Dünyanın en etkili küresel ekonomik iş birliği platformu G20’nin açılım gruplarından biri olan
W20 Summit 12–14 Ekim 2025 tarihleri arasında Güney Afrika’nın Johannesburg şehrinde düzenlendi. W20 Summit kapsamında gerçekleştirilen Women CEO Forum – “Corporate Leadership in Challenging Times” oturumunda konuşan Beymen Group CEO’su Elif Çapçı, küresel iş birliklerinin sürdürülebilirlik ve toplumsal cinsiyet eşitliği alanlarında özel sektör üzerindeki etkisine değinerek, Beymen Group’un bu konularda yürüttüğü öncü çalışmaları paylaştı.
Çapçı, kadınların ekonomik yaşamdaki rolü ve kapsayıcı liderliğin sürdürülebilirliğe katkılarını vurgulayarak, bu konuda yol katetmek için özel sektörün toplumsal cinsiyet eşitliği alanındaki sorumluluklarına değindi.
Beymen Group’un kadın istihdamına yaptığı yatırımları paylaşan Çapçı, 2024 yılında çalışanlarının %44’ünün kadın olduğunu, yeni işe alımların yarısının kadınlardan oluştuğunu ve 2030 itibarıyla toplam istihdamda %50 kadın oranına ulaşmayı hedeflediklerini belirtti. Beymen Group’un, UN Women’s Empowerment Principles’a imza atarak toplumsal cinsiyet eşitliğini işe alım, terfi süreçleri, liderlik geliştirme, tedarik zinciri ve kurumsal yönetişim süreçlerine entegre ettiğini ve kadınların kariyer gelişimi için mentorluk programları, liderlik eğitimleri ve rotasyonlu görevler gibi organizasyonel fırsatlar sağlandığını aktardı WWD’nin 2024 “50 Güçlü Kadın” listesine giren ilk Türk kadın olarak Elif Çapçı, kadınların liderlik rollerini güçlendirmenin sosyal bir gereklilik olmanın ötesinde, kurumlara stratejik bir rekabet avantajı kazandırdığını ifade etti. Genç nesil tüketicilerin değer odaklı yaklaşımına ayrıca vurgu yapan Çapçı, Beymen’in kültür, sanat, kapsayıcılık ve sürdürülebilirliği bir araya getirerek anlamlı bir marka deneyimi sunduğunu belirtti. Gen Z tüketicilerin artık sadece ürünlere değil, topluma olan sorumluluklarını da değerlendirdiğine dikkat çekti.
Çapçı, G20 gibi çok taraflı ittifakların özel sektör uygulamaları üzerindeki etkisine de değindi. Bu uluslararası platformların; sürdürülebilir finans, iklim direnci ve toplumsal cinsiyet eşitliği gibi alanları önceliklendirerek, düzenleyici çerçeveleri, yatırımcı kriterlerini ve tüketici davranışlarını şekillendirebildiğini belirtti. Bu ittifakların yalnızca diplomasi araçları değil, aynı zamanda faaliyet gösterilen pazarlarda dönüşümün ve güvenilirliğin güçlü itici güçleri olduğunu vurguladı.
G20’nin kadınların ekonomik ve sosyal hayattaki rolünü güçlendiren yan oluşumu olarak W20’nin kritik bir platform olduğunu ve W20 aracılığıyla, kadın liderlerin iş birliğini artırmayı, kapsayıcı büyüme ve sürdürülebilirlik odaklı politikaları geliştirmeyi desteklediklerini vurguladı.
Çapçı, önümüzdeki 20 yılda kadınların teknoloji, iklim değişikliği ve dijital platformlar alanında fırsatlarla birlikte zorluklarla da karşılaşacağını ve bu alanlarda STEM, dijital okuryazarlık ve global ağlara yatırım yapılmasının önemini vurguladı.
Etkinliği değerlendiren Elif Çapçı şöyle konuştu:
“Kadınların ekonomik hayattaki varlığını korumanın ve güçlendirmenin, artık yalnızca sosyal bir sorumluluk değil; sürdürülebilir büyümenin ve rekabet gücünün temel şartı olduğunu düşünüyor ve Beymen Group olarak, eşitliği işimizin kalbine koyarak fark yaratıyoruz.”
Beymen Group Hakkında
Türkiye’nin önde gelen lüks moda ve yaşam tarzı markası Beymen Group, 250’yi aşkın mağazası, 4.000’in üzerinde çalışanı ve 1.500’den fazla markayı kapsayan portföyüyle faaliyet göstermektedir. Grup, sürdürülebilirlik, kapsayıcılık ve lüks anlayışını iş stratejisinin merkezine koyarak sektöründe öncü rol oynamaktadır.
Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık merkezli kültürünü, sürdürülebilirlik yaklaşımının merkezine alan Beymen Group, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve GRI standartları ile uyumlu ilk sürdürülebilirlik raporunu 2024 yılında yayınladı. 2030 yılına kadar sıfır atık, 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefleyen şirket, döngüsel modaya liderlik ettiği Beymen Reborn ve Beymen Repair gibi döngüsel moda platformlarını hayata geçirdi.
W20 Hakkında
Kadınların ekonomik olarak güçlenmesini amaçlayan G20 açılım grubu Women 20 (W20), 2015 yılında kuruldu. Kadın 20 (Women 20- W20), dünyanın en etkili küresel ekonomik iş birliği platformu olan Yirmiler Grubu’nun (G20) açılım gruplarından biri olarak, kadınların ekonomik ve sosyal hayatta güçlendirilmesini hedefleyen küresel bir platformdur. W20, kadın liderlerin hükümetler ve özel sektörle iş birliğini artırarak kapsayıcı büyüme ve sürdürülebilirlik odaklı politikalar geliştirmesini amaçlamaktadır. G20 ise dünyanın en büyük 20 ekonomisini bir araya getirerek küresel ekonomik istikrar ve sürdürülebilir kalkınma konularında strateji belirlemektedir. W20, G20 gündeminde toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifini güçlendiren kritik bir rol üstlenmektedir.