Türkiye’de her üç taraftardan biri deplasmana gidiyor

13 Nisan 2017 Perşembe 17:00
12
14
16
18

Seyahat sitesi momondo’nun yeni araştırması, spor ile seyahat arasındaki ilişkiyi mercek altına alıyor. Spor tutkunu beş ülkede yapılan araştırmaya göre Türk taraftarlar deplasmana gitmeyi en çok sevenler arasında!

Bu akşam oynanacak Olympique Lyon – Beşiktaş maçını izlemek için çok sayıda Türk taraftar Fransa’ya seyahat etti. Tıpkı Fenerbahçe ve Galatasaray’ın Avrupa maçlarında olduğu gibi. Peki Türk taraftarlar arasında deplasmana gitme oranları nasıl? Seyahat sitesi momondo, bu sorunun yanıtını alabilmek için spor tutkusuyla bilinen beş ülkedeki taraftarlara “Tuttuğunuz takımı desteklemek için başka bir şehre ya da ülkeye gidiyor musunuz?” sorusunu yöneltti.

ÜÇ TARAFTARDAN BİRİ DEPLASMANA GİDİYOR

Sonuçlar, Türk taraftarların yüzde 32’sinin deplasman maçlarına gittiğini gösteriyor. Başka bir deyişle her üç taraftardan biri tutkunu olduğu renklerin peşinde yollara düşüyor.

EN FANATİK TARAFTAR BİZDE

Türk katılımcıların yüzde 7’si, şehir veya ülke fark etmeksizin takımının tüm maçlarını takip ettiğini söylüyor. Bu oran, Brezilya, İspanya, İtalya, Portekiz gibi araştırmaya katılan diğer spor tutkunu ülkelerdekinden daha yüksek. Bu alanda en yakın takipçimiz ise yüzde 6’yla Brezilya.

EN YAKIN TAKİPÇİMİZ BREZİLYA

Türkiye’de “Hepsine olmasa da bazı deplasman maçlarına gidiyorum,” diyenlerin oranı, yüzde 14’le yine diğer ülkelerden daha yüksek. Bizi yüzde 13’le Brezilyalı ve yüzde 12’yle İspanyol ve İtalyan taraftarlar takip ediyor. “Nadiren de olsa deplasmana giderim. Bugüne dek en azından birkaç karşılaşmayı yerinde izledim,” diyen Türklerin oranı ise yüzde 11. Bu alanda Brezilya’nın ardından ikinciyiz. En yakın takipçimiz ise yüzde 10’luk oranlarla İspanya ve Portekiz.

“SPOR SAYESİNDE YENİ ÜLKELER KEŞFEDİYORUZ”

momondo sözcüsü Serpil Öztürk, sonuçları şöyle yorumladı: “Türkiye ile ilgili verilerimiz, her yıl çok sayıda taraftarın takımlarının peşinde farklı ülkeleri ziyaret ettiğini gösteriyor. Başka bir deyişle spor tutkusu, seyahati teşvik ederek yeni ülkeleri tanımamıza imkan sağlıyor. Spor dallarına göre incelediğimizde, futbol maçları için yapılan seyahatlerin zirvede olduğunu görüyoruz. Ancak basketbol takımlarımızın uluslararası alanda elde ettiği başarılar, bu spor dalını izlemek için seyahat edenlerin sayısını da hızla artırıyor.”

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Sultanlara şampiyonluk sürprizi
» Lösev’in yerli malı paneline büyük ilgi
» "Şarkı söyleyen Kase" ile içsel yolculuğa çıktılar
» ‘Antep Baklavası’ Uluslararası alanda tescillendi
» Belediyespora şampiyonluk kupası Başkan Handan Toprak’tan
» Okullar Ligi’nde final heyecanı başlıyor
» MARVEL Future Fight 50 milyon oyuncuya ulaştı
» ATSO Başkanı Davut Çetin: Bu çağ akıllı fabrika, akıllı otel, akıllı sera çağı
» Eğitim hayallerine veda eden Berivan’ın Hikayesi bu hafta ‘Komşum Benim’de!
» Beğenildikçe bağımlılığımız artıyor!
» Seferihisar’ın ünlü üretici pazarları Agora AVM’de
» Bursa’da bez bebek atölyesi
» Siemens kampanyaları ile evlere ‘bahar’ geliyor
» ‘Anneler Konuşuyor’, Ceyda Düvenci’nin moderasyonu ile ikinci kez düzenlendi
» Renault Grubu’nun cirosu ilk çeyrekte yüzde 25,2 arttı
» Edirneli Cumhuriyet Kadınlarından Eskişehir’e ziyaret
» Tema Vakfı "Bugdayı üzme" diyor
» Leylekler UNESCO Kentinin simgesi oldu
» Cemiyet, iş dünyası ve basına özel davet!
» Ünlü Anneler ‘ZUBİZU Kids Bazaar’da buluştu
» Tadında Anadolu’dan coğrafi işaretli ürünlere destek
» Amgen Türkiye, 23 Nisan’da çocukları unutmadı, geleceğe ışık tuttu
» BIC Angels’ın yeni yatırımı Letz
» Tarımın iddialı ilçesi Karacabey de E-Commodity Bazaar ağına katıldı
» Renault ve Dacia’da önce güvenlik kampanyası