Önerileri dinleyin, yeni yıla fit bir bedenle girin

29 Aralık 2017 Cuma 16:00
12
14
16
18

Yılbaşı gecesi özenle hazırlanmış sofralarda buluşulur. Herkes kendi bütçesine göre akşam için özel ve güzel menüler oluşturur. Liv Hospital Beslenme ve Diyet Uzmanı Şükran Yıldız yılbaşı gecesini kilo almadan geçirmek isteyenlere önerilerde bulundu. Şükran Yıldız yılbaşı öncesi ve sonrası uygulanacak küçük tüyolarla kiloyu dengede tutmanın mümkün olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Yılbaşı öncesi ve sonrasında toplam 1 hafta boyunca metabolizmanızı canlandıran ve vücudun protein ihtiyacını iyi bir şekilde karşılayacak bir program uygulamak gerekiyor. Böylelikle protein alımına bağlı olarak hızlı bir metabolizmaya sahip olursunuz. Zinde bir metabolizma ve ödemsiz bir yeni yıl için günde 2-2.5 litre su içmeniz gerektiğini de unutmayalım.”

 

  • Yılbaşı gecesi en çok yapılan hatalardan biri de “Nasılsa akşam fazla yiyeceğim” düşüncesiyle gündüz hiçbir şey yememek. Akşam yemeğine asla aç oturmayın.
  • Limon suyunun içinde havuç ve salatalık veya yoğurtlu sosa batırılmış taze sebzeler sizi kalorilerden uzak tutabilir.
  • Cipsler yerine taze/kuru meyve, leblebi ve bir avuç fındık/badem yiyebilirsiniz.
  • Başlangıç tabakları genellikle tuzlu ve iştah açıcı şarküteri ürünleri bakımından zengindir. Bu tabakların yerine bir miktar peynir, çeri domates, salatalık, hindi/somon füme gibi daha az kalorili tabakları tercih edin.
  • Yılbaşı sofralarının geleneksel lezzeti hindidir. Kırmızı ete göre kolesterolü düşük ve sindirimi daha kolay olduğundan hindi uygun bir seçimdir.
  • Tatlı olarak, şerbetli tatlılar yerine kabak tatlısı, ayva tatlısı veya diğer meyveli tatlılardan tercih edebilirsiniz.
  • Yılbaşı öncesi ve sonrası toplam 1 haftalık beslenme programı:

    Uyanınca elma ve limon dilimli 500 ml su

    SABAH: 1 tam yumurta + 1 yumurta beyazı ile maydanozlu/yeşil soğanlı omlet

    3-4 yemek kaşığı lor peyniri

    Bol yeşillik, taze biber

    2 dilim tam tahıllı ekmek

    ARA: 10-12 çiğ badem/fındık+ 1 fincan beyaz çay

    ÖĞLE: 1 porsiyon (120-150 gr) ızgara tavuk/et veya 350 gram balık veya 4-5 köfte

    Bol yeşillikle yapılmış, limonlu ve elma sirkeli salata

    ARA: 1 orta boy kivi veya 2 dilim ananas+ 1 fincan beyaz çay

    AKŞAM: 1 porsiyon zeytinyağlı ıspanak/pazı/brokoli/lahana/karnabahar yemeği

    1 kase yoğurt/cacık

    ARA: 200 ml-1 su bardağı kefir

  • YENİ YILIN İLK GÜNÜ İÇİN ÖDEM ATICI ÇAY

    1 litre kaynar suya 3-4 dilim yıkanmış ananas kabuğu, yarım demet maydanoz, 3-4 dilim portakal, 1 poşet yeşil çay, 2-3 adet çubuk tarçın ekleyip 3 dakika kaynatın. Ilık veya serin bir şekilde tüm gün tüketin.

     

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» İdrar kaçırma hem sosyal hayatı hem de iş hayatını olumsuz etkiliyor
» Mevsim değişiklikleri sizi hasta etmesin
» Kışlık konserve yaparken dikkat etmeniz gereken 5 madde
» Alzheimer’in en önemli ilacı sevgi
» Hamile kalmak için gecede iki kez sevişin
» Kronik hastalıklardan korunmak için okul çağında beslenmeye dikkat!
» Alzheimer’lıların evden çıkması gerekiyor
» Dişeti hastalıklarınızın sebebi stres olabilir!
» “Kansersiz Yaşam Senin Elinde”
» Sonbaharda göz alerjilerine dikkat
» Sonbahar detoksu için 9 öneri
» Çocukların okul başarısı için kahvaltıyı atlamayın
» Çocuğunuz okuma-yazmayı öğrenemiyorsa, dikkat!
» Alzheimer hastalığında 10 önemli mit
» Okula uyum sürecinde çocuğunuza “Korkma” demek yerine onunla empati kurmaya çalışın
» Prematüre bebeklerde ROP muayenesi şart
» Türkiye Avrupa’nın en obez ülkesi oldu!
» Dikkat eksikliği okul döneminde belirginleşiyor
» Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!
» Dünyaya bir de böyle bakın!
» Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu
» Başarılı Oyuncu Çiçek Dilligil’den Otizmli çocuklara destek!
» Sağlıklı beslenme tüyoları
» Basit kurallarla tatilde alınan kilolara elveda
» Diş problemi olan çocuklar kendine güvensiz ve içine kapanık olabilir