Müziğin ikinci gününde "Teknoloji ve Müzik" Konuşuldu

20 Eylül 2018 Perşembe 07:00
12
14
16
18

fizy İstanbul Müzik Haftası; Atlantis Yapım, Zorlu Performans Sanatları Merkezi ve SM Production Group organizasyonuyla,

fizy ana sponsorluğunda 2. gününü tamamladı.

MediaCat sponsorluğunda, katılımın ücretsiz olarak gerçekleştiği “Teknoloji ve Müzik” temalı panellerde 21. Yüzyılda plak,

modern dünyada sanatçının keşfedilme yöntemleri ve remiks kültürü konuşuldu. Panellerin ardından Ayhan Sicimoğlu ve

Erlend Øye & La Comitiva konseri ile müzikseverler unutulmaz bir gün yaşadı.

Türkiye’nin ilk popüler kültür festivali olarak hayata geçirilen fizy İstanbul Müzik Haftası, ikinci gününde Zorlu PSM Sky Lounge’da

gerçekleşen “Teknoloji ve Müzik” konulu panellerle katılımcılara ufuk açıcı bir deneyim yaşattı.

“Dijitalde başka bir albümü dinlemeye başladığını fark etmeyebilirsin.”

“Müziğin Hazine Avcıları: 21. Yüzyılda Plak” başlıklı oturum, gazeteci Kanat Atkaya’nın moderatörlüğünde gerçekleşti.

Zengin bir plak arşivine sahip olan İzzet Öz, plağın tarihsel gelişimini anlatarak oturuma bir giriş yaptı.

Vietnam Savaşı ve bunun getirisi ‘hippie’ akımıyla plakta bir patlama olduğuna değinen Öz’den konuyu koleksiyoner

ve DJ Murat Meriç “Eninde sonunda plağa dönüş olacağı muhakkaktı. Plak sesi en iyi ileten araçtır.

Bense plakta ritüeli severim.” diyerek sözü devraldı. 80’li yıllara kadar baş tacı olarak görülen plağın, 2007’de gözle

görülür biçimde yeniden dirilişine kadar dijital devrimler sebebiyle rafa kalktığına değinilen oturumda, dünya genelinde

kutlanmaya başlanan ‘Record Store Day’ ve plağın ‘havalı’ bir obje olarak konumlanması gibi sebeplerle günümüze yeniden

döndüğü gibi çıkarımlar yapıldı. Kontra Plak’ın sahibi Okan Aydın, oturumda 90’ların ilk yarısının plak için en talihsiz dönem olarak adlandırılabileceğini belirtti. Aydın, o dönemde yapılan albümlerin şimdilerde plak formatında basılmaya başlandığının altını çizerek,

bu oranın toplam pazar içinde payının düşük olduğunu sözlerine ekledi. Yeni müzik keşfinde dijital tarafın önemli olduğu ama

müzik üretiminin fazlalığı sebebiyle kalite filtresinin zor yapılabileceği dinleyicilerle paylaşılırken, plak dükkanlarının bu filtre konusunda

önemli bir destek sağladığı konuşmacılar tarafından aktarıldı. Günümüzde sadece İstanbul’da 50’den fazla plak dükkanının olduğu

ifade edilirken İstanbul’un plak dükkanları sayısı ve çeşitliliği konusunda önemli bir üs olarak konumlandığı konusuna değinildi.

Dijitalleşme, sanatçı için bir avantaj mı?

fizy İstanbul Müzik Haftası’nın ikinci gününde gerçekleşen bir diğer oturum “Modern Dünyada Sanatçının Keşfedilme Günlüğü”

paneli ise müzik yazarı ve sunucu İpek Atcan’ın moderatörlüğünde sanatçı Serel Yereli, The Away Days grubundan Can Özen ve

Birgün Gazetesi yazarı Burak Abatay’ın katılımıyla gerçekleşti. Bu ilgi çekici oturumun sanatçı bölümünü oluşturan Serel Yereli ve

Can Özen, dijital dünyanın müzik kariyerinde hızlı ilerleyebilme etkisine değinirken bu durumun hızlı tüketime de sebebiyet verdiğini

açıkladılar. İnternetin varlığının sanatçı açısından kısa vadeli pozitif sonuçları olduğunu kabul eden Serel Yereli, ancak uzun vadede

kişinin kendi potansiyelini keşfetmesi önünde bir duvar olarak gördüğünü açıkladı. Sosyal medyanın müzik endüstrisindeki varlığının da

hızlı tüketime sebebiyet verdiğine değinen Can Özen “Bir albümün ömrü 4 yılken, bu süre 4-5 aya indi. Sonrasında her şey hızlı

