Oleg Cassini pazar potansiyelini gördü, büyümesine hız verdi

29 Ağustos 2017 Salı 10:00
12
14
16
18

Dünyaca ünlü Amerikan gelinlik ve abiye markası Oleg Cassini’nin CEO’su Jeff Zelenko, Türkiye’de 40 milyar TL’lik bir hacme ulaşan düğün pazarına yönelik yatırım planlarını ve bölgedeki hedeflerini paylaştı. Oleg Cassini, Eylül ayı itibarıyla ülkede toplam 19 mağazaya ulaşacak. Bu yıl yüzde 70 büyümeyi planlayan markanın orta vadeli hedefi ise 2020’de 50 noktada olmak. 

Türkiye’de gelinlik ve düğün pazarı her geçen gün hızla büyüyor. Bugün ülkede her yıl 600 bin düğün yapılıyor. Türkiye’deki potansiyelleri görerek, 2010 yılında pazara giren yarım asırlık Amerikan markası Oleg Cassini’nin CEO’su Jeff Zelenko, “Türkiye için düğün kültürel olarak çok önemli bir konsept. Genç nüfus sayesinde her yıl yapılan evlilik sayısı çok yüksek. Bugün düğünler toplamda 30 milyar TL’lik bir pazar oluşturuyor. Kına ve nişanlar da eklendiğinde rakam 40 milyar TL’ye çıkıyor. Bu dev sektörün ortalama 1,5 milyar TL’lik kısmını ise gelinlik satışı oluşturuyor. Biz bu pazarın daha da büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.

Yılsonunda yüzde 70 büyüyecek

Çizdiği yol haritasıyla kısa süre içinde Türkiye’de ismini duyuran Oleg Cassini, 2017 itibarıyla büyümesine hız kazandıracak yatırımlarına ağırlık verdi. Oleg Cassini’nin hedefi yılsonunda Türkiye’nin en az 20 noktasında olmak ve yüzde 70 büyümek. Marka yılın ilk 6 ayında 6 açılış gerçekleştirdi. Eylül ayında açacağı mağazasıyla da toplam 19 noktada hizmet veriyor olacak. Böylece yılsonu hedeflerini tutturmayı garantileyecek.

2017 yatırımları 5,5 milyon doları bulacak

Oleg Cassini’nin 2017 sonuna dek Türkiye’ye yapmayı planladığı yatırım miktarı 5,5 milyon doları bulacak. Yılsonunda çalışan sayısının ise 350’yi geçeceği öngörülüyor. 2018 itibarıyla her yıl 10’ar mağaza açmak isteyen şirketin 2020 hedefi ise 50 mağazaya ulaşmak.

Hedef yılda 120 binden fazla parça satmak

Bugün İstanbul, Ankara, Bursa, Samsun, İzmit, İzmir, Adana, Mersin ve Antalya’da mağazaları bulunan Oleg Cassini’nin hedefi Anadolu’daki mağazalarının sayısını artırmanın yanı sıra mevcut mağaza başına satışı da yükseltmek. Zelenko bu alandaki hedeflerini, “Hızla olgunlaşan ve pazardaki yerini giderek sağlamlaştıran bir marka olmamız, fiyat aralıklarımızın genişlemesi ve agresif pazarlama çalışmalarımız sayesinde satışlarımızın da artmasını bekliyoruz” sözleriyle ifade etti.

Zelenko’nun öngörüsü ise şu şekilde: “Bu yıl 7 bin gelinlik, 20 – 25 bin kadar da abiye satacağımızı öngörüyoruz. 2020’de gelinlikte 20 – 25 bin, abiyede ise 100 bini aşmayı umuyoruz.”

Gelinlik tedarikinin yüzde 25’i iç pazardan

Farklı ülkelerde üretim tesisleri bulunan Oleg Cassini, Türkiye’de sattığı gelinliklerin yüzde 25’ini abiyelerin ise yüzde 40’ını iç pazardan tedarik ediyor. Jeff Zelenko, Türkiye’de üretim yapmaya da sıcak baktıklarını ve gelecekte mevcut tedarikçileriyle birlikte yatırım yapma kararı alabileceklerini belirtiyor.

Ortadoğu’ya Türkiye’den açılacak

Oleg Cassini’nin Türkiye operasyonu, gelecek yılın sonlarına doğru Ortadoğu bölgesinde franchise vermeye başlayacak. Türkiye’nin global hedefleri doğrultusunda önemli bir nokta olduğunun altını çizen Zelenko, “Türkiye’den sonraki rotamız Kuzey Afrika, Rusya, Ukrayna ve Ortadoğu olacak” diyor.

Marka bilinirliği yüzde 68’e çıktı

Oleg Cassini’nin başarısının ardında yatan sebeplere yönelik konuşan Jeff Zelenko, Türkiye’ye yeni bir konsept tanıttıklarının altını çiziyor: “Türkiye’deki gelin adaylarının alışkanlığı gelinliklerini terziye diktirmek. Ancak biz Türkiye’de yepyeni bir konsept tanıttık. Stok sistemiyle çalıştığımız için gelin adayları mağazaya geldiğinde beğendiği gelinliğini anında alabiliyor veya gerekiyorsa tadilat süreci başlıyor. Böylece, gelinliği alması için aylarca beklemesine gerek olmuyor. Şık tasarımların yanı sıra, kaliteyi erişilebilir fiyatlarla ve en pratik şekilde sunmamız nedeniyle Türk kadınlarının kalbini kazandık. 2 - 3 sene önce marka bilinirliğimiz yüzde 24’ken, bu rakam bugün yüzde 68’e çıktı.”

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» 5 milyar dolarlık dış ticaretin en büyük buluşma noktası Home&Tex’te geri sayım
» Butigo ile yeni sezonda trend adımlar!
» Hazırgiyim ihracatında İspanya zirveye kuruldu
» Bohem modası yeni OXXO koleksiyonunda
» Londra Moda Haftası’nda Gaziantep rüzgârı esti
» Özlem Süer Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’a İmzasını Attı!
» Çiğdem Akın “İSTİLA” Koleksiyonuyla Mercedes Benz Fashion Week Istanbul’da!
» Mercedes-Benz presents Bashaques’
» Giovane Gentile Rüzgarı Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’da esti
» Emre Erdemoğlu “AYSEL” Yaz koleksiyonunu muhteşem bir defile ile tanıttı
» Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’a Atıl Kutoğlu Damgası
» Gaziantep’in Kutnu kumaşı, Londra Moda Haftası’nda tanıtılacak
» Mehtap Elaidi Ve-Da-Ha koleksiyonunu sundu.
» Newyork’ta ayakta alkışlandı
» Özgür Masur, Moda Dünyasındaki 10. Yılını; 2018 Couture Koleksiyonuyla kutladı!
» Konsept mağazacılığı Edwards markalarıyla büyüyor
» Brooks Brothers’ın ütü gerektirmeyen (non-iron) gömlekleriyle özgürlük çağı başladı!
» Sonbaharda Brooks Brothers vitrinleri çekim merkezi haline geliyor!
» Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul açıılş defilesi Mert Erkan’dan
» Demet Şener, Atıl Kutoğlu için podyumlara dönüyor
» Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul 10. sezonuna eğlenceli bir başlangıç yaptı
» Özlem Süer Mercedes-Benz Fashion Week’e İmzasını Atacak!
» Colin’s Sonbahar Koleksiyonu göz kamaştırıyor
» Atıl Kutoğlu Defilesinde Dünyaca Ünlü Top Model Maria ’Masha’ Adam podyuma çıkacak
» New Balance Çocuk Spor Giyim Koleksiyonu Türkiye’de