Yeme içme sektöründe 13 marka ve 40’ın üzerinde restoran ile faaliyet gösteren Akkomarka ve Türk tasarımcı Eda Zamanpur, “Üreten Eller” projesi kapsamında, deprem bölgesindeki üretici kadınlara dikkat çekmek için bir araya geldi.
Akkomarka, Eda Zamanpur iş birliğini Ken Sushi & More’da gerçekleştirdiği lansman ile basın mensuplarına duyurdu.
Türk mutfağını dünyada temsil edecek global markalar yaratma stratejisiyle, sektöre yepyeni bakış açıları katmayı hedefleyen Akkomarka, başarılı Türk tasarımcı, ressam ve iç mimar Eda Zamanpur ile deprem bölgesindeki kadın üreticiler ve kooperatiflere destek olmak amacıyla bir araya geldi.
Zamanpur’dan “Üreten Eller” tasarımı
Kadınların çalışma hayatındaki yerine önem veren iki ismin imzasıyla oluşturulan proje kapsamında, Akkomarka’nın restoranlarında kullandığı ve deprem bölgesindeki kadın üreticilerden ve kooperatiflerden tedarik ettiği ürün seti, ressam Eda Zamanpur’un “Üreten Eller” temalı tasarımıyla giydirildi.
Topraktan Tabağa Kooperatifi’nden Mardin bölgesine ait sorgül bulguru ve mercimek, Moon Organik’ten Malatya Bölgesi’ne ait domates salçası ve Adıyaman’ın pul biberi, Kadınların Elinden’den Hatay’ın nar ekşisi başta kadınlar olmak üzere, deprem bölgesinde zor şartlar altında üretim yapmaya devam eden tüm üreticilere dikkat çekmek amacıyla özel bir set olarak misafirlere sunuldu.
“Buna kayıtsız kalamayız!”
6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli yaşanan ve 11 ilimizi etkileyen depremler sonrasında bölgede faaliyet gösteren kadın girişimci ve kooperatiflerden pek çoğunun artık üretim yapamaz hale geldiğine değinen Akkomarka Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Yeşilyurt, “Deprem bölgesi, ülkemizdeki hayvan varlığının %15’ini bulundururken, 3,7 milyon hektar tarım arazisi ile 270 bin kayıtlı çiftçinin üretim yaptığı bir konumda yer alıyor. Ülkemizin gıda ihtiyacının neredeyse dörtte birinin karşılandığı bölge, bugün yoğun göç veren ve üretimi durma noktasına gelen bir coğrafya haline geldi. Buna dur demenin en güçlü yolunun, kadın üreticileri desteklemek ve onların üretim yapmasına katkı sunmak olduğunu düşünüyorum. Yeme içme sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Akkomarka da, buna kayıtsız kalmayacaktır” açıklamasında bulundu.
“Üreten kadınlara destek olmak, en büyük arzum”
Deprem sonrasında İstanbul’a getirilen çocuklara gönüllü olarak resim ve tasarım atölyeleri düzenleyen Eda Zamanpur ise, “Akkomarka’nın deprem bölgesindeki kadın üreticilere dikkat çekmek adına başlatmayı arzuladığı bir proje olduğunu duyunca, fazlasıyla sevindim. Bölgede üretmeye devam etmek isteyen kadınlarımızı düşünerek çalışmamı “Üreten Eller” konsepti ile hazırlamaya karar verdim. Bölgeye dikkat çekebilir ve üreticilerimize bir nebze destek olabilirsek, ne mutlu bize” dedi.
Sürdürülebilirlik çalışmalarını “Sorumlu Restoran Hareketi” adı altına toplayan Akkomarka, projeye başladığı günden bu yana kadın üreticileri destekliyor ve menülerinde coğrafi işaretli ürünler kullanmaya devam ediyor. Ayrıca, ambalaj malzemelerini geri dönüştürülebilir ham maddelerden üreterek her ay 1000 ağacı kesilmekten kurtaran marka, tüm şubelerinde, her ay 2 bin ton gıda atığı değerlendiriyor. Değerlendirilen gıda atıklarının kompost ve enerji haline getirilmesi için İBB Metanizasyon Tesisi’ne ileterek, kalan ayrıştırılmış atıkları da HAYTAP aracılığı ile hayvan barınaklarına ulaştırıyor. Bu sayede, ayda 2 bin minik dostumuzun beslenmesine katkıda bulunuyor.