Kurban Bayramı’nda beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz?

29 Ağustos 2017 Salı 16:00
12
14
16
18

Bayramlar sevdiklerimizle bir araya geldiğimiz, ikramların yoğun olduğu özel günlerdir. Kurban Bayramı’nda tatlı tüketiminin yanı sıra et tüketimi de fazla olur. Liv Hospital Ankara Diyet ve Beslenme Uzmanı Gaye Başkurt "Kurban etleri dondurucuda -18 derece de 6 ay saklanabilir. Ancak çözdürme işlemi çok dikkatli yapılmalı, çözdürülen etler tekrar asla dondurulmamalıdır’’ şeklinde uyarıda bulundu.

İnsülin direncine dikkat!

Günlük tüketilmesi gereken et miktarı bireysel farklılık göstermekle beraber genel olarak 100-150 g civarındadır. Özel günlerde bu miktarın çok üzerine çıkılması başta mide rahatsızlıkları olmak üzere; hiperkolesterol, diyabet, kalp hastalıkları ve kanda ürik asit düzeyinin yükselmesine bağlı olarak GUT gibi kronik hastalıklara zemin hazırlar. Ayrıca bayramlarda tüketilen tatlılar ve hamur işleri de bu hastalıkların yanı sıra artan ağırlık artışına bağlı olarak karın bölgesindeki yağlanma ve beraberinde insülin direncine neden olabilir.

Pişirme yöntemi de önemli

Tüketilecek etlerin miktarları kadar pişirme yöntemleri de çok önemlidir. Ete uygulanan pişirme yöntemi etin lezzetini ve biyo yararlılığını yani etin kalitesini etkiler. Yağda kızartmak ya da doğrudan ateş ile temas halinde pişirme işlemi besin öğesi kayıplarına ve sağlığa zararlı olan serbest radikal dediğimiz bileşenlerin oluşmasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra ızgara ve haşlama şeklideki pişirme tekniklerinin tercih edilmesi ise tüketilen yağ miktarını ve besin öğesi kayıplarını en aza indirgeyecektir.

SAĞLIKLI BESLENMEMİZE YARDIMCI OLACAK TÜYOLAR

  • Kurban bayramında günün ilk öğünü olan kahvaltı da kurban eti değil, yumurta, peynir, ekmek ve zeytin gibi kahvaltılık besinler tüketilmelidir.
  • Her misafirlikteki her ikram tüketilmemelidir.
  • Sakatat ve organ etleri yüksek miktarda kolesterol içerdiğinden tüketim miktarına dikkat edilmelidir.
  • Yemeklerde kuyruk yağı kullanılmamalıdır.
  • Çok tuzlu yapılan yemeklerden uzak durulmalıdır.
  • Bu özel günlerde sebze ve meyve tüketimi ihmal edilmemelidir.
  •  

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» "Mucize Diyetler"e kanmayın
» Norveçli ve Türk beslenme uzmanlarından ortak mesaj: ‘Sağlık için 3 kat daha fazla balık tüketin’
» Okul çağındaki çocukların dörtte birinde göz kusuru var
» Acı Biber, tıbbın yeni mucizesi!
» Okul Çantasındaki Tehlike ’Skolyoz’
» İngiltere’de obezite ameliyatlarının artırılması istendi
» Gürültü işitme kaybı sebebi!
» Sonbahar hastalıkları çocuğunuzun başarısını etkilemesin
» Çocuklarda kontrolsüz internet kullanımı kaygı bozukluğu Nnedeni
» Baba olmak hayal değil
» Vitamin Eksikliğinin 10 İşaretine dikkat
» Her sabah evden çıkmadan önce dişlerini kontrol edin
» Alzheimer’den Tüberküloz’a Mangosten farkı
» Öğrenci kahvaltısına, uzman ayarı
» Kafede Botoks: Sağlık bu kadar ucuz olmamalı, bu bir suçtur
» “Çocuktur Geçer” Demeyin…
» Yazın hızlı büyüyen çocukların göz numaraları da artıyor!
» Migren Kadınlarda 3 kat daha fazla
» Hemoroite doğal çözüm: Propolis Propolisin bilinmeyen faydası
» Çocuğun konuşma bozukluğu, akademik başarısını etkiliyor
» Obezite ve kanser arasındaki 11 bağlantı
» Gırtlak kanseri erkeklerden sonra kadınların peşine düştü
» Erken teşhisle tedavide çok yüksek başarı oranlarına ulaşılıyor
» Çocuklarda el-ayak-ağız salgınına dikkat!
» Plastik maddeleri hayatınızdan çıkarın