Kurban Bayramı’nda beslenmemizde nelere dikkat etmeliyiz?

29 Ağustos 2017 Salı 16:00
12
14
16
18

Bayramlar sevdiklerimizle bir araya geldiğimiz, ikramların yoğun olduğu özel günlerdir. Kurban Bayramı’nda tatlı tüketiminin yanı sıra et tüketimi de fazla olur. Liv Hospital Ankara Diyet ve Beslenme Uzmanı Gaye Başkurt "Kurban etleri dondurucuda -18 derece de 6 ay saklanabilir. Ancak çözdürme işlemi çok dikkatli yapılmalı, çözdürülen etler tekrar asla dondurulmamalıdır’’ şeklinde uyarıda bulundu.

İnsülin direncine dikkat!

Günlük tüketilmesi gereken et miktarı bireysel farklılık göstermekle beraber genel olarak 100-150 g civarındadır. Özel günlerde bu miktarın çok üzerine çıkılması başta mide rahatsızlıkları olmak üzere; hiperkolesterol, diyabet, kalp hastalıkları ve kanda ürik asit düzeyinin yükselmesine bağlı olarak GUT gibi kronik hastalıklara zemin hazırlar. Ayrıca bayramlarda tüketilen tatlılar ve hamur işleri de bu hastalıkların yanı sıra artan ağırlık artışına bağlı olarak karın bölgesindeki yağlanma ve beraberinde insülin direncine neden olabilir.

Pişirme yöntemi de önemli

Tüketilecek etlerin miktarları kadar pişirme yöntemleri de çok önemlidir. Ete uygulanan pişirme yöntemi etin lezzetini ve biyo yararlılığını yani etin kalitesini etkiler. Yağda kızartmak ya da doğrudan ateş ile temas halinde pişirme işlemi besin öğesi kayıplarına ve sağlığa zararlı olan serbest radikal dediğimiz bileşenlerin oluşmasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra ızgara ve haşlama şeklideki pişirme tekniklerinin tercih edilmesi ise tüketilen yağ miktarını ve besin öğesi kayıplarını en aza indirgeyecektir.

SAĞLIKLI BESLENMEMİZE YARDIMCI OLACAK TÜYOLAR

  • Kurban bayramında günün ilk öğünü olan kahvaltı da kurban eti değil, yumurta, peynir, ekmek ve zeytin gibi kahvaltılık besinler tüketilmelidir.
  • Her misafirlikteki her ikram tüketilmemelidir.
  • Sakatat ve organ etleri yüksek miktarda kolesterol içerdiğinden tüketim miktarına dikkat edilmelidir.
  • Yemeklerde kuyruk yağı kullanılmamalıdır.
  • Çok tuzlu yapılan yemeklerden uzak durulmalıdır.
  • Bu özel günlerde sebze ve meyve tüketimi ihmal edilmemelidir.
  •  

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Karpuzun 6 önemli faydası
» Kaitesiz uyku konsantrasyonu bozar
» işkoliklerin kasları ağrıyor
» Organ nakli hastaları yaz aylarına dikkat!
» Göz sağlığı için faydalı 6 besin
» Kulaçlar otizmli çocuklara umut olacak!
» Tampon korkunuz burun ameliyatınızı geciktirmesin
» 100 yaşına kadar yaşamanın formülü gen testinde saklı
» Yaz ayları hemoroid sorununu tetikliyor
» Sıcak havalarda sağlığınızı ihmal etmeyin
» Stres saç yolduruyor
» Siyatik ağrılar omirilik tümerlerinin sebebi olabilir
» Çocuklarda boyun eğrilikleri neden olur?
» ‘Bedava’, ‘ücretsiz’ kelimeleri ile başlayan ‘kampanyalara’ temkinli yaklaşın
» Tatilde de dişler düzenli şekilde fırçalanmalı
» Diyabetiniz varsa çıplak ayakla dolaşmayın
» Gençlere göre obezite başarı hissini azaltıp mutsuz ediyor
» Dondurma porsiyonlarına dikkat!
» Dikkat! Güneş kremlerinizi çocuklarınıza sürmeyin
» Hamilelikte balık tüketimine dikkat!
» Mide küçültme ameliyatını kimler yaptırabilir?
» Alzheimer’dan korunmak için öneriler
» Bir Vitaminin Ötesinde: D Vitamini
» Dilek Yılmaz Çiftdoğan: “Gereksiz antibiyotik kullanımı açısından dünya listelerinde ön sıralardayız.”
» Balın şifasından faydalanabilmek için ham hali tüketilmeli!