Sıtkı Kösemen’in “Yitik Nesnenin Ardında” Sergisi Galeri KHAS’da açıldı

03 Kasım 2017 Cuma 18:00
12
14
16
18

Galeri KHAS'da yeni dönem Sıtkı Kösemen’in “Yitik Nesne Ardında” sergisiyle başladı

Kadir Has Üniversitesi bünyesindeki Galeri KHAS yeni döneme Sıtkı Kösemen’in sergisiyle giriş yaptı. Sıtkı Kösemen’in ‘Yitik Nesnenin Ardında’ isimli sergisi Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman’ın küratörlüğünde 1 Kasım günü ziyarete açıldı. Sergi 1 Ocak tarihine kadar sanatseverlerin ziyaretine açık olacak.

Türkiye’nin önde gelen çağdaş fotoğraf sanatçılarından Sıtkı Kösemen uzun bir aradan sonra, Kadir Has Üniversitesi bünyesinde yer alan Galeri KHAS’ta kişisel sergi açtı. Açılışı 1 Kasım Çarşamba günü gerçekleştirilen sergide 25 yapıt sanatseverlerle buluştu.

‘Yitik Nesnenin Ardında’ sergisinin küratörlüğünü üstlenen Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman, bu yapıtlarda unutulmaya yüz tutmuş mekan ve nesnelerin izleyiciyle buluştuğuna dikkat çekerek, “Gündelik hayatımızda kullanmadığımız nesneler, varlığı unutulan mekanlar bu sergide gözler önüne seriliyor. Bu nesneler nelerdir, bağlamları nelerdir bilmiyoruz. Ama kendileri olarak varlar ve bize o nitelikleriyle sessizlik ama çağrışımlar yöneltiyorlar. Onları izleyerek yeni bir bellek oluşturuyoruz. Tarih o nesnelerin eskiliğiyle değil şimdiki zaman olarak bize söyledikleriyle başlıyor. Ayrıca, sergi için seçim yaparken, bu çağdaş görüntüler arasında derinliğin olmadığı, 3 boyutlu olmayan fotoğrafları seçtim. Tamamen gerçek, yanılsamaya mahal vermeyen görüntülerle baş başa kalacak seyirci. Çünkü derinlik ve perspektif bellekle ve geçmişler ilgilidir. Oysa düzlem daima şimdiki zamandır” ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman, sergide yer alan yapıtların izleyiciye yitik bir zaman sunduğunu vurgulayarak şunları da belirtti: “Sıtkı Kösemen’in bu sergide yer alan yapıtları bize yitik bir zamanı sunuyor. Fakat bunu soyut zaman üstünden değil, o zamanın imleri üstünden hatırlatıyor. Kaybolmuş binalar, yıkılmış duvarlar, yitik ve yeniden bulunacak nesneler, okunmayan yazılar, dökülmüş boyalar, mekan izleri bize ortak bir belleğin kişisel planda nasıl okunacağını gösteriyor. Hepimize ait olan geçmiş bu yapıtlarda kişiselleşmekle kalmıyor bizi çağrışımlarla yaşanmış ama yitirilmiş bir zamana da çağırıyor. Kösemen’in yapıtları modernlik sonrası bir dünyanın yıkıcı ama şiirsel, somut ama kırılgan, çok kalıcı ama uçucu görselliğini getiriyor” diyor.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» “Altın Elma”lar Frankfurt’ta sahiplerini buldu!
» Çakallarla Dans’a Yerli Üretim Logosu
» Soyut ve somut eserler bu sergide buluştu
» Gökçe Bahadır’ın sahne performansı damga vurdu
» KısaKes Ödülleri Sahiplerini buldu
» İş Sanat’ın Açılış Konserinde Parlayan Yıldızlar sahnede
» Tekfen Filar-Mini’den çocuklara özel festival gibi bir hafta sonu
» Usta sanatçı Yaman Tüzcet’e veda töreni
» Sıla Bursa’da sultanlar gibi
» Yıldız Tilbe Çarşamba gecelerine ambargo koydu
» Kenan Doğulu Türk Eğitim Vakfı için söyleyecek
» Deniz Uğur kaleminden oyun “Ve Öyle de Oldu”
» 21 Genç Sanatçının Eserleri İzmir’de buluşacak
» Babylon’da Bu Hafta Akbank Caz Festivali başlıyor
» Salon’da bu hafta alternatif sesler yükseliyor
» Suit provalara başladı
» “Bir Kazı Hikâyesi: Çatalhöyük” Sergisi Londra’da
» Simge İstMarina Alışveriş Merkezi’nde hayranları ile buluştu
» Huysuz yine kapalı gişe
» Dünyada Karşılaşmış Gibi
» Erasmus öğrencilerinden engel tanımayan sergi
» Ceyl’an Ertem’den "Mavi Çocuklar"
» “Dali’nin Kadınları” Kapalı gişe yaptı
» Sertab Erener ’’Güz Konserleri’’
» Tinsel Kuşatma