Türk levreği, çipurası ve alabalığı Çin yolcusu

29 Ağustos 2017 Salı 12:00
12
14
16
18

Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden su ürünleri sektörü, levrek ve çipurada Avrupa pazarında yüzde 25 pazar payına ulaştıktan sonra yönünü dünya devi Çin’e çevirdi.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, 25-27 Ağustos 2017 tarihleri arasında Çin’in Guangzhou kentinde düzenlenen Fisheryseafood Expo 2017 (FISHEX) Fuarı’na 18 metrekarelik info stand ile katılarak levrek, çipura ve alabalık tanıtımı yaptı.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Çin’de su ürünleri tüketiminin yaygın olduğunu, 50 milyon alım gücü yüksek müşteri kitlesi olduğunu, bu kitlenin Türk balıklarını daha çok tüketmesini istediklerini belirtti.

Çin, 7.5 milyar dolarlık dev bir pazar

 Yakın gelecekte Çin’in dünya ekonomisinde bir numara olmasının beklendiğine işaret eden Kızıltan, “Çin’de balık yanında, karides, istiridye, deniz tarağı, deniz patlıcanı gibi ürünler yoğun tüketiliyor. Yıllık su ürünleri ithalatları 7.5 milyar dolar seviyesinde. Bizim Çin’e ihracatımız ise 3 milyon dolar seviyesinde. Su ürünleri sektörümüz bu pazara yoğunlaştığı takdirde ihracatımız katlanarak artabilir. Türkiye’den Uzakdoğu’ya özellikle deniz patlıcanı ihracatımızı arttırabiliriz. Bunun yanında tüm dünyada beğenilen levrek, çipura ve alabalığımızı da Uzakdoğululara daha fazla ihraç edebiliriz” dedi.

Çin’de 50 milyonluk alım gücü yüksek ve deniz ürünlerini çok seven ve tüketen bir toplum olduğunu kaydeden Kızıltan, şöyle devam etti: “Bu coğrafyada yaşayanlar, alternatif lezzetleri ve türleri denemek istiyorlar. Bizim Akdeniz ürünlerimiz levrek ve çipura hem Akdeniz mutfağı menülerini sunan restoranlarda, hem de geleneksel Çin mutfağına girmiş durumda. Çinliler, dünyayı geziyor ve yeni keşfetmeye başladıkları lezzetleri ülkelerinde de bulmak istiyorlar. Salt ürünlerimizi değil aynı zamanda Türk mutfağını da tanıtarak Çin’de sürdürülebilir bir pazar payına erişmek istiyoruz. Çin’deki tanıtım çalışmalarımıza sonraki yıllarda da devam etmeyi planlıyoruz.”

 Çin'i alternatif hedef pazar olarak gördüklerinin altını çizen Sinan Kızıltan, büyük fırsatları değerlendirmek ve yeni ihracat bağlantıları kurmak amacıyla fuara katıldıklarını sözlerine ekledi.

 25-27 Ağustos 2017 tarihleri arasında Çin’in Guangzhou kentinde düzenlenen Fisheryseafood Expo 2017 (FISHEX) Fuarı, Güney Çin’de deniz ürünleri pazarındaki en büyük Ticaret platform olarak öne çıkıyor. Fuara 63 ülkeden 418 firma katılırken, yaklaşık 33 bin kişi ziyaret etti.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Azimut Türkiye yaz buluşması
» Meltem Cumbul: "Evlenmek şart mıdır?"
» Doğal Yaşam’ın yeni maskotları: Çilli ve Zilli
» Özel Öğrenciler Gez Gör ile mutlu oldu
» Yatak Odalarında Yataş Bedding Nevresim Takımları İle Huzurlu Bir Atmosfer Yaratın
» Oya Baydar ile Nehir Söyleşi: "Aşktan ve Devrimden Konuşuyorduk"
» Ziraat Muhendisleri İzmir Şubesi’nden Ege Üniversitesi Rektörüne çağrı: "Zeytinleri asfatlamaktan vazgeçin"
» Kozak yaylasında engelsiz kamp
» Eskişehir’de yaz spor okulları
» Avrupa Hokey Şampiyonasının baklavası Gaziantep’ten
» Çocuğunuzu susturmayın konuşun
» Milagro BY Canan Göztepe yardımseverler Brandroom Bodrum’da buluşturdu
» Nedir Bu “Zihin” Nakli?
» Dünyanın en iyileri 1 milyon dolar bağışlamak için yarışacak
» Ormanlar ve ağaçlar sürdürülebilir bir gelecek için hayati öneme sahip
» Engellilik alanında çalışmak isteyenler için önemli bir başlangıç
» Pelin Akil ve Anıl Altan ‘Sosyal medyanın en sempatik çifti’ seçildi
» Antik Kent Smyrna geleceğe ışık tutuyor
» Sahnede hop oturup hop kalktı
» Türkiye’nin en çekici işverenleri belirlendi
» Bahar Uçanlar ’’Türkiye’yi fit yapacağız’’
» Fenerbahçeliler’in hediyesi iyilik oldu
» Yeşim’den örnek eğitim
» Güzelleşme hevesiniz cilt kanserine Yol açabilir
» 25 attı, hiç yemedi