Kemik kaybı en çok kış aylarında yaşanıyor

12 Ocak 2018 Cuma 11:00
12
14
16
18

Yaşadığımız sıcak ve güneşli günler herkesin aklına aynı soruyu getirdi; Kış ne zaman gelecek? Çocuklar kadar yetişkinler de kar yağışını dört gözle beklerken güneşin tadını çıkarmayı da ihmal etmiyor. Uzmanlara göre günlerin kısa oluşu, güneşli saatlerin çoğunun okulda, işte, masa başında geçirilmesi ya da yetersiz beslenme sebebiyle vücudumuz da, ruhumuz da güneşten tam anlamıyla faydalanamıyor.

Yeni yıl bembeyaz bir karla değil ışıl ışıl güneşli havalarla başladı. Her yıl soğuk havaların etkisiyle evlerine kapanan insanlar hafta sonlarını gezmeye ve güneşin tadını çıkarmaya ayırıyor. Soğuk ve yağışlı günler ise kapıda... Uzmanlar, güneşin etkisinin iyice azalacağı bu dönemde hem bağışıklık sistemi hem de kemik sağlığı için dengeli beslenmenin önemine dikkat çekiyor.

Muratbey Gıda Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu kış aylarında kemik metabolizmasında değişiklikler olduğunu, bu nedenle D Vitamini ve Kalsiyum tüketimine önem verilmesi gerektiğini belirtiyor. Prof. Garipağaoğlu, yaşlılar başta olmak üzere hemen her yaşta kemik kaybı riskinin arttığını, kemik kayıplarını önleyebilmek için kış aylarında, D vitamini ve Kalsiyumun birlikte ve yeterli alınması gerektiğini söylüyor.

Çocuklar, yaşlılar ve hamileler dikkat!

Prof. Garipağaoğlu: “D vitamini ve Kalsiyum, kemik sağlığının garantisi olan iki besin ögesi. D vitamini, kalsiyumun bağırsaklardan emilmesini sağlar. Başta kemikler olmak üzere vücudumuzun pek çok yerinde önemli görevleri olan bir vitamindir. Kemik kayıplarını önleyebilmek için kış aylarında, D vitamini ve Kalsiyum minerali birlikte ve yeterli alınmalıdır” diyor.

Süt ve süt ürünlerinin içerdiği zengin protein ve kalsiyum ile kemik sağlığının korunmasında etkili bir besin olduğunu ifade eden Prof. Garipağaoğlu özellikle de peynir tüketiminin önemini şöyle açıklıyor; “100 gram Muratbey kaşar peyniri ile günlük kalsiyum gereksiniminin %90’ı, Sürmeli ile ise %70’i karşılanıyor. Kemik kaybı riski taşıyan hamileler ve yaşlıların yanı sıra gelişme çağındaki çocuklar için peynir hem keyifli bir atıştırmalık hem de kalsiyum bakımından oldukça zengin bir besin.”

Egzersizi ihmal etmeyin

Muratbey Gıda Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu, kış aylarında sağlıklı beslenmeye ilave olarak, yürüyüş yapmak, yeterli ve kaliteli uyumak, stresten uzak durmak ya da stresle başa çıkabilmeyi bilmek şeklinde tanımlanan sağlıklı bir yaşam biçiminin bağışıklık sistemini iyileştirdiğini ve kemik sağlığını koruduğunu belirtiyor.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» İnsanın şifresi olur mu?
» Toprağı koru, iklimi koru
» Dijital çağ kadınların dönemi olacak
» Prima ve El Bebek Gül Bebek Derneği Prematüre Farkındalığı için koştu
» Alkışlar "Sensin Atatürk" için
» Karşıyaka’nın Bilge Çınarları sezonu açtı
» Atatürk’ün Çocukları Yeni Çocuk Başkanını seçti
» Ata’ya özlemlerini yazarak dile getirdiler
» Sektörün en etkili en yaratıcı işleri Felislendi
» Brand Week Istanbul’da sınırları aşan kadınlar konuşuldu
» Binlerce öğrenci Ata’sı için koştu
» Başkan Sibel Uyar Madrid’te Urla’yı anlattı
» Nazan Moroğlu: Cumhuriyetimizin Kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK’Ü saygıyla anıyoruz
» Brand Week Istanbul “Sınır Tanımayan Fikirler”
» Türkiye küçük balerinleri ayakta alkışladı
» Tülin Şahin Kızılay için koşuyor
» Foça’da ‘Cumhuriyet Kadını’ paneli
» Karşıyakalı çocuklardan Ata’ya 500 metrelik mektup!
» Felis Ödülleri 2018’de lk gecesinin kazananları belli oldu
» YAŞÖM ile gençler yaşayarak öğreniyor
» Toplumsal Cinsiyet Dersi başlıyor
» Philips’in ‘Süt Saatim’ projesine Kadının Güçlendirilmesi ödülü
» Setur Ar-Ge merkezi “Vardiya Robotu” projesiyle iki ödül birden kazandı
» ‘DSD Dans+1 Etkinliği’ Ünlü İsimlerin Katılımıyla gerçekleşti
» “Lösemili Çocuklara moral verelim, umut olalım”