İşveren markasına neden yatırım yapmalısınız?

20 Temmuz 2018 Cuma 13:00
12
14
16
18

Yapılan araştırmalar güçlü bir işveren markası olmayı başaran şirketlerin, aynı sektördeki rakip şirketlere göre şirketlerin en değerli varlığı olan yetenekleri çekmede 3,5 kata kadar daha başarılı olduğunu gösteriyor. Türkiye’de faaliyet gösteren en gözde şirketlerle en iyi yetenekleri bir araya getiren toptalent.co Kurucu Ortağı Mehmet Aksu, bu yeteneklerin iş hedeflerine ulaşmada, şirketin sektördeki konumuna ve büyümesine sunduğu katkıları hatırlatarak, işveren markası olmanın önemine dikkat çekiyor. “Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yetenek kıtlığı yaşanıyor, üstelik bu sıralamada ülkemiz beşinci sırada yer alıyor. Dolayısıyla rekabetin her alanda yüksek olduğunu bu dönemde, hali hazırda oldukça küçük bir grup içinden en uygun yeteneğe ulaşmak işveren markasına yatırım yapmayan şirketler için daha da zor bir süreç” diyen Mehmet Aksu, işveren markası olan şirketlerin kazandığı faydaları şu şekilde sıralıyor:

Finansal Başarı

İşveren markası gücüyle finansal performans arasında çok güçlü bir ilişki bulunuyor. Fortune’un yaptığı bir araştırmaya göre, çekici işveren markası olan şirketler, finansal olarak da öne çıkıyorlar. Soyut bir varlık olarak çalışanlarla kurulan güçlü bağlar, uzun vadede şirketin değer zincirinde net şekilde etkisini gösteriyor.

Mutlu ve Sadık Çalışanlar

Çalışanlar kendilerini geliştirdikleri, katkılarının takdir edildiği, çabalarının görüldüğü şirketlerde daha mutlu ve verimli olabiliyorlar. Mutlu çalışanlar, mutlu ürünler ve hizmetler sunuyorlar ve bu mutluluk halkası son kullanıcıya (tüketiciye) kadar iniyor. Ayrıca şirketini ve işini seven çalışanlar bunu çevreleriyle de paylaşıyorlar. Dolayısıyla, mutlu çalışanlar hem ticari hem de yeni yeteneklerin kazımı konusunda eşsiz araçlar olabiliyorlar ve şirket başarısına önemli katkılar sunuyorlar.

İşten Ayrılma Maliyetinde Düşüş

İşten ayrılan adayların %35’i neden olarak şirketin kendisini gösteriyorlar. Mülakat ve işe alım sürecinde beklentileri doğru yönetmeyen şirketler, günün sonunda yüksek ayrılma oranlarının maliyetine katlanmak zorunda kalıyorlar. İşveren markası olmayı başaran şirketlerin ise bu maliyetlere katlanma oranları oldukça düşük oluyor.

Daha az zaman ve maliyetle, en yetenekli adayları çekme

Güçlü işveren markası olmayı başaran şirketler, yetenekler tarafından takip ediliyor ve bu şirketlerde çalışmak için fırsatları takip ediyorlar. Yetenekler şirketi ve değerlerini zaten bildiklerinden, kendisiyle şirket arasındaki uyumu hissediyorlar. Böylece yetenek kazanımında harcanan zaman ve maliyet minimum oluyor. Diğer yandan, iyi iletişimi yapılan işveren markası şirketler uyumlu olmayacak adayları uzak tutmayı başarıyor, bu da ilgisiz adayları ayrıştırmak için harcanacak zamanı azaltıyor ve tasarruf sağlıyor.

 

Yetenek havuzunu genişletme

Güçlü inşa edilmiş bir işveren markası aktif iş arayışında olmayan ancak ilerleyen dönemde yeni bir arayışa girecek adayları çekmekte de etkili oluyor. CLC (Corporate Leadership Council) tarafından yapılan global bir araştırmaya göre, etkili bir işveren markası olan şirketler daha geniş bir yetenek havuzuna sahip oluyorlar. 90 Şirketten 58.000 kişiyle yapılan bu çalışmaya göre, iyi yönetilen bir işveren markası olan şirketler işgücü havuzunun %60’ına erişebiliyorken yönetilmeyenlerde bu oran %40.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» TOBB Muğla Kadın Girişimciler çocuk istismarına dikkat çektiler
» Yönetim kurullarında kadın sayısının artışına ihtiyaç var…
» KALDER-27. Kalite Kongresinin Bu Yılki Konuğu Ünlü Aktör Halit Ergenç 0ldu
» Türkiye mükemmellik ödülleri sahiplerini buldu
» Yeşim, milli istihdam seferberliğine katkısını sürdürüyor
» Meslek Fabrikası Urla’da yeni mezunlar verdi
» Şirketler finansal verilerini müşteri verilerinden daha iyi koruyor!
» Kobiler bu desteklerden yararlansın
» Yabancı Kadın Girişimciler’den Bizimköy Engelliler Üretim Merkezi’ne ziyaret
» TÜSİAD "Ekonomi Toplantıları" dizisinde enflasyon konusu ele alındı
» TAİDER 6. Ulusal Aile İşletmeleri Zirvesi gerçekleşti
» 27.Kalite Kongresi’nin Bu Yılki Teması: Sürdürülebilir ortak gelecek
» Tutkusunun Peşinden Gidenlerin Zirvesi Dijital Topuklar’18 Gerçekleşti
» Ece Vahapoğlu Hepsiburada’nın Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü Seferberliği’ne Katıldı
» INFLOW Ödülleri sahiplerini buldu
» BUİKAD Kadın girişimciliğini destekleyen Avrupa Birliği projelerinde yerini aldı
» Lüleburgazlılar, Kendi kentlerini kendileri tasarladılar
» Girişimcilerin Yeni Rotası: Lüleburgaz inovasyon merkezi
» TÜSİAD "Ekonomi Toplantıları" dizisine enflasyon konusu ile devam ediliyor
» Dijital Topuklar’da “Hepimizin Elinde” Çağrısı
» Programa başvur, girişimcilik hayalin değil, hayatın olsun!
» P&G Türkiye ve Kafkasya’nın yeni İnsan Kaynakları Direktörü Berna Yener Aksu oldu
» Ceolar gücünü kaşlarından alıyor
» EGİAD’da Değişim Zamanı
» Arya ve silikon vadisi’nden 400 milyon dolarlık sektöre oratk ilgi