Avrupalı tüketicinin yüzde 85’i ‘Cam Ambalaj’ diyor

09 Haziran 2017 Cuma 16:00
12
14
16
18

Dünyanın en büyük cam ambalaj üreticileri arasında yer alan Şişecam Cam Ambalaj’ın üyesi olduğu Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu’nun (FEVE) Insıtes işbirliğiyle gerçekleştirdiği tüketici araştırmasına göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 85’i yiyecek ve içecek seçimi yaparken cam ambalajı tercih ediyor. Avrupa’da 11 ülkeden yaklaşık 18 bin tüketicinin katıldığı anket, Avrupalıların ambalajda camı tercih etme oranının son 8 yılda yüzde 15 arttığını ortaya koyuyor.

Avrupa’nın ve dünyanın beşinci büyük cam ambalaj üreticisi Şişecam Cam Ambalaj’ın üye olduğu Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu’nu (FEVE) Insites firması işbirliğiyle 11 ülkeden yaklaşık 18 bin tüketiciye yönelik bir anket çalışması yaptı. Araştırmanın sonuçlarına göre tüketicilerin çevresel duyarlılığının ve sağlıklı yaşam bilincinin artmasına paralel olarak yiyecek ve içecek ambalajında cama duyulan güven giderek artıyor. Avrupalı tüketicilerin yüzde 85’i sağlık için cam ambalajı tercih ediyor. Araştırmanın sonuçlarında son sekiz yıl içinde cam ambalaj tercih eden tüketicilerin oranındaki yüzde 15’lik artış gösteriyor.

Avrupa genelinde yürütülen ankete göre tüketicilerin yiyecek ve içecek ambalajında cama duyduğu güvenin giderek arttığı gözlemleniyor. Bu tercihte tüketicilerin camın yiyecek ve içecek ile etkileşim riski olmayan ambalaj malzemesi olduğuna yönelik farkındalık önemli rol oynuyor. Camı tercih edenlerin yüzde 53’ü camın yiyecekler için en güvenli ambalaj olduğuna inanırken; yüzde 73’ü ise en güvenli içecek ambalajı olduğunu belirtiyor.

Araştırmanın sonuçları, gıda güvenliği konusundaki farkındalığın artmasının tüketicilerin cama yönelme eğilimini olumlu yönde etkilediğini ortaya koyuyor. Ayrıca, çevresel kaygılar da sonsuz kere ve yüzde 100 geri dönüştürülebilen cama olan ilginin artmasını tetikliyor. Cam Ambalaj tercih eden tüketicilerin yüzde 51’i cam ambalaj tercih etme nedenini çevresel kaygılarla açıklıyor. Camın sonsuz kere dönüştürülebilmesi nedeniyle cam ambalaj tercih ettiğini dile getiren tüketicilerin oranıysa yüzde 44’e ulaşıyor.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Bakır tasarım ve inovasyonla buluştu..
» İzmir’in genç tasarımcıları iddialı geliyor
» Kültürünü tasarla
» Mobilyacılık sektöründe dünyada ilk sıralarda yer alıyoruz
» Gönye Proje tasarım’dan yeni nesil mutfak ve banyo trendleri...
» Vücut Hareketlerine Anında Uyum Sağlayan Yatak; Yataş Visco Ultimate Support!
» Rafine ve Şık Tasarımlar Enza Home Elegante serisi’nde buluştu
» Şeffaflıkla Biçimlenen Kolektif Çalışma Ortamı: ASD MERKEZ OFİSİ
» Eda Tahmaz: “Y kuşağı ile beraber değişen kurumsal hayatta, yönetici odalarında şeffaf tasarım anlayışı hakim…”
» Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor
» LAV’dan Aşureye yenilikçi bir sunum
» Her yönüyle benzersiz bir kanepe: Don Giovanni
» Kelebek, İskandinav havasını evlere taşıyor
» Mimarları paydaşları anlattı: "“21. yüzyıl şımarma yüzyılı değildir”
» Sonbaharda Yataş’la yatak odalarında renkler geçidi!
» Sonbahar kokan evler!
» Şişecam Düzcam Dünya Mimarlık Haftası’nı kutladı
» Basamakları çıkmak hiç bu kadar keyifli olmamıştı…
» 10. Istanbullight Fuarı, Aydınlatma Sektörünün Liderlerini bir araya getirdi
» “KDV İndirimleri Kalıcı Hale Getirilmeli”
» 2017 sonbahar dekorasyon anlayışında ‘nostalji’ rüzgarı esiyor…
» "Seyahatname" Mimari Tasarımın Sıfırıncı Fazı
» Araba yataktan vazgeçemeyenlere
» Enza Home’ dan Tasarım ve El Emeğini Buluşturan Seri: Alessa
» Kale, 30 yıldır katıldığı Cersaie’de yine fark yarattı