tüketilmeye başlandığı için 5 ay geçtikten sonra kimse o albümü ya da o grubu konuşmuyor, bunun yerine dijital kanallarda onlara ne

denk gelirse onu tüketiyor. Müzisyenler de hızlı tüketildikleri için, hızlı üretmeye başlamak zorunda.” dedi. Bu noktada tüm sanatçıların single’lara yönelerek sektörde kalmaya çalıştıklarına dikkat çeken Burak Abatay, dijitalleşme ile global anlamda da sanatçılara ulaşmanın kolaylaştığından bahsetti. Müzik endüstrisine yeni giriş yapan müzisyenlerin başlangıçta menajerlikten halkla ilişkilere kadar birçok farklı konuyu kendilerinin hallettiği dinleyicilere örneklerle aktarılırken süreç içinde iş yükünün artmasıyla desteğe ihtiyaç duyulduğu belirtildi.

Kendi kültürünü özümsemek…

Müzik yazarı Taner Turna’nın moderatörlüğünde gerçekleşen “Nesiller Arası Köprü: Remiks Kültürü” ise günün son oturumu oldu.

Efsane Moğollar grubundan Cahit Berkay ile DJ ve prodüktör VEYasin’in katılımıyla gerçekleşen oturum, Cahit Berkay’ın 1965’te

profesyonel anlamda giriş yaptığı müzik kariyerinden sahip olduğu anekdotlarla tamamlandı. “1965 yılında sinema ve müzik sektöründe

bizim ülkemizde kullanılan araçlar Batı’da müzede sergileniyordu.” diyen Cahit Berkay, sektör içinde teknolojinin önemine değindi.

Her kuşağın kendini farklı bir biçmde ifade etmesinin oldukça doğal olduğunu aktaran Berkay, bunu yaparken insanın kendi kültürü

içinden bir şeyler üretmesinin önemini katılımcılarla paylaştı. Hip Hop kültürüyle başladığı müzik hayatıyla yaptığı gözlemleri oturumda dinleyicilere aktaran VEYasin, “Hip Hop’da bir enstrüman yok, ABD’de doğmuş bu müzik 70’ler ve 80’lerde yapılmış blues ve funk

şarkıların altyapılarıyla hazırlanıyor. Cartel, bunun tersi bir bakışla Hip Hop’ı ülkemize yerli enstrümanlarla sunmuş olsa da, biz teknolojinin

bize getirdiğini dinleyerek yerli Hip Hop geleneğimizi buna göre oluşturduk. Ben Hey! Douglas projemle bu kalıbın dışına çıkarak kendi plaklarımızı, kendi müziğimizi kullandım. Böylece müziğimin bir amaca ulaştığını hissediyorum.” dedi.

21 Eylül 2018 tarihine kadar ücretsiz olarak gerçekleşecek fizy İstanbul Müzik Haftası panelleri, “Dünya ve Müzik” ve “Endüstri ve Müzik” temaları altında ufuk açmaya ve ilham vermeye devam edecek.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Can Yeleği
» Genco Erkal’dan Nazım Hikmet dinlemek
» “Köyümüzde Konser Var”
» İlker Ayrık ünlü şef Nusret’e rakip oldu
» “İlhan Şeşen:Hediyem” albümünün lansmanında yıldızlar geçidi
» ’’Dedikodu’’ yerine resim yapıyorlar...
» Pera Müzesi’nden Yükselen “Yeni Sesler”
» UNIQ Hall 1 Kasım’da ‘Metot’ oyununa ev sahipliği yapacak
» ‘On’dan Kalan Şarkıları’ ın kapanışını Bursa’da yaptı
» "Esaretin Bedeli" Türkiye’de ilk kez tiyatro sahnesinde
» Gülşen ’’Bangır Bangır’’
» Fermanlı Deli Hazretleri’ne alkış yağmuru
» Engelsiz Yarışma ödülleri sahiplerini buldu
» Milyonfest izmir Şebnem Ferah ile başladı
» Bursa Müzeyyen’i ayakta alkışladı
» Cavalleria Rusticana ve Palyaçolar
» “Altın Elma”lar Frankfurt’ta sahiplerini buldu!
» Çakallarla Dans’a Yerli Üretim Logosu
» Soyut ve somut eserler bu sergide buluştu
» Gökçe Bahadır’ın sahne performansı damga vurdu
» KısaKes Ödülleri Sahiplerini buldu
» İş Sanat’ın Açılış Konserinde Parlayan Yıldızlar sahnede
» Tekfen Filar-Mini’den çocuklara özel festival gibi bir hafta sonu
» Usta sanatçı Yaman Tüzcet’e veda töreni
» Sıla Bursa’da sultanlar gibi