Özel günler tüm kültürlerde çok önemli. Bayramların adı ve tarihi değişse de annelerin çocuklarını şık giydirme arzusu değişmiyor. Son yıllarda doğum günleri, okul partileri, bayram ve düğünlere çocuklarını özenle hazırlayan annelerin sosyal medya paylaşımları, bu talebi daha da artırıyor.
Bayramlar, mezuniyet baloları, doğum günleri, ailece katılım sağlanan düğün, nişan gibi oragnizasyonlar, ebeveynlerin olduğu kadar çocukların da heyecanla beklediği, her detay ile özel olarak ilgilendikleri ve hatta kıyafetlerini kendilerinin seçim istediği günlerdir. Özellikle kız çocuk abiye elbiselerinin; bol aksesuarlı süslerle hazırlanmış prenses havasında hazırlanıyor. Erkek çocuk kıyafetlerinde ise moda trendlerine uygun renk ve aksesuarlarla desteklenen tasarım tercih ediliyor…
Son trend çocuk abiye giyim koleksiyonları İstanbul Kids Fashion’da sergilenecek…
Türkiye’nin abiye çocuk giyiminde önde gelen üretici firmalar, 26-29 Haziran tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek 37. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı-İstanbul Kids Fashion’a katılıyorlar. İstanbul Kids Fashion Fuar Direktörü Hatice Dinçer; “Türkiye son 10 yılda abiye çocuk giyiminde çok önemli yol katetti. Bu gelişimi desteklemek adına bizler de yeni pazarlara ulaşmak isteyen üreticilere çok önemli fırsatlar sunuyoruz. Katılımcı firmalarımız halihazırda; Avrupa, Afrika, Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler gibi yakın coğrafyalara ihracat yapıyorlar. İstanbul Kids Fashion fuarımızda ise; 80 ülkeden 5 binin üzerinde ulusal ve uluslararası alıcıyı, 0-16 yaş arası son moda çocuk abiye giyim koleksiyonlarını ve diğer alt gruplardan ürünlerini sergileyecek 200’den fazla katılımcı markamızı 4 gün süreyle aynı çatı altında buluşturmak için hazırlıklarımızı tamamladık.” dedi.
Sosyal medyanın gücü…
Sosyal medya tüm satın alma alışkanlıklarını değiştirdiğini ifade eden Hatice Dinçer, “Eskiden anneler babalar mağazalara gider ve çocukları için en beğendikleri kıyafetleri satın alırlardı. Şimdi ne giyeceklerine çocuklar kendileri karar veriyorlar. Hatta anne ve babalarının kıyafetlerinde dahi söz sahibiler. İnternetten üzerinden alışverişler arttı. Doğum günü, mezuniyet, parti, ailecek gidilen düğün kına, nişan, bayram gibi özel günlerde fotoğraflar çekiliyor, sosyal medyada paylaşımlar yapılıyor. Tüm bun gelişmeler, hazırlanan koleksiyon çeşitlerini ve tabii satışları da etkiliyor” dedi.