Tüm bilinmeyenleriyle menopoz!

13 Ağustos 2018 Pazartesi 09:00
12
14
16
18

Menopoz, bazı kadınlarda daha erken, bazılarında ise geç başlamaktadır. Yaş ortalaması 50 olarak bilinse de, kişilerde sigara kullanımı ve yumurtalıklarda görülen bozukluklara göre görülmesi 45-55 yaşları arasında değişmektedir.

Okan Üniversitesi Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Cihan Karadağ, menopoz ile ilgili merak edilenleri anlattı.

Menopoza Girdim Hangi Aşamalardan Geçeceğim?

Menopoz döneminin belirli aşamaları vardır. Bunlar uzun süreli yerine oturabilir. Bunlardan ilki;

Perimenoz: Bu dönem menopoza girme aşamasında 2 veya 3 yıl önce başlar. Bu dönemde belirli şikâyetler arasında yumurtalık yoğunluğunun azalımı, ateş basmaları olarak görülebilir. Kişiler bu dönemde çocuk sahibi olabiliyor. Fakat düşünülmemesi daha çok öneriliyor.

Menopoz: Bir önceki aşamadan bu yana 1 yıl geçtiğinde, menopoz aşamasına girilmiş olur. Yani bu dönemde adet döngüsü, kanama ve yumurtalıklar durmuş olur. Artık bu dönemde hamile kalma durumu ortadan kalkar.

Erken Menopoz: Bazı kadınlar, diğer kadınlara oranla daha erken menopoz dönemine girebilir. Genetik ve geçirilmiş bazı hastalıklar buna sebep olabilir.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Menopoz dönemi öncesinde ve menopoz döneminde sık sık belirli şikayetler ortaya çıkabiliyor. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • * Gece terlemeleri ile başlayan uyku bozuklukları
  • * Menopoz döneminden önce başlayan adet bozuklukları
  • * Çarpıntı
  • * Baş ağrısı
  • * Psikolojik değişiklikler

Menopoz İle Birlikte Cinsel Hayatım Biter Mi?

Menopoz nedeniyle vajinada kuruluk meydana gelebilir. Vajinadaki elastiklik daha aza inebilir. Tedavi edildiğinde ve hastalara uygun ilaç kullanımı yapıldığında bu sorun ortadan kalkar. Hastalar, doğru tedavi ve düzenli takipler ile cinsel hayatlarına aynı şekilde devam edebilir.

Menopoz Döneminde Neler Yapmalıyım?

Bu dönemde uygulanması gereken en önemli şeylerden biri; egzersizdir. Düzenli egzersiz, kişiyi rahatlatacaktır. Sporu hayatınızda sürekli hale getirin. Haftada en az 3 kez, spor yapmaya özen gösterin. Sigara kullanmayın. Bol bol vitamin ağırlıklı beslenin. Kemik sağlığı için düzenli olarak, kemik mineral yapısını destekleyici multivitaminler kullanın. Bu döneminizde uzman bir hekime görünmeyi unutmayın.

 

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Sonbahar detoksu için 9 öneri
» Çocukların okul başarısı için kahvaltıyı atlamayın
» Çocuğunuz okuma-yazmayı öğrenemiyorsa, dikkat!
» Alzheimer hastalığında 10 önemli mit
» Okula uyum sürecinde çocuğunuza “Korkma” demek yerine onunla empati kurmaya çalışın
» Prematüre bebeklerde ROP muayenesi şart
» Türkiye Avrupa’nın en obez ülkesi oldu!
» Dikkat eksikliği okul döneminde belirginleşiyor
» Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!
» Dünyaya bir de böyle bakın!
» Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu
» Başarılı Oyuncu Çiçek Dilligil’den Otizmli çocuklara destek!
» Sağlıklı beslenme tüyoları
» Basit kurallarla tatilde alınan kilolara elveda
» Diş problemi olan çocuklar kendine güvensiz ve içine kapanık olabilir
» Kilo ile mücadelede yeni dönem: Mide Botoksu
» Çocukların zihin gelişimi için faydalı 5 yiyecek!
» Milyonda Bir Görülen “Tibial Hemimelia” Hastaları Tuzla’da buluştu!
» Doğru ilk yardım müdahaleleri ile gözleri koruyun
» Çocuğunuzun okula uyum sürecinde dikkat edilmesi gerekenler
» En sık yapılan ilk yardım hataları!
» Beden ve ruh sağlığınıza en büyük yatırım egzersiz!
» Üveit’ten gözlerinizi erken tanı ile koruyun
» Çocuklarda Kistik Fibrozis belirtilerine dikkat
» Kilo verme yolculuğunda en önemli 5 durak