Güçlü kemiklere sahip olmanın kolay yolu

17 Mayıs 2017 Çarşamba 20:00
12
14
16
18

Yaşımız ilerledikçe kemiklerimizdeki protein örgüsü seyreliyor. Yaşlanan kemiklerimizin kalsiyum ağırlıklı mineral maddesi azaldıkça, daha kolay kırılır hale geliyor.

Bu durumdan çok omurlar, kalça ve bilek kemikleri etkileniyor. Osteoporoz adı verilen bu sorunla mücadele etmenin pek çok yolu var. Aklımızın bir kenarında hep duracak bu pratik önerileri olabildiğince erken yaşta dikkate alırsak osteoporoza karşı koymak da bir o kadar kolay olur. Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Derya Fidan, güçlü kemiklere sahip olmanın on altın yolunu sizler için açıkladı.

  1. Yoğurt ve sert peynirler gibi süt ürünlerini daha sık tüketin; kalsiyum kazanımızı artırın.
  2. Daha fazla sebze tüketin. Özellikle kalın yapraklı yeşil sebzeleri, marulu, semizotunu, yeşilbiberi, ıspanağı, dereotunu sofranızdan eksik etmeyin.
  3. D Vitamininiz 20’nin altındaysa mutlaka D vitamini desteği alın ve mümkünse daha sık güneşlenin. D Vitamininden zengini yağlı balık (ve kılçığı ile birlikte tüketilebilen küçük balıklar, mesela hamsi) tercih edin. Doğru bir şekilde daha çok güneşlenin.
  4. Magnezyum zengini gıdalardan istifade etmeyi unutmayın. Örneğin; ceviz, kabak, ay çekirdeği, fındık ve badem tam anlamıyla kalsiyum depolarıdır.
  5. Hayvansal protein tüketimini abartmayın. Bitkisel proteinlerden de faydalanmak çok önemlidir: Yüksek proteinli diyetlerin kalsiyum kaybını artırdığını unutmayın.
  6. Vitamin kullanım için doktorunuza başvurun: K12, D vitamini, kalsiyum, magnezyum ve çinko gibi takviyelerden bilinçli olarak istifade etmek size çok şey kazandıracaktır.
  7. Egzersiz yapmayı (özellikle direnç egzersizleri) ihmal etmeyin; yürüyüşte hafif ve ölçülü ağırlık egzersizlerinden de faydalanın…
  8. Kolajen desteği alın. Kemikli tencere etleri, paça çorbası, sakatat gibi kolajen zengini besinlerden faydalanın…
  9. Tuzu azaltın. Fazla tuz, fazla protein gibi etkiliyor, idrarla kalsiyum kaybını artırıyor.
  10. Sigaradan uzak durun. Kahveyi, çayı azaltın. Kafeinden zengin kolalı içecekleri asla tüketmeyin.

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Anne adaylarının oruç tutması önerilmez!
» Sağlıklı oruç için bu önerilere dikkat
» Ramazan ayında ağız kokusuna bitkisel çözümler
» Beyin kanamalarının her yaş grubu için geçerli olabildiğini biliyor muydunuz?
» Obezite ile 11 kanser türü arasında ilişki bulundu!
» Sünnet yaptırmadan önce bunlara dikkat!
» Ramazanda kilo almamak için bunlara dikkat edin
» Eskiden ağır el işi yapanların hastalığı artık masa başındakileri etkiliyor
» Öğünü 3’e çıkar, pişirme tarzını değiştir
» Çocuklar açık havada mutlu oluyor
» Aksigorta “Hayata Devam” ile 12 tehlikeli hastalığa güvence sunuyor
» Kısa süren görme ve konuşma bozukluklarına dikkat
» Düzensiz hayatı olan erkekler baba olamayabilir
» Besin alerjileri ciddi sonuçlar doğurabilir
» Omuz ağrısı kalp deliği çıktı
» Karaciğer sağlığınız için bunlara dikkat edin
» Kim demiş hemşireler icat yapamaz diye
» EGİKAD, yaşlıların sağlığı için harekete geçti
» Sağlıklı cilt bakımının önündeki beş engel ve çözümleri
» Daha beyaz dişler için gülüşünüzü tasarlayın
» ‘’Dünyanın en önemli kaynağı sudur’’
» Muayeneden kaçmayın, geç kalmayın!
» Obezite çocuk oyuncağı değil!
» Çocuğunuzun Sloganı "Yemek, Güneş, Uyku" Olsun
» Kansere dair bildiklerinizi unutun