Erkeklere gömlek kadınlara spor ayakkabı almayın

28 Şubat 2018 Çarşamba 08:00
12
14
16
18

Farklı sektörlerden 100’den fazla üye markasıyla 360 derece alışveriş ihtiyaçlarına çözüm sunan Hopi, Sevgililer Günü alışveriş istatistiklerini açıkladı. 27 Ocak-14 Şubat tarihleri arasında yapılan alışverişleri analiz eden Hopi’nin istatistiklerine göre Sevgililer Günü alışverişinde 30 yaş üstü kişiler çoğunluğu oluştururken, erkeklerin yüzde 38’i, kadınların ise yüzde 58’i sevgililerine hediye aldı. Hem kadınlar hem de erkekler için en favori hediye tercihi ayakkabı olurken her 4 kişiden biri sevgilisine ayakkabı hediye etti. Hediye alışverişlerini son dakikaya bırakan kadınlar gömlek almayı tercih ederken, bu tercih erkekler tarafından sevilmedi. Erkeklerin en fazla değiştirdiği ya da iade ettiği ürün gömlek oldu. Kadınlarda ise değişimin lideri spor ayakkabı ve çanta oldu. Kadınlar kendilerine alınan spor ayakkabıları stilettolara oranla daha çok değiştirdi.

Türkiye genelinde 5.6 milyon üyesi ile mobil sadakat uygulamaları sektörünün lideri olan Hopi’nin Sevgililer Günü alışveriş istatistikleri bu yılın en çok tercih edilen ve değiştirilen hediyelerini ortaya çıkarttı. İstatistiklere göre Sevgililer Günü’nde en çok hediye alanları yüzde 45 oran ile 30-40 yaş grubu oluşturdu. 40 yaş üstü, Sevgililer Günü kutlamasında yüzde 25 ile ikinci sırada yer alırken, 20-30 yaş grubu üçüncü sırada yer aldı. 20 yaş altındaki gençlerin ise yalnızca yüzde 2’si sevgilisine hediye aldı.

Hediyeye daha fazla para harcayan erkekler hediyelerinden memnun değil

İstatistiklere göre kadınlar sevgililerine daha fazla hediye alırken erkekler hediyeye kadınlardan daha fazla para harcadı. Hediye değişim oranlarına bakıldığında ise kadınların hediyede beklentiyi karşılamakta daha yetersiz kaldığı ortaya çıktı. İstatistiklere göre erkekler, kadınlara oranla daha fazla hediye değişimi yaptı.

 

Erkeklere gömlek almayın

Kadın ve erkeklerin yüzde 45’i alışverişlerini son haftaya bıraktı. Son dakikacı kadınların yüzde 24’ünün tercihi akla gelen en klasik hediyelerden biri olan gömlek oldu. Ancak istatistiklere göre erkekler gömlek hediyesinden memnun kalmadı, erkeklerin en çok değiştirdiği ürün gömlek olurken çiçekli gömlekler değişimde ilk sırada yer aldı.Kadınların hediye tercihlerinde gömleği sırasıyla kazak, pantolon ve çorap takip etti. İstatistiklere göre erkekler için alınacak en “garanti” hediye kol düğmesi oldu. Hediye alınan kol düğmelerinde değişim ya da iade olmadı.

Kadınlar spor ayakkabıları değiştirdi

Son dakikacı erkeklerin ilk tercihi ise şaşırtmayarak yüzde 16 ile parfüm oldu. Parfümden sonra erkekler en çok çanta ve ayakkabı hediye ederken kadınların en çok değiştirdiği 2 ürün de bunlar oldu. Kadınlar kendilerine alınan spor ayakkabıları stilettolara oranla daha çok değiştirdi. Kadınlar için alınacak en “garanti” hediyeler ise kozmetik ve bakım ürünleri olarak dikkat çekti. İstatistiklere göre kadınlar kozmetik ürünlerini hiç değiştirmedi.

Ankaralılar parfüm, Samsunlular kazak aldı

İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra en çok Adana ve Antalya'da Sevgililer Günü hediyesi alındı. Bursa, Sevgililer Günü hediyesi olarak gömlek satın alırken Kayserililer pantolon, Samsunlular kazak, Ankaralılar ise parfümü tercih etti.

 

Büyük şehirlerde hediye beğenmeme oranı yüksek

İstatistiklere göre büyük şehirlerde alınan hediyeler daha fazla değiştirildi ya da iade edildi. Kadınlarda hediyesine en sadık kalan il Manisa olarak dikkat çekerken Bilecikli erkeklerin de hediyelerinden en çok memnun kalanlar olduğu görüldü.

Erkekler tatil hediye etti

Sevgililer Günü için tatili tercih eden çiftlerin seyahat harcamalarını ise erkekler üstlendi. Uçak bileti ve tatil alışverişlerinde en çok tercih edilen ülke aşıklar şehri Paris değil yüzde 10 ile Almanya oldu. Almanya’yı yüzde 9 ile Yunanistan, yüzde 6 Fransa ve yüzde 6 İtalya takip etti.

En çok ayakkabı hediye edildi

 

Erkekler sevgili ve eşlerine hediye olarak yüzde 42 ile hazır giyim, yüzde 31 ayakkabı, yüzde 13 aksesuar, yüzde 12 çanta almayı tercih ederken, çantayı kozmetik ve ev ürünleri izledi. Kadınların ise yüzde 62’si hazır giyim, yüzde 25’i aksesuar, yüzde 23’ü ayakkabı alırken bu ürünleri çanta, ev ürünleri ve kozmetik takip etti. Elektronik ürünler hem kadınlar hem de erkeklerin hediye tercihlerinde yüzde 1 ile son sırada kaldı. Toplamda her 4 kişiden biri eşine veya sevgilisine ayakkabı hediye etti.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Türkiye’nin en medyatik şehirleri belli oldu
» Meme kanserine karşı zumba
» Kuru meyve sektörü 6 ülkeyi hedef pazar seçti
» Mutfağın ustalarına emek ödülü
» Mersin’de ‘İklim Değişikliği Farkındalık Günü’
» Kadın Meclisi’nden anlamlı etkinlik
» İzmir’in Lezzet Festivali başladı
» “Sağlıklı Yarınlara Koş İstanbul”
» İzmir’de "Tasarım Zamanı
» Cif ve Arzum Onan Ev İşlerinde Eşitlik ‘Hepimizin Elinde’ Dedi
» TÜSAD : “Bilginin ve deneyimin aktarımı ülkemizin gelişimi için çok önemli”
» Avrupa’daki gururumuz Tuğçe
» Yüz Binden Fazla Yırtıcı Kuş Adana’dan geçti!
» Türkiye Paris Anlaşması’nı onaylayarak harekete geçmeli
» “Kadın Dilinden Masallar”
» Neslihan Yargıcı Çocuklar ile Moda ve Tasarım Atölyesi’nde buluştu
» Çiğdem Babayiğit Boğaziçi Üniversitesi Klasik Müzik Koordinatörü oldu
» Ebru Demirhan ’Çocuğumla Beraber İyileşiyorum’
» Aleyna Tilki ip üzerinde yürüdü
» Süreya Kuaför Salonu içinizi ısıtacak bir Yeşilçam hikâyesi!
» Kilim Mobilya’dan "Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı"na tam destek
» Demet Cengiz "Aşk Olsun"
» 25 yılda Konya büyüklüğünde tarım alanını kaybettik
» Şirketler 50 çocuğu hayata bağlamak için koşacak
» Bursa’nın Perileri galibiyetle bitirdi