YAZARLAR Ayşegül Ekti
12
14
16
18
27/11/2018 19:27
Yeni bir yıl. Yeni bir başlangıç. Yeni bir sayfa

Hepimizde bu his vardır. Yeni yıla girerken herkes umut doludur, olasılıkların potansiyellerine inanır ve olabildiğince heyecanlıdır.

Bundan sonrası ise tamamen olmuş olana ve olacak olana şükür edip, niyetlerimizi ortaya koymaktan ibarettir.

Bilinçli olarak bir defteri kapatırken, geriye döner bakarız. Geçmişimizi mercek altına alır, hatalarımızı gözden geçiririz.

Bunlar bizim farkındalığımızı bir ölçüde arttırır çünkü genellikle hayatımızı oto pilota bağlamış bir şekilde yaşarız.

rutinimizde hayatımızla ilgili düşünmek için fazla zaman harcamayız.

Yeni bir yıla girmemize sayılı günler kala, çoğu insan kendi kendine geçmiş yılın değerlendirmesini yaparken bir yandan da yeni yılla ile ilgili yeni kararlar alır.

Yeni bir yıla girerken düşünce hatalarımızı tespit etmek ve onları geride bırakmaya çalışmak, bir anlamda zihinsel anlamda detoks yapmak mümkün.

Yeni seneye ruhsal detox ile girmek istiyorsanız, iste on madde de yenilenmek mümkün.

* Objektif bakmak
Resmin tümünü görmek yerine olaylarda sadece olumsuzlara odaklanıp olumluları dışlamayı bırakın.

Canınızı sıkan bir şey yaşadığınızda tıpkı adil bir yargıç gibi olayı olumlu- olumsuz bütünüyle görmeye çalışın.

* Sivri olmamak
Olayları ve kişileri “ya iyi ya kötüdür” “ya siyahtır ya beyazdır” gibi kutupsallaştırmayın.

* Olumsuz olmamak
Tek bir olumsuz kanıttan tüme genelleme yapmayın ya da kendinizden beklentinizi tek bir olumsuz kanıtla oluşturmayın. “Bir kez bir şey yolunda gitmezse hep aksilik olacaktır” gibi aşırı genelleyici düşünceleri bir tarafa bırakın.

* Fikir yürütmemek
Başkalarının aklını okumaktan vazgeçin. Özellikle başkalarının size karşı ne hissettiklerini, ne düşündüklerini kesin olarak bildiğinize inanıyorsanız; akıl okuyorsunuz demektir. Konu başkalarının düşünce ve duyguları olduğunda mutlaka hata payı vardır unutmayın.

* Kronik mutsuzluktan vazgeçmek
Gelecekle ilgili devamlı olumsuz tahminler yapıyorsanız, sürekli felaketi bekliyorsanız ya da “ya şöyle olursa” diye felaket senaryoları yazıyorsanız, olayları değerlendirirken abartılı yorumlara gidiyorsunuz demektir.

Geçmişte de olmasından korktuğunuz ama bir sekilde hiç gerçekleşmemiş ya da gerçekleşse bile baş edebildiğiniz olayları aklınıza getirin.

Böylece kötü senaryoların sizi korkutmasına izin vermeyin. Unutmayın, hayatta bazı olaylar için baştan önlem alamayız.

Önce gerçekleşmesi gerekir.

* Kişiselleştirmek
Farklı nedenleri dikkate almadan insanların sözel ya da sözsüz davranışlarının nedenini kendinize yükleyerek, olayları kişiselleştirmeyin.

* Duygularımızı yönetmek
Duygularınıza güvenmek önemlidir ama bazen, baş edemeyeceğimiz olaylar ile karşılaşabiliriz olabilirsiniz ama bu üstesinden gelemiyeceğimizi, göstermez.

* Değişime açık olun
Kendiniz ve diğerleri için geliştirdiğiniz “meli ve malı” ile biten kurallardan vazgeçmeye çalışın.“Böyle olmamalıyım” yerine ”böyle olmak istemiyorum” diye düşünmeye çalışmak, değişimi daha hızlandıran bir düşünce şeklidir.

Bir olayla ilgili kuralcı düşüncelerinizi farkettiğinizde bunları esnetmeye çalışın.

* Yargılacıyı olmayın
Kendinizi ve diğerlerini yargılayıcı ve olumsuz sıfatlarla etiketlemekten vazgeçin.

*Olumluyu olumsuza çevirmeyin
Kendi kendinize olumlu işlerin ya da yaşantıların geçersiz olduğunu söylemekten vazgeçin.

Her daim; başarılarınızı “dışsal ve değişebilir” durumlara (yüksek not aldım çünkü sınav kolaydı gibi) ; başarısızlıklarınızı ise “içsel ve değişmez” özelliklere ( zekam yetmediği için zorlanıyorum) bağlıyorsanız olumluyu geçersiz kılıyorsunuz demektir.

Önceki Yazılar :

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :