16. AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi sonrasında düzenlenen ve Zeynep Özyol’un sunumuyla gerçekleştirilen törende “1 Numaralı Markalar” ödülleri sahiplerini buldu.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından bu yıl 16.sı düzenlenen AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi, 9 Aralık 2025 Salı günü Alkaş iş birliğiyle İstanbul Swissotel’de gerçekleştirildi. Zirvede, “1 Numaralı Markalar” ödülleri de sahiplerini buldu. AVM’lerde “En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları”, AYD – AKADEMETRE Research iş birliğiyle Esomar ve Güvenilir Araştırma Belgesi standartlarına uygun biçimde gerçekleştirilen araştırmayla belirleniyor. Araştırma, AVM yoğunluğu olan 25 farklı ilde yaklaşık 2.400 AVM müşterisiyle hanelerde yüz yüze görüşme metoduyla gerçekleştiriliyor. Çalışma sonucunda 21 kategoride birinci olmaya hak kazanan markalara ödül veriliyor.
Ödül töreninin açılış konuşmasını yapan AYD Başkanı Nuri Şapkacı, “Çok verimli geçen bir Zirve’nin ardından, perakende sektöründe yıl boyunca gösterdikleri başarılı çalışmalarla fark yaratan, sektörümüze ilham veren markalarımızı ödüllendirmek üzere bir araya geldik. Bu yıl “1 Numaralı Markalar” ödüllerimizin 16. yılı. Tam 16 yıldır, birbirinden değerli markalarımızın yoğun çabalarının ve emeklerinin tüketici tarafında da karşılık bulduğunu göstermek ve onları onurlandırmak için bu ödülleri veriyoruz.” dedi.
Bu ödül gecesinin de dayanışmanın en güzel örneklerinden biri olduğuna dikkat çeken AYD Başkanı Nuri Şapkacı, “AVM işletmecileri ve markalar arasındaki iş birliği ve dayanışma, sektörümüz açısından kritik bir öneme sahip. İnanıyoruz ki ancak birlikte hareket ederek ve birbirimizden öğrenerek ortak geleceğimizi inşa edebiliriz. Bu nedenle; bu gece bizleri yalnız bırakmayan, sektörümüzün büyümesine ve gelişmesine büyük katkılar sağlayan siz değerli misafirlerimize en içten teşekkürlerimi iletiyorum. Birbirimizden aldığımız güçle, hep birlikte çok daha parlak bir geleceğe doğru ilerlemeye devam edeceğiz. Söz teşekküre gelmişken, araştırmamızın ve ödül törenimizin gerçekleşmesindeki katkılarından ötürü Akademetre Research Company’ye, zirvemizin ana sponsoru Fiba Commercial Properties’e, organizasyonda büyük emeği geçen Alkaş’a ve tüm ekip arkadaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
“1 Numaralı Markalar”
| Takı – Aksesuar | Atasay |
| Günlük Spor Giyim | Mavi |
| Bebek Ürünleri – Oyuncak | Toyzz Shop |
| Spor Malzemeleri | Decathlon |
| Teknoloji Perakendeciliği | MediaMarkt Türkiye |
| Self Servis Restoran | Burger King |
| Ayakkabı – Çanta | Derimod |
| Kişisel Bakım – Kozmetik | Watsons |
| Ev Tekstili – Dekorasyonu | Karaca Home |
| Çocuk Giyim | LC Waikiki |
| Kafe | Kahve Dünyası |
| Teknoloji Üreticisi | Samsung |
| Alakart Restoran | Big Chefs |
| Kadın İç Giyim | Penti |
| Market | Migros |
| Yapı Market | Koçtaş |
| Kitap – Müzik – Hobi | D&R |
| Anchor Mağaza | Boyner Büyük Mağazacılık |
| Erkek Giyim | Kiğılı |
| Kadın Giyim | Koton |
| En Beğenilen Marka Yüzü (Kadın) | Afra Saraçoğlu – DeFacto |
| En Beğenilen Marka Yüzü (Erkek) | Barış Arduç – Kiğılı |













