Güçlü kemiklere sahip olmanın kolay yolu

17 Mayıs 2017 Çarşamba 20:00
12
14
16
18

Yaşımız ilerledikçe kemiklerimizdeki protein örgüsü seyreliyor. Yaşlanan kemiklerimizin kalsiyum ağırlıklı mineral maddesi azaldıkça, daha kolay kırılır hale geliyor.

Bu durumdan çok omurlar, kalça ve bilek kemikleri etkileniyor. Osteoporoz adı verilen bu sorunla mücadele etmenin pek çok yolu var. Aklımızın bir kenarında hep duracak bu pratik önerileri olabildiğince erken yaşta dikkate alırsak osteoporoza karşı koymak da bir o kadar kolay olur. Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Derya Fidan, güçlü kemiklere sahip olmanın on altın yolunu sizler için açıkladı.

  1. Yoğurt ve sert peynirler gibi süt ürünlerini daha sık tüketin; kalsiyum kazanımızı artırın.
  2. Daha fazla sebze tüketin. Özellikle kalın yapraklı yeşil sebzeleri, marulu, semizotunu, yeşilbiberi, ıspanağı, dereotunu sofranızdan eksik etmeyin.
  3. D Vitamininiz 20’nin altındaysa mutlaka D vitamini desteği alın ve mümkünse daha sık güneşlenin. D Vitamininden zengini yağlı balık (ve kılçığı ile birlikte tüketilebilen küçük balıklar, mesela hamsi) tercih edin. Doğru bir şekilde daha çok güneşlenin.
  4. Magnezyum zengini gıdalardan istifade etmeyi unutmayın. Örneğin; ceviz, kabak, ay çekirdeği, fındık ve badem tam anlamıyla kalsiyum depolarıdır.
  5. Hayvansal protein tüketimini abartmayın. Bitkisel proteinlerden de faydalanmak çok önemlidir: Yüksek proteinli diyetlerin kalsiyum kaybını artırdığını unutmayın.
  6. Vitamin kullanım için doktorunuza başvurun: K12, D vitamini, kalsiyum, magnezyum ve çinko gibi takviyelerden bilinçli olarak istifade etmek size çok şey kazandıracaktır.
  7. Egzersiz yapmayı (özellikle direnç egzersizleri) ihmal etmeyin; yürüyüşte hafif ve ölçülü ağırlık egzersizlerinden de faydalanın…
  8. Kolajen desteği alın. Kemikli tencere etleri, paça çorbası, sakatat gibi kolajen zengini besinlerden faydalanın…
  9. Tuzu azaltın. Fazla tuz, fazla protein gibi etkiliyor, idrarla kalsiyum kaybını artırıyor.
  10. Sigaradan uzak durun. Kahveyi, çayı azaltın. Kafeinden zengin kolalı içecekleri asla tüketmeyin.

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Cilt lekeleri hastalık habercisi olabilir
» Romatizma iç organları etkiliyor
» Diyet ve sporu harmanla
» Kolesterolü Lifle düşür
» Yağ bezesidir deyip geçmeyin!
» Hastalık savar gıdalar
» “Rüya ve Maskeler” dans gösterisi omurilik felçlileri için sahnelendi
» Kadın Meclisi sağlık eğitimlerine devam ediyor
» Burnumuz neden kurur?
» Griple çok sık karıştırıldığından hızla ilerleyebiliyor!
» Parmak emme alışkanlığı diş ne çene bozukluklarına neden oluyor!
» Her gün bir avuç yaban mersini göz sağlığını korur
» Türkiye’nin En Büyük Sağlıklı Yaşam Festivali
» Bu ilacı kullanan erkeklerin çocuğu olmayabilir
» Yemeklerin suyuna sarımsak atın, çünkü...
» Çocuk büyütürken bu kurallara dikkat!
» Vücudunuzun kışın da egzersize ihtiyacı var!
» Anne Babalar dikkat!
» Anne karnındaki bebeğe kan nakli
» Gebelik öncesi test uyarısı
» Alzheimer’den korunmak için bunları ye!
» Üst Dişlerdeki enfeksiyonlar sinüzite neden olabilir
» Ağrılarınıza kulak verin
» Sağlığınıza..
» Geçmeyen omuz ağrılarına dikkat!