• İletişim: info@guncelkadin.com.tr
Güncel Kadın
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj
No Result
View All Result
Güncel Kadın
No Result
View All Result

Araştırma: Türk halkı çocukluğunda tanıdığı markaları kullanmaktan vazgeçmiyor!

Güncel Kadın by Güncel Kadın
10 Temmuz 2025
in Güncel Haberler
0
Araştırma: Türk halkı çocukluğunda tanıdığı markaları kullanmaktan vazgeçmiyor!
0
SHARES
3
VIEWS
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşWhatsapp PaylaşLinkedin'de PaylaşPaylaşPaylaş

Areda Piar’ın, Türkiye genelinde 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği “Aile Markaları” araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 40,5’i çocukluğunda ailesinin tercih ettiği markaları kullandığını belirtiyor. Bu alışkanlıklarının devam ettiği kategoriler de ise yüzde 47,3 ile Beyaz Eşya öne çıkıyor. Bir markanın aileden biri sayılabilmesi için taşıması gereken değerler arasında ilk sırada yüzde 77,3 ile kalite ve dayanıklılık geliyor. Araştırmada bir marka yüzünden evde çıkabilecek tartışma nedenlerine de dikkat çekiyor.

Aile Markaları Çocuklara Miras Kalıyor

Areda Piar’ın 16-20 Haziran 2025 tarihleri arasında gerçekleştirdiği “Aile Markaları” araştırmasında çocukluk döneminde ailelerin tercih ettiği markaların günümüze olan etkisi ele alındı. Araştırmaya göre Türk halkının yüzde 48,8’i çocukluklarında ailelerinin tercih ettiği markaların bir kısmını hala kullandığını, bir kısmını ise değiştirdiğini belirtiyor. Yüzde 40,5’i aileden gelen markaları hala kullanmaya devam ederken, yüzde 10,6’sı ise tamamen yeni markalara yöneldiğini ifade ediyor.

Araştırmada bir markanın “aileden biri” sayılabilmesi için taşıması gereken değerler de Türk halkına soruldu. Katılımcıların yüzde 77,3’ü bir aile markasında ilk sırada kaliteyi ve dayanıklılığı arıyor. İkinci sırada yüzde 49,2 ile güvenilirlik, üçüncü sırada yüzde 36,5 ile uygun fiyat geliyor.

Beyaz Eşya ve Gıda Kategorisinde Aile Alışkanlıklarının Etkisi Büyük

“Geçmiş alışkanlıklarınızı hangi kategorilerde sürdürüyorsunuz?” sorusuna katılımcıların yüzde 47,3’ünün beyaz eşya yanıtını verdiği görülüyor. Dikkat çeken diğer kategorilerde ise yüzde 18,5 ile gıda, yüzde 13 ile kahve/çay ve yüzde 12,2 ile elektrikli ev aletleri yer alıyor.

Annelerin Reklamlarda Gördüğü Markalar Muhakkak Deneniyor

Araştırmada dikkat çeken bir diğer sonuç ise evde markalar yüzünden yaşanan tartışmalar.  Evde Bir Marka Yüzünden Tartışma Çıksa, Nedeni Büyük İhtimalle Ne Olurdu?” sorusu da araştırma kapsamında katılımcılara yöneltildi. Gelen yanıtlar arasında anne tercihlerinin önemi ve kurulan duygusal bağ dikkat çekti. Yüzde 25,9’u “Annem o markayı reklamlardan sevmiş, deniyoruz işte” diyerek aile içindeki seçimlerin çoğu zaman rasyonel değil, duygusal sebeplere dayandığına dikkat çekiyor. Öte yandan yüzde 17,5’i “Babam yine en ucuzunu almış” cevabını vererek aile markalarında ekonomik faktörlerin önemini de ortaya koyuyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Araştırma, Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli kullanılarak kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniğiyle ve 16-20 Haziran 2025 tarihleri arasında Türkiye genelinde 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

 

Önceki Yazı

Yaz aylarında artan göz hastalıklarına dikkat

Sonraki Yazı

Takeda iş modellerindeki değişiklikler ve atamalar ile Türkiye’de büyümeye devam ediyor

Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sonraki Yazı
Takeda iş modellerindeki değişiklikler ve atamalar ile Türkiye’de büyümeye devam ediyor

