Türk dizileri konut alımını teşvik ediyor

30 Ekim 2017 Pazartesi 15:00
12
14
16
18

Türkiye’nin dizi ihracatında yakaladığı başarı son yıllarda en çok konut satışlarında etkisini gösteriyor. 150 ülkeye yayılan ve yaklaşık 500 milyon izleyici tarafından izlenen Türk dizilerinin bu başarısından emlak sektörü de payını alıyor

Dünyada yaklaşık 150 ülkeye ihraç edilen Türk dizileri, Türkiye’de en çok turizme ve emlak sektörüne büyük katkılar sağlıyor. Milyonlarca kişi tarafından izlenen diziler yurtdışında tatil yapmak isteyen ya da konut sahibi olmak isteyenlerin kararını etkileyebiliyor. Bu konuya dikkat çeken Gayrimenkul Danışmanı Gamze Özlü, özellikle son 4 yılda yabancıların Türkiye’den konut alımının teşviki konusunda Türk dizilerinin önemli bir rol oynadığının altını çiziyor.

Ruslar ve İranlılar dizilerde gördükleri evleri istiyor

Türkiye’de en çok konut alan ülkelere arasında Rusya ve İran’ın geldiğini belirten Gamze Özlü, Rusların ve İranlıların konut alırken dizilerde gördükleri evleri istediklerini söyledi. Özlü “Diziler ve sinemalar hem turizmin hem de emlak sektörünün adeta tanıtım elçiliğini üstleniyor. Özellikle son 3-4 yılda ev almak için bize başvuranlar dizilerde gördükleri evlerin modellerini ve özelliklerini istiyor. Özellikle Ruslar ve İranlılar dizilerde gördükleri lüks konutlara, konaklara büyük ilgi gösteriyor.” dedi.

Konut satışlarında %6 oranında etki ediyor

Yurtdışından gelip Türkiye’de konut almak isteyenlerin tercihlerinde dizilerde yer alan konutların belirleyici olduğunu dile getiren Gamze Özlü şöyle konuştu: “Artık kendi yapımlarını ve kendi yıldızlarını yaratan Türk dizi sektörünün sağladığı başarının meyvesinden gayrimenkul sektörü de yararlanıyor. Dünyaya yayılan bu diziler Türkiye’den konut alımını teşvik ediyor. Öyle ki son 4 yıl içinde ofislerimize başvuran yabancıların yaklaşık % 6’sı dizilerde gördüğü konutu satın alıyor. Bu da gösteriyor ki dizi ihracatındaki artış Türkiye’de emlak sektörüne de yarıyor ve inşaat firmalarının yüzünü güldürüyor. Bu nedenle dizi ihracatındaki artışın devam etmesi Türkiye’nin konut satışındaki hedeflerini yakalamasında kolaylaştırıcı bir ekten olabilir.”

 
 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» İdeal Karyolayı Bulmanız için 3 Altın Kuralı!
» “Ofis tasarımları meslek gruplarının karakterlerine göre biçimlenmeli...”
» Marshall “Renklendir Hayatı” projesinin yeni durağı Kuşadası
» İstanbul’un en büyük tasarım şenliği gerçekleşti
» Kilim Mobilya’ya “Uluslarası Mükemmellik ve Kalite Ödülü”
» Çocuk odasında çalışma alanı nasıl olmalı?
» Decovita Seramik, geometrik öğelerle sanatsal tasarımı birleştiriyor
» Seramiksan’dan Mekanlara Akdeniz esintisi
» Hışva Han Dünya’nın en iyi dekorasyonuna sahip mekanı oldu
» Gmw Mimarlık Geleceğin havalimanlarını analiz etti…
» Kilim Mobilya’nın "Müşteri Dostu Bayrağı" Avrupa kıtasından sonra Afrika kıtasında dalgalanıyor
» Paşabahçe Mağazaları’nda kaktüs severleri bekliyor
» Kilim Nino’dan Bir Yatakta bütün Oda: Active Smart Genç Odası
» Mobilya sektörü, yılın ilk yarısını yüzde 5,8 oranında küçülmeyle kapattı
» 14. Ulusal Ev Mobilyaları Tasarım Yarışması Finalistleri belli oldu!
» Şık depolama çözümleri sunan banyo dolabı çeşitleri
» Desenlerin etkileyici yolculuğu
» Doğanın tüm samimiyeti Decovita ile yaşam alanlarına taşınıyor
» Turkuaz Renk Koleksiyonu” evlerde bu yazın modası…
» 14. Ulusal Ev Mobilyaları Tasarım Yarışması’na yoğun ilgi
» DYO’nun Mor-Lila Renk Damlası Kartelası mekânlara ‘bilgelik ve mutluluk’ getiriyor
» BASF, karanlık alanlara gün ışığı getiriyor
» Klima seçimi ve kullanımının 5 temel püf noktası
» 2018 Yazlık ev dekorasyon trendleri
» Evinizde huzur ve sonsuzluk hissi; Hitit Mavisi