Yeni yılı sağlıkla karşılamak için bunlara dikkat edin

25 Aralık 2017 Pazartesi 18:00
12
14
16
18

“Yılda 1 defa geliyor”, “Tabağımda kalıp ziyan olmasın”, “Yılbaşında yemeyeceğim de ne zaman yiyeceğim”… Bu cümleler yılbaşı sofralarında sıkça söyleniyor. Ancak yeni yılın coşkusu ile yemekte ölçüyü fazla kaçırmak ve yanlış besinleri seçmek, mide ve bağırsak problemleri ile kilo alımına yol açabiliyor. Yılın son gününden itibaren beslenme ile ilgili birkaç pratik tedbir alınması önem taşıyor. Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, yılbaşında sağlıklı beslenme için önerilerini sıraladı.

Yılın son günü bunları yapın

  • Yılbaşı günü kalori dengelemek için, gündüz saatlerde kalorili yiyecekler tüketilmemelidir. Bunun yerine hafif sebze yemekleri yenmeli, ana öğünler ve ara öğünler atlanmamalıdır. Güne kahvaltıyla başlanmalı, kahvaltının protein ağırlıklı olmasına dikkat edilmelidir.
  • Yılbaşı yemeğine çorbayla başlanmalıdır. Çorba midede hacim kaplayarak doygunluğun daha hızlı olmasına sebep olacaktır. Çorba hazırlanırken, krema, et suyu kullanımından kaçınılmalıdır.
  • Yılbaşı akşamının olmazsa olmazlarından kuruyemiş karışımının içinde leblebi mutlaka olmalıdır. Bu seçim kuruyemişten alınacak yağ miktarını azaltmakta faydalı olacaktır.
  • Yılbaşı gecesinde, dolma, makarna, pilav, mantı gibi karbonhidrat ağırlıklı yemeklerden kaçınılmalı; onların yerine zeytinyağlılar ve hafif mezeler tercih edilmelidir.
  • Yılbaşı yemekleri hazırlanırken tercih edilecek pişirme yöntemi daha çok ızgara ve fırınlama olmalı, kızartma yapılmamalıdır.
  • Şerbetli tatlılar yerine; ayva tatlısı, kabak tatlısı, muhallebi ve sütlaç gibi hafif tatlılar tercih edilebilir.
  • Yılbaşı günü ve akşamında su tüketimi iki kat önem kazanmaktadır. Bu sebeple su tüketimine dikkat edilmeli, 2,5- 3 litre su tüketimine özen gösterilmelidir. Su içmekte zorlanan kişiler suya limon, tarçın ekleyerek tüketimi artırmaya çalışmalıdır.

Yeni seneye ödemsiz başlamak için 7 maddeye dikkat!

Yeni yılın ilk gününde geç saatlere kadar yenen yemeğin ve hareketsizliğin etkisi yılın ilk gününü ödemli geçirmeye neden olabilir. Vücuttaki bu ödemi daha hızlı atmak ve kendinizi daha sağlıklı hissetmek için dikkat etmeniz gerekenler:

1 - Sabah kahvaltıdan önce yarım limon sıkılmış 1 bardak ılık su içilmelidir.

2 - Tuz ve tatlı tüketiminden kaçınılmalıdır.

3 - Karbonhidrat tüketimi sınırlandırılarak, proteine ağırlık verilmelidir.

4 - En az 1 saat spor veya yürüyüş yapılmalıdır.

5 - Gün içerisinde yağ yakılmasında etkin olması sebebiyle süt ve yoğurt tüketimine dikkat edilmelidir.

6 - Yemek saatlerini akşam yemeği geç saate kalmayacak şekilde planlamalı, en geç saat 19.00 da akşam yemeği bitirilmelidir.

 

7-Günde 1,5-2 litre su içilmeli, suyun içimini kolaylaştırmak ve yılbaşı gecesinde yenilenlere bağlı olarak oluşan ödemi atmak amacıyla; suya limon+ salatalık +elma+ demlenmiş yeşil çay+ zencefil eklenip bekletilerek içilmelidir.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Kulağı etkiliyor... 3 günde bir değiştirin...
» Her 10 kişiden biri bu sorunu yaşıyor!
» Monoton iş hayatı boyun kireçlenmesi sebebi
» Eskişehir’de Otizmli bireylere oryantiring etkinliği
» Yüksek Tansiyon Riskini Süt İçerek Azaltın
» Bakteriler birbiriyle konuşuyorlar...
» Umut ve heyecan ile yeni bir yola çıkıyorlar
» Doğru ekmek tüketmek, kalp hastalıkları riskini azaltıyor!
» Ofiste su tüketimini artıran öneriler
» Lösemili çocuklardan “Polis haftanız kutlu olsun!
» ‘Tekno Lipo’yla yağlardan kurtulun; yaza rahat girin!
» LÖSEV’de spor şenliği
» Şekerli içecek tüketen kadınların gebelik şansı daha az
» Ağzınızdaki Tehlike!
» Bahar yorgunluğu da neymiş
» Alerji mevsimi kapıda
» Güvenli Uyku İçin Doğru “Uyku Arkadaş”ını seçin!
» Yaşlanan toplumlarda Parkinson tehdidi
» Alzheimer’i sanatla yeniyor
» Gözdeki lezyonlar kanserin ipucunu verebilir
» Düzenli göz muayeneleri hayat kurtarabilir
» Sağlıklı su için
» Ulusal Süt Konseyi vatandaşı uyardı: “Açık sütte tüberküloz riski var”
» Diş ve çene bozukluklarının sebebi parmak emme alışkanlığı!
» Kırsal Bölgelerdeki Kadınlara ​TİKAV ile Akfen Yenilenebilir Enerji’den Sağlık Eğitimi