Takeda iş modellerindeki değişiklikler ve atamalar ile Türkiye'de büyümeye devam ediyor

Plugin Install : Widget Tab Post needs JNews - View Counter to be installed
  • Popüler
  • Yorum
  • En Son
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

21 Kasım 2024
İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

İstanbul’u Kanatları Altına Alan Ressam İrem Çamlıca : “İstanbul Yeri Göğü Altın Şehir”

4 Eylül 2024
Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 18-24 Kasım 2024 (Ankara Saatine Göre)

Astroloji Yolculuğu: Gökyüzünden Haberler 2024’de Burçları Neler Bekliyor?

8 Ocak 2025
Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

Sizi Daha Genç Gösterecek Saç Renkleri

22 Ocak 2024
Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

Semra Kosovalı: Seçim sonucu ve gelecek

0
Duygu Şengül: Türkiye’de kadının var olma sorunu

Duygu Şengül : Duygu’sal Aforizmalar

0
Ayşe Demir: DO-ra-to

Ayşe Demir: DO-ra-to

0
Buket Keskinol: Toprak Ana Gaia

Buket Keskinol : İskenderunlu olmak

0
Antalya’daki tarihi kültürel mirasa sahip çıkmaya devam ediyorlar

Antalya’daki tarihi kültürel mirasa sahip çıkmaya devam ediyorlar

10 Temmuz 2025
LÖSEV Gönüllü Korosu, İstanbul Korolar Festivali’nde Farkındalık yarattı

LÖSEV Gönüllü Korosu, İstanbul Korolar Festivali’nde Farkındalık yarattı

10 Temmuz 2025
Diyetisyen Deniz Ayşen Demir : Hamilelikte sağlıklı beslenmenin şifreleri

Diyetisyen Deniz Ayşen Demir : Hamilelikte sağlıklı beslenmenin şifreleri

10 Temmuz 2025
Tohum Otizm Vakfı ve Boyner iş birliğiyle Otizmli bireylere istihdam desteği

Tohum Otizm Vakfı ve Boyner iş birliğiyle Otizmli bireylere istihdam desteği

10 Temmuz 2025

Son Yazılar

Antalya’daki tarihi kültürel mirasa sahip çıkmaya devam ediyorlar

Antalya’daki tarihi kültürel mirasa sahip çıkmaya devam ediyorlar

10 Temmuz 2025
LÖSEV Gönüllü Korosu, İstanbul Korolar Festivali’nde Farkındalık yarattı

LÖSEV Gönüllü Korosu, İstanbul Korolar Festivali’nde Farkındalık yarattı

10 Temmuz 2025
Diyetisyen Deniz Ayşen Demir : Hamilelikte sağlıklı beslenmenin şifreleri

Diyetisyen Deniz Ayşen Demir : Hamilelikte sağlıklı beslenmenin şifreleri

10 Temmuz 2025
Tohum Otizm Vakfı ve Boyner iş birliğiyle Otizmli bireylere istihdam desteği

Tohum Otizm Vakfı ve Boyner iş birliğiyle Otizmli bireylere istihdam desteği

10 Temmuz 2025
Güncel Kadın

Güncel Kadın

Sosyal Medya

Kategoriler

  • Anasayfa
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Genel
  • Güncel Haberler
  • Güncel Sağlık
  • Güzellik
  • İş Dünyası
  • Magazin
  • Moda
  • Röportaj
  • Sağlık
  • Sanat
  • Yaşam
  • Yazarlar

Son Haberler

Antalya’daki tarihi kültürel mirasa sahip çıkmaya devam ediyorlar

Antalya’daki tarihi kültürel mirasa sahip çıkmaya devam ediyorlar

10 Temmuz 2025
LÖSEV Gönüllü Korosu, İstanbul Korolar Festivali’nde Farkındalık yarattı

LÖSEV Gönüllü Korosu, İstanbul Korolar Festivali’nde Farkındalık yarattı

10 Temmuz 2025
  • İletişim: info@guncelkadin.com.tr

© 2023 Güncel Kadın.

No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Güncel Haberler
  • İş Dünyası
  • Ekonomi
  • Moda
  • Güzellik
  • Sağlık
  • Yaşam
  • Sanat
  • Röportaj

© 2023 Güncel Kadın.