Hamileyken yüzmek güvenli mi?

07 Haziran 2018 Perşembe 10:00
12
14
16
18

Komplikasyonlu ve yüksek riskli gebelikler dışında yüzme gebelikte yapılabilecek en ideal egzersizdir. Peki nelere dikkat etmeli?

Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen, hamilelik ve yüzme konusunda önemli bilgiler verdi:

İLK 3 AY:

Bu dönemde ideal süre günde 30 dakikadır. Güne yüzerek başlamak sabah bulantılarını azaltır ve dinamik bir başlangıç yapmanızı sağlar.

İKİNCİ 3 AY:

Bebeğiniz büyürken, vücudunuz da ağırlaşıyor. Çoğu anne adayı bu dönemde yüzmeyi azaltır ama uygun bir mayo giyerek ve özellikle sırt üstü yüzmeyi tercih ederek bel ve sırt ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz.

SON 3 AY:

Bu dönemde stresi azaltmak ve sırt ağrılarından kurtulmak için en iyi stil kurbağalamadır. Eğer bir şnorkel takarsanız, yüzerken boynunuzda gerginlik de olmaz.

BUNLARI HİSSEDERSENİZ YÜZMEYİ BIRAKIN

Vajinal kanama, karında ağrı, sıvı gelmesi, rahimde kasılmalar, nefes darlığı, yorgunluk, göz kararması ve düzensiz kalp atışları hissederseniz, yüzmeyi bırakın ve hemen sudan çıkın.

YÜZMEYE BAŞLAMADAN ÖNCE HANGİ ÖNLEMLERİ ALMALI?

Eğer 30 dakika ve üzerinde yüzüyorsanız mutlaka yeterli sıvı ve glikoz almalısınız.

Havuza atlamayın ya da dalmayın.

Su soğuksa ısrarcı olmayın.

Temizliğinden emin olmadığınız yerlerde yüzmeyin

Gebeyken tek parça mayolar yerine, iki parçalı olanlar tercih edilmelidir.

Yüzme bilmiyorsanız, gebelik bunun için uygun bir zaman değildir. Ama yine de havuzda yapılabilecek pek çok egzersiz bulabilirsiniz. En basiti, suda küçük adımlar atarak yürümek gibi. Ama gebelik öncesi nadir de olsa yüzüyorsanız, süreyi gebelikte yavaş yavaş artırabilirsiniz. Düzenli bir yüzücüyseniz aynı tempoyu sürdürebilirsiniz.

Kendinizi çok yormayın, zorlamayın. Doğru önlemleri alarak hem eğlenin hem egzersiz yapın.

YÜZMENİN FAYDALARI

Gebelikte kilo alımını dengelemeniz için mükemmel bir egzersizdir.

Kardiyovasküler sisteme fazla yük binmez.

Kasları güçlendirir, kan dolaşımını düzenler.

Omurga ve etrafındaki kasların gevşemesini sağlar.

Uyku kalitesini düzeltir.

Eklem ve ligamanlara az yük binmesini sağlar.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» People Make The Brand Konferansı konuşmacılarıyla 2018’e damga vuracak
» Sürdürülebilir bir gelecek için ‘İklime ses ver’ dediler
» Ece Vahapoğlu Yoga Hocası oldu!
» Cam’ın Büyüsü tüm şehri saracak
» Gripten korunmanın 10 yolu
» Philips ile Dünya Kalp Günü’nde siz de bir söz verin!
» Denizli Kadın Meclisi’nden anlamlı etkinlik
» L’Oréal’in Türkiye ve UNESCO 2018’in bilim kadınları
» The North Face küresel bir harekete imza atıyor: “New Explorers”
» Hasan Akbaş “AutoShow26 çok büyük bir aile” Wolt 42 hizmete açıldı
» Troya devam ediyor
» Paranızı online yönetmenin 9 güvenli yolu
» Finansal krizleri yanlış anlamak
» "Benimde artık bir Türk kız kardeşim var!" Sarah Jio
» "Benimde artık bir Türk kız kardeşim var!" Sarah Jio
» Özgecan Kadınlar Basketbol turnuvası başladı
» Diyabetli çocuklar sporla engelleri aştı farkındalık için ünlülerle basketbol oynadı
» Körfez Festivali’nde ödül gecesi
» Yayaların günü
» Çinlilerin midesine yolculuk
» Hem kendiniz hem de çocuklarınız için “İyi Bakteriler”in önemini biliyor musunuz?
» Cam kumbaralar Mersin’de
» AKUT Spor Kulübü Sporcusu Birgül Erken Türkiye 2.si oldu
» Bursa inciri Uzakdoğu pazarında
» Mor menekşeler