda bayrak değişimi

EGİAD danışma kurulu’nda bayrak değişimi

24 Haziran 2025
Geleceğin Kooperatifleri Hatay eğitimleri başarıyla tamamlandı!

Geleceğin Kooperatifleri Hatay eğitimleri başarıyla tamamlandı!

23 Haziran 2025
Kadın gözüyle hayattan kareler’in 2025 sergisi sanatseverleri bekliyor

Kadın gözüyle hayattan kareler’in 2025 sergisi sanatseverleri bekliyor

23 Haziran 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

SAHA studio’da dönem sonu buluşması

SAHA studio’da dönem sonu buluşması

24 Haziran 2025
EGİAD danışma kurulu’nda bayrak değişimi

EGİAD danışma kurulu’nda bayrak değişimi

24 Haziran 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.