Doğru beslenmek sanıldığı kadar zor değil

30 Eylül 2017 Cumartesi 14:00
12
14
16
18

Düşünülenin aksine doğru beslenmek zor değil, bir o kadar kolaydır. Zor olan şey doğru besinleri ve içecekleri seçebilmek ve alışkanlık edinebilmektir. Kişi kilo kaybetmek için göstereceği azmi aynı zamanda alışkanlıklarını ve tercihlerini değiştirmek için de kullanmalıdır.

BariatrikLab Obezite ve Metabolik Cerrahi Merkezi’nden Bariatrik Diyetisyen Nazlı Acar, doğru beslenme için odaklanılması gereken 3 basamak hakkında şu bilgileri verdi:

1. GÜNLÜK ALINAN KALORİ MİKTARINA DİKKAT EDİN

Yenilen besinlerin kalorileri, günlük alınan kalori üzerinde etkili olduğundan bu basamak son derece önemlidir. Her yiyeceğin kalorisi sayılarak boş enerji almak yerine; besin öğeleri açısından dengeli ve düşük kalorili besinler tercih edilmelidir. Alınan enerji miktarının azaltılması kilo kontrolü yönünden bir kazançtır. Kişilerin dikkat etmesi gereken nokta alınan kalorinin dağılımı ve aktif olmasıdır. Yapılan yanlışlardan biri sağlıklı yemek diye porsiyonların arttırılmasıdır. Sağlıklı yiyecekler kalorisiz değildir. Küçük porsiyonlar, sağlıklı besin tercihi kilo kaybına ve kilo korumaya yardımcı olur.

2. ÇEŞİTLİLİĞE ODAKLANIN

Tek tip beslenmek yerine besin çeşitliliğine önem verilmelidir. Sağlıklı tabak modeli düşünülerek ana öğünlerde tüm besin gruplarına yer verilmelidir. Et grubu, sebze grubu, süt grubu ve tahıl grubu birlikte tüketildiğinde hem dengeli bir öğün olacağı gibi hem de enerjisi tek yönlü beslenemeye göre daha az olacaktır.

3. YAĞLAR HAKKINDA NE BİLİYORSUN?

 

Kalp sağlığı için doymuş yağ ve trans yağdan uzak durmalısınız. Sofralarınızda zeytinyağına veya fındık yağına öncelik vermelisiniz. Yemeklerinizi sağlıklı yağlar ile yapacak olsanız da kullanılan yağ miktarına dikkat edilmelidir.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» İdrar kaçırma hem sosyal hayatı hem de iş hayatını olumsuz etkiliyor
» Mevsim değişiklikleri sizi hasta etmesin
» Kışlık konserve yaparken dikkat etmeniz gereken 5 madde
» Alzheimer’in en önemli ilacı sevgi
» Hamile kalmak için gecede iki kez sevişin
» Kronik hastalıklardan korunmak için okul çağında beslenmeye dikkat!
» Alzheimer’lıların evden çıkması gerekiyor
» Dişeti hastalıklarınızın sebebi stres olabilir!
» “Kansersiz Yaşam Senin Elinde”
» Sonbaharda göz alerjilerine dikkat
» Sonbahar detoksu için 9 öneri
» Çocukların okul başarısı için kahvaltıyı atlamayın
» Çocuğunuz okuma-yazmayı öğrenemiyorsa, dikkat!
» Alzheimer hastalığında 10 önemli mit
» Okula uyum sürecinde çocuğunuza “Korkma” demek yerine onunla empati kurmaya çalışın
» Prematüre bebeklerde ROP muayenesi şart
» Türkiye Avrupa’nın en obez ülkesi oldu!
» Dikkat eksikliği okul döneminde belirginleşiyor
» Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!
» Dünyaya bir de böyle bakın!
» Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu
» Başarılı Oyuncu Çiçek Dilligil’den Otizmli çocuklara destek!
» Sağlıklı beslenme tüyoları
» Basit kurallarla tatilde alınan kilolara elveda
» Diş problemi olan çocuklar kendine güvensiz ve içine kapanık olabilir